אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אם חייבים חשמלית, אז שתראה כמו יגואר E-טייפ
ראשי » חדשות » אם חייבים חשמלית, אז שתראה כמו יגואר E-טייפ

אם חייבים חשמלית, אז שתראה כמו יגואר E-טייפ

כן, גם לנו זה נשמע כמו חלילול הקודש, אבל נראה שיגואר דווקא מצאה פתרון אלגנטי לבעיה שלא הטרידה אף אחד

בן חסון 08/09/2017

זה לא כל כך נעים לראות גן סגור, וזה ממש מעצבן לשמוע על יגואר E-טייפ שהוסבה למכונית חשמלית. זה בדיוק מה שעשתה יגואר עם E-טייפ רודסטר משנת 1968. מאיזו סיבה לא ברורה החליטו ביגואר להתעסק עם המכונית האייקונית ביותר שלהם, אבל אם לומר את האמת, אחרי שהעמקנו בקריאת ההודעה לעיתונות כעסנו, אבל קצת פחות.

קודם כל יגואר הפתיעה בכל הקשור למשקל. בדרך כלל המרה כזו גובה מחיר במשקל המכונית, אבל כאן יגואר מדווחים דווקא על ירידה של 46 ק”ג ביחס לדגם המקורי. מעבר לכך, ביגואר השכילו למקם את הסוללות והמנוע החשמלי בדיוק במקום מנוע הבנזין, התיבה ומערכת הפליטה – מה שהוביל לחלוקת משקל זהה לדגם המקורי.

 


כמובן שמנוע הבנזין הנודע שלהם (6 בטור, 4.2 ל’ שיוצר במשך 43 שנים) פינה את מקומו לטובת מערכת הנעה חשמלית, אבל ביגואר לא גרטו את המנוע. לטענת החברה היא התאימה את המערכת החשמלית לשלדה המקורית ולא להיפך, זה אומר שבתהליך פשוט יחסית ניתן להתקין מחדש את מנוע הבנזין (ושאר הרכיבים כמובן) ולהחזיר אותה למצבה המקורי.

יגואר E-טייפ
עתיד חשמלי שנראה טוב

 

למה זה מעודד? אנחנו מסתכלים על העתיד, אולי רחוק אבל בלתי נמנע, בו מכוניות מונעות בנזין לא יורשו לנוע בכבישים. אז ביום-יום ניסע כולנו במכוניות חשמליות דוגמת יגואר E-טייפ זירו הזו, אבל בהגעה למסלול נוכל להתקין שוב את מנוע הבנזין ולשמוע קצת צלילים שרק בעירה פנימית יכולה להפיק.

יגואר E-Type
ביגואר מבטיחים שניתן בקלות להחזיר את מנוע הבנזין

 

נחזור למנוע החשמלי. המנוע הזה מפיק 299 כ”ס, וזה מספיק כדי להאיץ את ה-E-טייפ ל-100 קמ”ש ב-5.5 שניות. אומנם הוא יעשה את זה בשקט כמעט מוחלט, אבל זה גם כמעט שניה מהר יותר מגרסת הבנזין. טווח הנסיעה עומד על כ-270 ק”מ ונדרשות בין 6 ל-7 שעות לטעינה מלאה.

יגואר E-טייפ
המשקל ירד ב-46 ק”ג וחלוקת המשקל זהה לדגם הבנזין

 

גם בתא הנוסעים נעשו שינויים עם לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה שהחליף את שורת השעונים בקונסולה וחוגה לשליטה על ההילוכים. את זה פחות אהבנו, אבל התוצאה, יש לומר, די אלגנטית.

שלא תבין אותנו לא נכון, בכל יום אנחנו נעדיף מנוע בנזין טוב על פני כל מנוע חשמלי, אבל אם יגיע יום שבו ניאלץ להתנייד במכונית שקטה מדי, אז שלפחות תראה ככה (או כמו האינפיניטי הזו).

יגואר E-Typeיגואר E-Type
ביגואר מבטיחים שניתן בקלות להחזיר את מנוע הבנזין
Preview
jagetypezerocm13898070917jagetypezerocm13898070917Preview
jagetypezerocm13547070917jagetypezerocm13547070917Preview
jagetypezerocm13479070917jagetypezerocm13479070917Preview
jagetypezerocm13414070917jagetypezerocm13414070917Preview
יגואר E-טייפיגואר E-טייפ
עתיד חשמלי שנראה טוב
Preview
יגואר E-טייפיגואר E-טייפ
חלוקת המשקל זהה
Preview
jagetypezerocm1470917jagetypezerocm1470917Preview
jagetypezerocm27882v1070917jagetypezerocm27882v1070917Preview
jagetypezerocm27598v1070917jagetypezerocm27598v1070917Preview

יגואר יגואר E-טייפ
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד