אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אם חייבים חשמלית, אז שתראה כמו יגואר E-טייפ
ראשי » חדשות » אם חייבים חשמלית, אז שתראה כמו יגואר E-טייפ

אם חייבים חשמלית, אז שתראה כמו יגואר E-טייפ

כן, גם לנו זה נשמע כמו חלילול הקודש, אבל נראה שיגואר דווקא מצאה פתרון אלגנטי לבעיה שלא הטרידה אף אחד

בן חסון 08/09/2017

זה לא כל כך נעים לראות גן סגור, וזה ממש מעצבן לשמוע על יגואר E-טייפ שהוסבה למכונית חשמלית. זה בדיוק מה שעשתה יגואר עם E-טייפ רודסטר משנת 1968. מאיזו סיבה לא ברורה החליטו ביגואר להתעסק עם המכונית האייקונית ביותר שלהם, אבל אם לומר את האמת, אחרי שהעמקנו בקריאת ההודעה לעיתונות כעסנו, אבל קצת פחות.

קודם כל יגואר הפתיעה בכל הקשור למשקל. בדרך כלל המרה כזו גובה מחיר במשקל המכונית, אבל כאן יגואר מדווחים דווקא על ירידה של 46 ק”ג ביחס לדגם המקורי. מעבר לכך, ביגואר השכילו למקם את הסוללות והמנוע החשמלי בדיוק במקום מנוע הבנזין, התיבה ומערכת הפליטה – מה שהוביל לחלוקת משקל זהה לדגם המקורי.

 


כמובן שמנוע הבנזין הנודע שלהם (6 בטור, 4.2 ל’ שיוצר במשך 43 שנים) פינה את מקומו לטובת מערכת הנעה חשמלית, אבל ביגואר לא גרטו את המנוע. לטענת החברה היא התאימה את המערכת החשמלית לשלדה המקורית ולא להיפך, זה אומר שבתהליך פשוט יחסית ניתן להתקין מחדש את מנוע הבנזין (ושאר הרכיבים כמובן) ולהחזיר אותה למצבה המקורי.

יגואר E-טייפ
עתיד חשמלי שנראה טוב

 

למה זה מעודד? אנחנו מסתכלים על העתיד, אולי רחוק אבל בלתי נמנע, בו מכוניות מונעות בנזין לא יורשו לנוע בכבישים. אז ביום-יום ניסע כולנו במכוניות חשמליות דוגמת יגואר E-טייפ זירו הזו, אבל בהגעה למסלול נוכל להתקין שוב את מנוע הבנזין ולשמוע קצת צלילים שרק בעירה פנימית יכולה להפיק.

יגואר E-Type
ביגואר מבטיחים שניתן בקלות להחזיר את מנוע הבנזין

 

נחזור למנוע החשמלי. המנוע הזה מפיק 299 כ”ס, וזה מספיק כדי להאיץ את ה-E-טייפ ל-100 קמ”ש ב-5.5 שניות. אומנם הוא יעשה את זה בשקט כמעט מוחלט, אבל זה גם כמעט שניה מהר יותר מגרסת הבנזין. טווח הנסיעה עומד על כ-270 ק”מ ונדרשות בין 6 ל-7 שעות לטעינה מלאה.

יגואר E-טייפ
המשקל ירד ב-46 ק”ג וחלוקת המשקל זהה לדגם הבנזין

 

גם בתא הנוסעים נעשו שינויים עם לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה שהחליף את שורת השעונים בקונסולה וחוגה לשליטה על ההילוכים. את זה פחות אהבנו, אבל התוצאה, יש לומר, די אלגנטית.

שלא תבין אותנו לא נכון, בכל יום אנחנו נעדיף מנוע בנזין טוב על פני כל מנוע חשמלי, אבל אם יגיע יום שבו ניאלץ להתנייד במכונית שקטה מדי, אז שלפחות תראה ככה (או כמו האינפיניטי הזו).

יגואר E-Typeיגואר E-Type
ביגואר מבטיחים שניתן בקלות להחזיר את מנוע הבנזין
Preview
jagetypezerocm13898070917jagetypezerocm13898070917Preview
jagetypezerocm13547070917jagetypezerocm13547070917Preview
jagetypezerocm13479070917jagetypezerocm13479070917Preview
jagetypezerocm13414070917jagetypezerocm13414070917Preview
יגואר E-טייפיגואר E-טייפ
עתיד חשמלי שנראה טוב
Preview
יגואר E-טייפיגואר E-טייפ
חלוקת המשקל זהה
Preview
jagetypezerocm1470917jagetypezerocm1470917Preview
jagetypezerocm27882v1070917jagetypezerocm27882v1070917Preview
jagetypezerocm27598v1070917jagetypezerocm27598v1070917Preview

יגואר יגואר E-טייפ
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד