אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אלפין A290 בטא: מחווה חשמלית ל-5 טורבו
ראשי » חדשות » אלפין A290 בטא: מחווה חשמלית ל-5 טורבו
אלפין A290 בטא

אלפין A290 בטא: מחווה חשמלית ל-5 טורבו

ההוט האצ' החשמלית של אלפין נחשפת בגרסת תצוגה עם עיצוב שהוא כולו מחווה לרנו 5 טורבו האייקונית

אופיר דואק 11/05/2023 צלם: יצרן

לפני כשבוע חשפנו בפניכם פרטים ראשונים ואת תמונת הצללית של ההוט האצ‘ העתידית של מותג מכוניות הספורט אלפין, שצפויה להיות גם המכונית החשמלית הסדרתית הראשונה שלו. המכונית הנושאת את השם A290 בטא נחשפה אמש רשמית בגרסת התצוגה שלה, הצפויה להבשיל לגרסה סדרתית בתחילת השנה הבאה. ההערכות המוקדמות התבררו כנכונות, והאלפין החדשה תהיה למעשה גרסה ספורטיבית לרנו 5 החשמלית שגם היא תופיע בתחילת 2024, אלא שאלפין הלכו עם הקונספט צעד קדימה.

ההוט האצ’ של אלפין היא לא מחוה לרנו 5 GT טורבו (שכונתה בפי העם “טורבו”) שהייתה מהקטנות החמות המובילות בשנות ה-80, אלא לרנו 5 טורבו שנבנתה כהומולוגציה עבור מרוצי הראלי והייתה בעלת מנוע מרכזי, הנעה אחורית וניפוחי מרכב שהפכו אותה לאייקון מוטורי שמככב בחלומות ילדי העשור גם כיום.

אלפין A290 בטא עושה מחווה עיצובית לטורבו האגדית ההיא. הקווים הכללים של המכונית מזכירים את אלו של רנו 5 החשמלית שכבר הוצגה כקונספט, כשאלפין הוסיפו על הבסיס המוצלח הזה ניפוחי כנפיים בולטים וכונסי אוויר צידיים שמאפיינים מכוניות בעלות מנוע מרכזי שאי אפשר לטעות בהם, אם כי נראה שהם יותר פתרון אווירודינמי מאשר נועדו לקירור במקרה הזה. אל אלו מצטרפים בתי גלגלים גדולים עם חישוקים עצומים, פגושים רחבים, שפע עזרים אווירודינמיים ואפילו צמד פנסי LED המותקנים מחוץ למסגרת הגוף כמחווה לפנסי הערפל של מכוניות הראלי.


התוצאה הסופית נראית נהדר, אפילו בצבע הלבן החלבי שממתן את המוחצנות של ה-A290 שאי אפשר להתעלם מהעובדה שהיא מוצגת במרכב 3 דלתות שיצרניות הרכב כמעט נטשו לגמרי בשנים האחרונות. פרופורציות המרכב תורמות לכך גם כן, עם אורך של 405 ס”מ אך עם רוחב נדיב יחסית למכונית סופר מיני של 185 ס”מ.

עיצוב תא הנוסעים העתידני פחות רלוונטי לעולם האמיתי וכך גם מושבי הבקט של מכונית המסלול. לפחות בדגם התצוגה בחרו באלפין בתצורה של שלושה מקומות ישיבה כאשר הנהג ממוקם במרכז – בדיוק כמו במקלארן F1. אידאלי למסלול אבל לא תצורה שתייושם בגרסה הסדרתית.  אבל מה שכן מעניין בתא הנוסעים הוא מגוון אפשריות השליטה מגלגל ההגה על מגוון של פיצ’רים ואלקטרוניקה המאפיינים מכוניות מסלול והמשנים את אופי הפעולה של כמה מערכות הרכב החשובות בהתאם לתנאי הדרך או סוג המסלול. כך למשל ישנם שלושה מצבי נהיגה למסלולים שונים (יבש, רטוב ו-Full המעניק תגבור מקסימלי כדי לבצע עקיפה) או אפשרות בחירה בין 11 רמות התערבות של מערכת ה-ABS.

Alpin 290 02Alpin 290 02Preview
Alpin 290 01Alpin 290 01Preview
Alpin 290 03Alpin 290 03Preview
Alpin 290 04Alpin 290 04Preview
Alpin 290 05Alpin 290 05Preview
אלפין A290 בטאאלפין A290 בטאPreview
Alpin 290 07Alpin 290 07Preview
Alpin 290 08Alpin 290 08Preview
Alpin 290 09Alpin 290 09Preview
Alpin 290 10Alpin 290 10Preview
Alpin 290 11Alpin 290 11Preview
Alpin 290 12Alpin 290 12Preview

 

אלפין לא פרסמת פרטים על יחידת ההנעה או הביצועים של A290, אך מכיוון שהיא מתבססת על פלטפורמה חשמלית המאפשרת גמישות תכנונית, כך שאפשר לפנטז שלגרסה הסדרתית יהיו מנוע והנעה אחורית. אלפין כן מצהירה על מתלה אחורי רב חיבורי חדש ומתקדם, ועל מערכת בלימה של ברמבו עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות שנלקחה מה-A110. עוד פריט שאפשר לקוות שיהיה גם בגרסה הסדרתית הוא בלם יד הידראולי.
עם כל הארסנל המרשים הזה, יהיה מעניין לראות מה ייושם ב-A290 בטא הסדרתית והאם היא תצליח להפוך לקטנה החמה החשמלית הראשונה שלא רק נראית טוב אלא שגם באמת נוכל ליהנות ממנה.

A290 בטא אלפין אלפין A290 רנו 5 רנו 5 טורבו 2
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד