אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אלפין A110R אולטיים: התשובה הצרפתית לפורשה שעולה 265 אלף יורו
ראשי » חדשות » אלפין A110R אולטיים: התשובה הצרפתית לפורשה שעולה 265 אלף יורו
אלפין A110R

אלפין A110R אולטיים: התשובה הצרפתית לפורשה שעולה 265 אלף יורו

גרסת העל האקזוטית של אלפין A110R יוצאת לדרך עם מפרט בעל מכלולי קצה, כמות יצור מוגבלת ומחיר גבוה יותר מפורשה 911 GT3 RS

אופיר דואק 10/02/2025 צלם: יצרן

לצד הפיכתה בהדרגה למותג חשמלי מלא מנסה אלפין, המותג הספורטיבי של רנו, למצב את עצמו כאלטרנטיבה הצרפתית ליצרניות הספורטיביות הנחשקות. הדרך לשם עוברת לא רק בביסוס מעמדה בספורט המוטורי (בין היתר במרוצי הפורמולה 1 ופורמולה E) אלא גם בצעד המתבקש של יצירת דגמים וגרסאות מיוחדות ביצור מוגבל.

אלפין A110R Ultime עונה בדיוק על ההגדרה הזו. גרסת על בעלת רכיבים אקזוטיים בייצור מוגבל של 110 יחידות בלבד אשר נחשפה בתערוכת פריז האחרונה וכעת מתגלגלת אל פס הייצור בדרך ללקוחות פרנקופילים וחובבי הגה שיהיו מוכנים לשלם עבורה סכום דמיוני, ולא רק עבור מכונית צרפתית, המתחיל ב-265 אלף יורו. לשם השוואה, מחירה של פורשה 911 GT3 RS הוא רק 250 אלף יורו, וזו חתיכת הצהרה מצידה של אלפין.

הבסיס לגרסת האולטיים הוא גרסת ה-R של אלפין A110 שהיא בעלת המפרט הקרבי ביותר המוצע ביצור סדרתית ללקוחות. חיצונית קיבלה המכונית חבילת עזרים אווירודינמיים בהשראת גרסת ה-GT4, עם חרב קדמית חדשה כונסי אוויר מוגדלים, שני סנפירים על החלון האחורי וכמובן ספויילר מזדקר ובולט מאחור התורמים כולם להגדלת כוח ההצמדה ב-160 ק”ג. על הרכיבים הללו עשויים מסיבי פחמן יחד עם מכסה המנוע, כיסוי החלון האחורי והגג כדי להוריד את המשכל העצמי ואת מרכז הכובד.

אוויר פסגות: אלפין A110S במבחן דרכים


מנוע ה-1.8 ליטר המוגדש זכה לטיפול מעמיק הכולל בוכנות חדשות, דחיפי שסתומים קלים יותר ומגדש טורבו משופר עם מניפת דחיסה חדשה. התוצאה היא הספק מרבי שעלה ל-345 כ”ס בשימוש בדלק באוקטן 102, או רק 325 כ”ס בשימוש בדלק באוקטן 98. המומנט המרבי עלה בכ-8 קג”מ ל-42.8 קג”מ בסך הכל המתקבלים כבר ב-3,200 סל”ד. אלו אולי לא נתונים מאיימים שמתקרבים לאלו של הפורשה, אך האלפין קלה משמעותית ומציגה יחס משקל/הספק מרשים של 3.2 ק”ג בלבד לכ”ס.

עוד ניתן למנות בגרסת האולטיים תיבת הילוכים כפולת מצמדים מחוזקת בעלת שישה יחסי העברה ומערכת מתלים שתוכננה מחדש הכוללת בולמי זעוזעים מתוצרת אוהלניס מסדרה TTX, עם אפשרויות כיוון מלאות לגובה המרכב ומאפייני השיכוך של הבולם. מערכת הסלימה הגיע מדגמי המסלול של אלפין ולקינוח ישנם חישוקים מחושלים בקוטר 18 אינץ’ ו-19 אינץ’ מאחור העוטים צמיגי מישליין פיילוט ספורט קאפ 2 ייעודיים עבור גרסת האולטיים.

גרסת האולטים מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.8 שניות ולטענת אנשי אלפין כל השדרוגים הללו מאפשרים לה להקיף את מסלול הנורבורגרינג ב-20 שניות מהר יותר מאשר אלפין A110R סדרתית.
110 הלקוחות האנינים שיבחרו בה יכולו לבצע בה מגוון התאמות אישיות חיצוניות ופנימיות, כולל שילוב של גימורים פנימיים מעור בעיבוד ותפירה ידנית. לא בטוח שמעריצי פורשה ובעלי ה-GT3 יתרגשו מכל אלו, אבל לפחות מבחינת הצרפתים מדובר במקור לגאווה. בטח בהתחשב בעובדה של A110 חשמלית אמורה להופיע במהלך 2026.

A110R Ultime אלפין אלפין A110 אלפין A110R אלפין A110R אולטיים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד