אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אלפין A110R אולטיים: התשובה הצרפתית לפורשה שעולה 265 אלף יורו
ראשי » חדשות » אלפין A110R אולטיים: התשובה הצרפתית לפורשה שעולה 265 אלף יורו
אלפין A110R

אלפין A110R אולטיים: התשובה הצרפתית לפורשה שעולה 265 אלף יורו

גרסת העל האקזוטית של אלפין A110R יוצאת לדרך עם מפרט בעל מכלולי קצה, כמות יצור מוגבלת ומחיר גבוה יותר מפורשה 911 GT3 RS

אופיר דואק 10/02/2025 צלם: יצרן

לצד הפיכתה בהדרגה למותג חשמלי מלא מנסה אלפין, המותג הספורטיבי של רנו, למצב את עצמו כאלטרנטיבה הצרפתית ליצרניות הספורטיביות הנחשקות. הדרך לשם עוברת לא רק בביסוס מעמדה בספורט המוטורי (בין היתר במרוצי הפורמולה 1 ופורמולה E) אלא גם בצעד המתבקש של יצירת דגמים וגרסאות מיוחדות ביצור מוגבל.

אלפין A110R Ultime עונה בדיוק על ההגדרה הזו. גרסת על בעלת רכיבים אקזוטיים בייצור מוגבל של 110 יחידות בלבד אשר נחשפה בתערוכת פריז האחרונה וכעת מתגלגלת אל פס הייצור בדרך ללקוחות פרנקופילים וחובבי הגה שיהיו מוכנים לשלם עבורה סכום דמיוני, ולא רק עבור מכונית צרפתית, המתחיל ב-265 אלף יורו. לשם השוואה, מחירה של פורשה 911 GT3 RS הוא רק 250 אלף יורו, וזו חתיכת הצהרה מצידה של אלפין.

הבסיס לגרסת האולטיים הוא גרסת ה-R של אלפין A110 שהיא בעלת המפרט הקרבי ביותר המוצע ביצור סדרתית ללקוחות. חיצונית קיבלה המכונית חבילת עזרים אווירודינמיים בהשראת גרסת ה-GT4, עם חרב קדמית חדשה כונסי אוויר מוגדלים, שני סנפירים על החלון האחורי וכמובן ספויילר מזדקר ובולט מאחור התורמים כולם להגדלת כוח ההצמדה ב-160 ק”ג. על הרכיבים הללו עשויים מסיבי פחמן יחד עם מכסה המנוע, כיסוי החלון האחורי והגג כדי להוריד את המשכל העצמי ואת מרכז הכובד.

אוויר פסגות: אלפין A110S במבחן דרכים


מנוע ה-1.8 ליטר המוגדש זכה לטיפול מעמיק הכולל בוכנות חדשות, דחיפי שסתומים קלים יותר ומגדש טורבו משופר עם מניפת דחיסה חדשה. התוצאה היא הספק מרבי שעלה ל-345 כ”ס בשימוש בדלק באוקטן 102, או רק 325 כ”ס בשימוש בדלק באוקטן 98. המומנט המרבי עלה בכ-8 קג”מ ל-42.8 קג”מ בסך הכל המתקבלים כבר ב-3,200 סל”ד. אלו אולי לא נתונים מאיימים שמתקרבים לאלו של הפורשה, אך האלפין קלה משמעותית ומציגה יחס משקל/הספק מרשים של 3.2 ק”ג בלבד לכ”ס.

עוד ניתן למנות בגרסת האולטיים תיבת הילוכים כפולת מצמדים מחוזקת בעלת שישה יחסי העברה ומערכת מתלים שתוכננה מחדש הכוללת בולמי זעוזעים מתוצרת אוהלניס מסדרה TTX, עם אפשרויות כיוון מלאות לגובה המרכב ומאפייני השיכוך של הבולם. מערכת הסלימה הגיע מדגמי המסלול של אלפין ולקינוח ישנם חישוקים מחושלים בקוטר 18 אינץ’ ו-19 אינץ’ מאחור העוטים צמיגי מישליין פיילוט ספורט קאפ 2 ייעודיים עבור גרסת האולטיים.

גרסת האולטים מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.8 שניות ולטענת אנשי אלפין כל השדרוגים הללו מאפשרים לה להקיף את מסלול הנורבורגרינג ב-20 שניות מהר יותר מאשר אלפין A110R סדרתית.
110 הלקוחות האנינים שיבחרו בה יכולו לבצע בה מגוון התאמות אישיות חיצוניות ופנימיות, כולל שילוב של גימורים פנימיים מעור בעיבוד ותפירה ידנית. לא בטוח שמעריצי פורשה ובעלי ה-GT3 יתרגשו מכל אלו, אבל לפחות מבחינת הצרפתים מדובר במקור לגאווה. בטח בהתחשב בעובדה של A110 חשמלית אמורה להופיע במהלך 2026.

A110R Ultime אלפין אלפין A110 אלפין A110R אלפין A110R אולטיים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד