אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איסוזו דימקס מקבל מנוע חדש ותגבור היברידי
ראשי » חדשות » איסוזו דימקס מקבל מנוע חדש ותגבור היברידי
איסוזו דימקס

איסוזו דימקס מקבל מנוע חדש ותגבור היברידי

הטנדר הפופולארי של איסוזו מקבל ריענון להיצע יחידות ההנעה עם מנוע טורבו דיזל חדש ותוספת של מערכת היברידית קלה למנוע המוכר

אופיר דואק 24/11/2024 צלם: יצרן

למרות שמדובר באחת מקטגוריות הרכב השמרניות ביותר מבחינה טכנולוגית, רוח הזמן מאלצת גם את יצרניות הטנדרים ליישר קו מול תקנות זיהום האוויר המחמירות. בטח כשמדובר בשווקים המערביים בהם המודעות הסביבתית הולכת וגוברת (באפריקה ורחבי העולם השלישי קצת פחות  ודאגים מהעניינים הללו).

בשנים האחרונות טנדרים גדולים בעלי הנעה חשמלית החלו להתגלגל (בינתיים ללא הצלחה גדולה) בשוק האמריקאי, וגם בסין ישנם כמה וכמה טנדרים שהוסבו להנעה חשמלית ו-BYD אף הציגה  לפני מספר חודשים טנדר חדש בעל הנעה היברידית. פורד מצידה חשפה גרסת פלאג אין היברידית לריינג’ר החדש. ומה לגבי היפנים שחזקים בעיקר בגזרת הטנדרים בגודל בינוני? הם עדין נאמנים לטרטור הדיזל. טויוטה אמנם מפתחת אלטרנטיבות מימניות על בסיס ההיילקס ואף הציגה אב טיפוס להילקס חשמלי, אך בינתיים בפועל הוסיפה רק מערכת תגבור היברידי קל 48V למנוע הדיזל המוכר.

איסוזו הציגה גם היא השנה אבטיפוס לדימקס חשמלי שאמור להיכנס לייצור במהלך 2025, אך בינתיים מצטרפת לטויוטה ומתחילה לשווק בתאילנד את הדימקס ואחיו הסגור MU-X (שהוא גרסת ה-SUV על בסיסו) עם מנוע טורבו דיזל בעל תגבור היברידי קל, לצד מנוע טורבו דיזל חדש.


המנוע החדש הוא בנפח 2.2 ליטר ומספק 163 כ”ס ב-3,600 סל”ד, נתון דומה לגרסה החזקה של מנוע ה-1.9 ליטר איתו משווק הדימקס בישראל. נתון המומנט לעומת זאת עלה מ-36.7 ל-40.8 קג”מ המתקבלים כעת כבר ב-1,600 סל”ד. באיסוזו מצהירים על זמינות כוח שהשתפרה ב-56% בסל”ד נמוך לצד צריכת דלק טובה יותר ב-10% לעומת המנוע הקודם. לשיפור בביצועים וצריכת הדלק תורמת גם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת שמונה יחסי העברה עם אפשרות לתפעול ידני מגלגל ההגה, כאשר ניתן יהיה לקבל את איסוזו דימקס בעל המנוע החדש גם עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה.

מנוע ה-1.9 המוכר ימשיך להיות משווק בדימקס, לפחות בתאילנד, לצד מנוע ה-2.2 החדש אך הוא זכה למערכת היברידית קלה בדומה לזו שכבר מוצעת בטויוטה היילקס, עם יחידת מתנע/מנוע חשמלי המסייעת בזמן תאוצה. מנוע ה-1.9 בעל התגבור ההיברידי מספק 150 כ”ס, כשהוא יוצע דווקא עם תיבת ההילוכים האוטומטית הישנה בעלת שישה יחסי העברה. כרגע באיסוזו לא נוקבים בפרטים לגבי הספק המערכת ההיברידית או הסוללה בה היא מצוידת ומצהירים רק על שיפור משמעותי בפליטת ה-CO2 ושיפור של 10% בצריכת הדלק.

השיווק של איסוזו דימקס וה-MU-X עם המנוע החדש יחל בתאילנד כבר בסוף החודש, אך לא ידוע אם ומתי יוצע המנוע גם בשווקים נוספים ויקבל תקינה אירופאית, מה שיאפשר לו להגיע גם לשוק הישראלי.

DMAX איסוזו איסוזו דימקס טנדר טנדר איסוזו טנדר דימקס טנדר היברידי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד