אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איסוזו איפון מגיע למאה ה-21
ראשי » חדשות » איסוזו איפון מגיע למאה ה-21
איסוזו איפון

איסוזו איפון מגיע למאה ה-21

החטיבה התאילנדית של איסוזו החליטה לעשות מחווה לטנדר הפופולארי של החברה משנות ה-90 בפרויקט חד-פעמי שהעניק לו מראה מודרני וטכנולוגיה עדכנית

אופיר דואק 02/04/2025 צלם: יצרן

תאילנד היא אחד מהשווקים הגדולים עבור טנדרים מחוץ לארה”ב, ובהתאם לא מעט יצרניות רכב המייצרות טנדרים מחזיקות מטה ומפעל במדינה עבור השוק המקומי ומעבר לו. החטיבה התאילנדית של איסוזו היא אחת הדוגמאות הבולטות לכך, כאשר היא אחראית לא מעט לפיתוח הטנדרים הקלים של איסוזו לאורך השנים כמו גם לרכבי ה-SUV המבוססים עליהם.

בהתאם לפופולאריות של הטנדרים בתאילנד, מתקיים במקביל שוק שיפורים ואפטרמרקט עצום, עם לא מעט פרויקטים מושקעים על בסיס טנדרים מכל הזמנים שיוצרו במדינה. בחטיבה התאילנדית של איסוזו החליטו לעודד את האופנה ולתרגם אותה להזדהות עם המותג, לכן יצרו קונספט חד-פעמי על בסיס הדור השלישי של הטנדר מתוצרתה שהוצג בתערוכת הרכב הבינלאומית בבנקוק.

מדובר בסדרת הטנדרים שהוצגה בשנת 1988 ומוכרת לנו בישראל בשם איפון, כשבתאילנד היא מכונה בשם דרגון. אותו דור שווק ברחבי הגלובוס תחת שמונות שונים כמו אמיגו, פסטר או סתם פיקאפ ונשא גם את סמלי שברולט, הולדן, אופל ואפילו הונדה (שגם השתמשה עבורו בשם איפון). הקונספט אותו יצרה איסוזו כעת לקח את אותו טנדר שגילו מעל שלושה עשורים והתאימה אותו לשנת 2025.


הבסיס הוא גרסת הקבינה המאורכת של האיפון כשהמרכב נותר דומה למקור. באיסוזו התקינו לו חזית חדשה נאמנה לקווים המקוריים, אך עם שינויים בולטים כמו יחידות תאורת לד רבועות, מסגרת לד מוארת לשבכה הקדמית ופגוש אווירודינמי חדש את פנסי ערפל ומאותתים משולבים (גם הם בטכנולוגיית לד) שהוא חלק מקיט גוף היקפי הכולל חצאיות ופגוש אחורי בצבע הגוף, פגוש אחורי מובנה וספויילר אחורי מעל דלת הארגז. שינויים נוספים כוללים חישוקי 17 אינץ’, צבע כסוף מט לכל חלקי הגוף והנמכת מרכב שנועדה קודם כל לטובת המראה ולא ליכולת בפניות.

תא הנוסעים עבר רענון מקיף גם הוא כשלצד ציפוי אלקנטרה לכל רוחב לוח המכשירים והדלתות הותקנו מושבים ספורטיביים בעיצוב בסגנון מושבי הרקארו של שנות ה-80. על הצד המודרני אחראיים לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה מרכזי אנכי. באיסוזו לא הסתפקו בכך וטיפלו גם ביחידת ההנעה של האיפון. במקום המנוע המקורי הותקן מנוע הטורבו דיזל העדכני של ה-DMAX, עם נפח של 2.2 ליטר והספק של 163 כ”ס בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה. המנוע עבר שורת שיפורים כשהספק המרבי קפץ ל-220 כ”ס עם למעלה מ-56 קג”מ, מה שאומר שהטנדר הזה לא רק נראה מגניב, אלא אמור לנסוע לא רע בכלל בשביל טנדר בן 30 פלוס.

איסוזו איסוזו איפון איסוזו תאילנד טנדר טנדר איסוזו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד