הפורד רפטור הראשון, היה טנדר אמריקאי כמו שאחד כזה צריך להיות, עם מנוע V8 אדיר מלפנים, לוק מאיים ויכולת טובה בשטח.
הדור השני שנחשף ב-2015 ויגיע לאולמות המכירה בארה”ב בסוף 2016, מצויד במנוע V6 וזה קצת מבאס. אותנו בכל אופן – ואולי לא רק אותנו כי האמריקאים אוהבים את ה-V8 שלהם יותר ממה שאנחנו אוהבים אותם. ואולי אין סיבה להכנס לדיכאון כי הרפטור החדש יהיה חזק יותר מהקודם בזכות צמד מגדשי טורבו וכנראה יזוז הרבה יותר טוב בזכות 10 יחסי העברה בגיר. הערכות נעות סביב 450 כ”ס לדור החדש, לא רע לטנדר.

בכל מקרה פורד שיחררו עכשיו פרטים על גרסת המירוץ של הרפטור החדש, ופתאום אכפת לנו עוד פחות מכמה ציל’ יש במנוע.
ההבדלים העיקריים בין גרסת המירוץ לרפטור הסדרתי:
1. הרפטור הזה מיועד למירוצי מדבר (לקטגורית כלים מייצור סדרתי) – כך שהוא מבוסס באופן מלא על הרפטור הסדרתי העתידי בלי יותר מדי שינויים ובלי פבריקציות מיוחדות – תכל’ס אותו אוטו.
2. כמו בדגם ה’רגיל’ יש כאן דיפרצניאל טורסן מלפנים, יציאות אגזוז כפולות וחישוקי 17 אינץ’ עם ביד-לוקים.

3. בולמי הפוקס הרגילים של הרפטור הוחלפו בחלקים יעודיים למירוצים, של פוקס גם כן. הקפיצים חזקים וארוכים יותר כך שמרווח הגחון גדול יותר.
4. ויש עוד כמה תוספות הכרחיות – כלוב התהפכות, מושבים ורתמות קצת שעונים ויאללה למדבר.
הרפטור הקודם היה אחד מכלי הרכב המלהיבים שיצאו בזמן האחרון מארה”ב. יש לי הרגשה שלמרות הירידה במספר הצילנדרים גם הרפטור החדש יהיה כזה.
בגדול אלו הפרטים שפורד חושפת בינתיים – עד שיהיו נתונים נוספים, אפשר להנות מהתמונות בגלריה המצורפת.