אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איך זה קרה? פיאט 124 ספיידר
ראשי » חדשות » איך זה קרה? פיאט 124 ספיידר

איך זה קרה? פיאט 124 ספיידר

איך פתאום אחרי כמעט 60 שנה יש לפיאט שוב רודסטר עם הנעה אחורית?

אריאל אלסיבוני 21/03/2016

1966: פיאט 124 ספיידר

הפיאט 124 ספיידר המקורית היתה מכונית יפיפיה, בעיצוב פינינפארינה, שהתבססה מכאנית על הפיאט 124 הרגילה. רודסטר כיפית עם הנעה אחורית בשנים שהמציאו את הז’אנר הזה. ה-124 ספיידר המקורית יוצרה משנת 1966 עד 1985 עם שינויים מעטים מאוד. נשמע לנו כמו עיצוב בסיסי טוב אם הוא החזיק כמעט 20 שנה.

FHA168_124 Sport Spider 1969-1982 A
המקור. פיאט 124 ספיידר

 

1983: פיאט החליטה להתמקד בלייצר דברים מרובעים


ואז פיאט החליטה להתמקד במכוניות כאלו, מרובעות, יעילות ומשעממות. היו הברקות סטייל אונו טורבו אבל הרודסטר הקלאסית נעלמה מהיצא הדגמים של פיאט. יותר מזה היא החלה משתמשת בפלטפורמות מודולריות למעשה לתוך שנות התשעים כל מה שפיאט (ואלפא ולנצ’יה ו…) ייצרה התבסס על פלטפורמת העל השלה – הטיפו -יעיל, אבל גם משעמם.

1-3-937
קופסא יעילה. פיאט אונו

 

1995: והנה רודסטר משעממת

הברקטה הציעה גג פתוח, אבל גם הנעה קדמית ובעיקר – לא ממש הצליחה להרשים ליד המיאטה של מאזדה. מאזדה הלכו על המתכון המקורי של הרודסטר – גג פתוח, מקסימום תחושות והנעה אחורית. המיאטה הייתה קרובה יותר לפיאט 124 ספיידר הברקטה היתה קרובה לטיפו. לא כיף.

8-3-2792
צבע אותה באדום אולי זה יעבוד. פיאט ברקטה

 

2003: תכירו סרג’יו מרקיונה

הסבא החביב שבתמונה הוא באמת סבא אבל לא בטוח שהוא כל כך חביב. אנשים שמעריצים את תעשיית הרכב האיטלקית די מתעבים אותו. למה? מרקיונה הוא איש כספים ולא איש של מכוניות. הוא נחת לתוך פיאט בשנים לא קלות והביא אותה למקום טוב, טוב מאוד אפילו. זאת אומרת המכירות עלו, הרווחים גאו אבל בדרך הוא חיסל את הסקס אפיל ומקרים מסוימים חיסל גם מותגים שלמים.

fiat-chrysler-boss-sergio-marchionne
גאון או…

 

 

2008: מרקיונה מציג מערבון ספגטי הפוך

אחד הדברים הפחות אהודים שעשה מרקיונה בפיאט הוא לרכוש את קרייזלר אחרי המשבר הגדול בשוק האמריקאי. זה אומר שבהינף עט פיאט הפכה להיות גם קרייזלר, דודג’ וג’יפ. במסגרת המשפחה הגדולה והמאושרת נולדו כל מיני מכוניות מוזרות. קרייזלר 300C הפכה להיות הבסיס המכאני למכוניות כמו לנצ’יה תמא ומזארטי גיבלי. ג’יפ צ’רוקי ופיאט 500X חולקים את אותו המנוע והגיר ועוד כל מיני שעטנזים.

Fiat_Freemont
זה פיאט או דודג’? פיאט פרימונט (שהוא בכלל דודג ג’רני)

 

2015: פיאט 124 ספיידר החדשה

אבל אחרי שנים שחובבי הרכב בילו את רוב הזמן בלבקר את עבודתו של מרקיונה עכשיו פתאום הוא שולף שת”פ עם מאזדה ולוקח את פלטפורמת המיאטה ובונה עליה 124 ספיידר חדשה. ופתאום אוהדי אטלקיות אוהבים את מרקיונה ואת הפלטפורמות המשותפות – כי המיאטה היא בסיס מצוין לגלגול המודרני של ה-124 ספיידר המקורית: קלה, מלהיבה ומונעת מאחור.

1523908724738692425
איך אומרים בלה מקינה ביפנית? פיאט 124 ספיידר

 

קצת מידע חיוני

הספיידר החדשה חולקת את הבסיס וחלקי גוף רבים עם הדור הרביעי של המיאטה שכבר משווקת אצלנו. המנוע הוא מנוע שונה, מדובר ב-1.4 ל’ המוגדש שמצוי בדגמי אבארט שאנחנו מכירים מפיאט. ההספק עומד על 140 כ”ס אבל אין שום בעיה לחלץ מהמנוע הזה הספק גבוה יותר. ועוד לא הזכרנו את גרסת האבארט’ שהוצגה לא מזמן. ויוה איטליה.

15239087247386924251523908724738692425Preview
15239087247089378011523908724708937801Preview
15239087246768932571523908724676893257Preview
פיאט 124 ספיידרפיאט 124 ספיידרPreview
פיאט 124 ספיידרפיאט 124 ספיידרPreview
151118_Fiat_124-Spider_06151118_Fiat_124-Spider_06Preview

 

124 124 ספיידר מיאטה פיאט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד