אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איך מנצחים דאקאר?
ראשי » חדשות » איך מנצחים דאקאר?

איך מנצחים דאקאר?

פיג'ו ופטרהנסל ניצחו את הדאקאר של 2016, איך הם עשו את זה?

אריאל אלסיבוני 17/01/2016

אחרי שנכשלו במשימה בשנה שעברה הצליחו פיג’ו לנצח את הדאקאר. זה הזמן לשלוח גם ברכות חמות לסטפן פטרהנסל שהנצחון השנה היה ה-12 במספר עבורו. שש פעמים ניצח בדאקאר על אופנוע ושש פעמים במכונית. הישג שמחזק את מעמדו כאלוף הבלתי מעורער של הראלי-רייד. צריך גם למסור איחולים לסבסטיאן לואב. נהג הראלי האגדי, נתן קצב מטורף בימים הראשונים של המירוץ והיה נראה כבר שהוא הולך לעשות את זה. אבל בדאקאר כמו בדאקאר, מספיקה שניה של חוסר מזל – ובאחת כזו, לואב פירק את הפיג’ו שלו ואת הסיכויים לזכות במירוץ.

פיג'ו 2008 דאקאר 2016
פיג’ו 2008dkr. מיותר לציין שאין לה שום קשר ל-2008 סדרתית נכון?

אבל הסיפור הגדול ביותר השנה היא ה-2008, עושה רושם שלמיני לא היה סיכוי. זה לא שהחברים בסדנת X-רייד שמכינה את מכוניות המיני לא יודעים את העבודה. ממש לא. למיני כפולת ההנעה לא היה סיכוי, כי ה-2008 מנצלת בצורה מצוינת את תקנות הדאקאר שמעניקות למכוניות עם הנעה אחורית יתרונות משמעותיים.

 

משקל וצמיגים


לפי סדנת X-רייד משקלה היבש של מיני כפולת הנעה המוכנה לראלי-רייד עומד על 1953 ק”ג. התקנות מותירות למכוניות עם הנעה אחורית משקל מינימום נמוך יותר והפיג’ו אכן שוקלת פחות – 1280 ק”ג. למכוניות הנעה אחורית מותר להשתמש גם בצמיגים גדולים יותר.

פיג'ו 2008 דאקאר 2016
מהלך מתלה אדיר ואפס זוויות גישה ונטישה. מתכון טוב

מהלך מתלה ולחצי-אוויר

היות והפיג’ו היא למעשה באגי גדולה עם הנעה אחורית התקנות מתירות לה מהלך מתלה של עד 460 מ”מ. פיג’ו צנועים, מנצלים רק 400 מ”מ – מהלך מטורף בכל קנה מידה – בייחוד כשמשווים אותו ל-250 המ”מ של המיני. עוד יתרון שיש לרכב כמו הפיג’ו –  התקנות מרשות למכוניות מסוג זה לשנות את לחץ האוויר בצמיגים מתא הנוסעים במהלך המירוץ. במירוץ וורסטילי וארוך כמו הדאקאר, זה יתרון משמעותי.

פיג'ו 2008 דאקאר 2016
איכות זו לא מילה גסה.

ברמת דף הנתונים

מעבר לכל מה שצוין עד עכשיו, יש עוד מקומוות בהן הפיג’ו נראית “נכונה” יותר. היא קצרה, רחבה (גם בזכות התקנות) ונמוכה מהמיני. ברונו פאמין, מנהל פיג’ו-ספורט, מספר שמאז המירוץ בשנה שעברה הם טיפלו בכל מ”מ ב-2008, לא עשו מהפכות אלא עברו על כל פרט ושיפרו. תפוקת המנוע עלתה (350 כ”ס ו-81 קג”מ), נוספו 200 מ”מ לבסיס הגלגלים ולרוחב (בשביל לשפר את היציבות) וכל העיצוב החיצוני השתנה (בשביל לשפר את האווירודינמיקה – יותר יציבות וקירור רכיבים טוב יותר). רוצה דוגמא קטנה להשקעה? הגלגלים של ה-2008 הזו מכורסמים מגוש מגנזיום אחד בהשוואה לגלגלי האלומיניום – העשויים שני חלקים – של ה-2008 מ-2015. רק אלו מבטאים חיסכון אדיר במשקל הבלתי-מוקפץ. השוואת נתון המהירות בין הפיג’ו למיני מוסיפה עוד יתרון שמתחיל לצייר את התמונה כולה: 200 קמ”ש לצרפתיה מול 180 קמ”ש לגרמניה.

פיג'ו 2008 דאקאר 2016
350 כ”ס, 81 קג”מ.

בשורה התחתונה הסיפור של הדאקאר הזה הוא סיפורה של מכונה מופלאה. פיג’ו תרגמו נכון מאוד את ספר החוקים ובנו מפלצת. אני מתעלם בכוונה מארסנל-נהגי-העל שגייסה פיג’ו כי בסופו של היום לדעתי המכונה הזו נתנה את היתרון ואת הטון. היא גרמה לנהגי הקבוצות המקבילות להביט בה בתדהמה (נאסר אל-עטיה גמגם מולה בשידור חי). היא לקחה את נהגיה לגבהים חדשים והיא נתנתה לפטרהנסל את הנצחון ה-12 שלו בדאקאר. ברכות.

פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016
פיג'ו 2008 דאקאר 2016
Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד