אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איך מנצחים דאקאר?
ראשי » חדשות » איך מנצחים דאקאר?

איך מנצחים דאקאר?

פיג'ו ופטרהנסל ניצחו את הדאקאר של 2016, איך הם עשו את זה?

אריאל אלסיבוני 17/01/2016

אחרי שנכשלו במשימה בשנה שעברה הצליחו פיג’ו לנצח את הדאקאר. זה הזמן לשלוח גם ברכות חמות לסטפן פטרהנסל שהנצחון השנה היה ה-12 במספר עבורו. שש פעמים ניצח בדאקאר על אופנוע ושש פעמים במכונית. הישג שמחזק את מעמדו כאלוף הבלתי מעורער של הראלי-רייד. צריך גם למסור איחולים לסבסטיאן לואב. נהג הראלי האגדי, נתן קצב מטורף בימים הראשונים של המירוץ והיה נראה כבר שהוא הולך לעשות את זה. אבל בדאקאר כמו בדאקאר, מספיקה שניה של חוסר מזל – ובאחת כזו, לואב פירק את הפיג’ו שלו ואת הסיכויים לזכות במירוץ.

פיג'ו 2008 דאקאר 2016
פיג’ו 2008dkr. מיותר לציין שאין לה שום קשר ל-2008 סדרתית נכון?

אבל הסיפור הגדול ביותר השנה היא ה-2008, עושה רושם שלמיני לא היה סיכוי. זה לא שהחברים בסדנת X-רייד שמכינה את מכוניות המיני לא יודעים את העבודה. ממש לא. למיני כפולת ההנעה לא היה סיכוי, כי ה-2008 מנצלת בצורה מצוינת את תקנות הדאקאר שמעניקות למכוניות עם הנעה אחורית יתרונות משמעותיים.

 

משקל וצמיגים


לפי סדנת X-רייד משקלה היבש של מיני כפולת הנעה המוכנה לראלי-רייד עומד על 1953 ק”ג. התקנות מותירות למכוניות עם הנעה אחורית משקל מינימום נמוך יותר והפיג’ו אכן שוקלת פחות – 1280 ק”ג. למכוניות הנעה אחורית מותר להשתמש גם בצמיגים גדולים יותר.

פיג'ו 2008 דאקאר 2016
מהלך מתלה אדיר ואפס זוויות גישה ונטישה. מתכון טוב

מהלך מתלה ולחצי-אוויר

היות והפיג’ו היא למעשה באגי גדולה עם הנעה אחורית התקנות מתירות לה מהלך מתלה של עד 460 מ”מ. פיג’ו צנועים, מנצלים רק 400 מ”מ – מהלך מטורף בכל קנה מידה – בייחוד כשמשווים אותו ל-250 המ”מ של המיני. עוד יתרון שיש לרכב כמו הפיג’ו –  התקנות מרשות למכוניות מסוג זה לשנות את לחץ האוויר בצמיגים מתא הנוסעים במהלך המירוץ. במירוץ וורסטילי וארוך כמו הדאקאר, זה יתרון משמעותי.

פיג'ו 2008 דאקאר 2016
איכות זו לא מילה גסה.

ברמת דף הנתונים

מעבר לכל מה שצוין עד עכשיו, יש עוד מקומוות בהן הפיג’ו נראית “נכונה” יותר. היא קצרה, רחבה (גם בזכות התקנות) ונמוכה מהמיני. ברונו פאמין, מנהל פיג’ו-ספורט, מספר שמאז המירוץ בשנה שעברה הם טיפלו בכל מ”מ ב-2008, לא עשו מהפכות אלא עברו על כל פרט ושיפרו. תפוקת המנוע עלתה (350 כ”ס ו-81 קג”מ), נוספו 200 מ”מ לבסיס הגלגלים ולרוחב (בשביל לשפר את היציבות) וכל העיצוב החיצוני השתנה (בשביל לשפר את האווירודינמיקה – יותר יציבות וקירור רכיבים טוב יותר). רוצה דוגמא קטנה להשקעה? הגלגלים של ה-2008 הזו מכורסמים מגוש מגנזיום אחד בהשוואה לגלגלי האלומיניום – העשויים שני חלקים – של ה-2008 מ-2015. רק אלו מבטאים חיסכון אדיר במשקל הבלתי-מוקפץ. השוואת נתון המהירות בין הפיג’ו למיני מוסיפה עוד יתרון שמתחיל לצייר את התמונה כולה: 200 קמ”ש לצרפתיה מול 180 קמ”ש לגרמניה.

פיג'ו 2008 דאקאר 2016
350 כ”ס, 81 קג”מ.

בשורה התחתונה הסיפור של הדאקאר הזה הוא סיפורה של מכונה מופלאה. פיג’ו תרגמו נכון מאוד את ספר החוקים ובנו מפלצת. אני מתעלם בכוונה מארסנל-נהגי-העל שגייסה פיג’ו כי בסופו של היום לדעתי המכונה הזו נתנה את היתרון ואת הטון. היא גרמה לנהגי הקבוצות המקבילות להביט בה בתדהמה (נאסר אל-עטיה גמגם מולה בשידור חי). היא לקחה את נהגיה לגבהים חדשים והיא נתנתה לפטרהנסל את הנצחון ה-12 שלו בדאקאר. ברכות.

פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016
פיג'ו 2008 דאקאר 2016
Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview
פיג'ו 2008 דאקאר 2016פיג'ו 2008 דאקאר 2016Preview

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד