אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איך להפוך לרוכב סטאנטס מוביל בארבעה צעדים (לא) פשוטים
ראשי » דו-גלגלי » איך להפוך לרוכב סטאנטס מוביל בארבעה צעדים (לא) פשוטים

איך להפוך לרוכב סטאנטס מוביל בארבעה צעדים (לא) פשוטים

נצלנו את הזמן שבילינו עם רוק בגורוס ואת הסיבוב הקצרצר שלקחנו על האופנוע שלו, בשביל להבין איך הופכים לרוכב סטאנטס מוביל

אריאל אלסיבוני 03/04/2016 צלם: זיו קורן

לייצר רעב

בגורוס חלם על אופנועים מגיל צעיר אבל עלה על האופנוע הראשון שלו בגיל 17. הוא הגיע ממשפחה מעוטת יכולת ורק כשהיה בן 17, התחיל לעבוד אחרי בית הספר בשביל לממן את האופנוע הראשון. חלוקת עיתונים, טיפול בקשישים, שטיפת כלים – הכול בשביל לקנות את הכלי הראשון. זה היה ימאהה ארוקס, קטנוע חסר יומרות בנפח 50 סמ”ק. אבל כבר שם בגורוס חלם על מקום אחד ברור – פסגת רוכבי הסטאנטס העולמית. זה לקח לו 10 שנים, אבל הוא הגיע לזה. רוכב סטאנטס רישמי של ק.ט.מ.

rok bagoros-7
צילום: זיו קורן

 

לבנות כושר


אחרי שראיתי אותו מרביץ שלוש הופעות לא קצרות בחום נוראי, ממרחק אפס, אני יכול להגיד לך שכושר זה מרכיב מפתח בסיפור הזה. כמו בכל ספורט מוטורי, בלי כושר, בלי יכולת פיזית מאוד גבוהה, לא תוכל להגיע רחוק. אני זוכר עד עכשיו את העיניים שלו דרך הקסדה בביצוע התרגילים – מזיע, אדום, מתאמץ. זה לא לדפוק ווילי ארוך על ליטר. זה ספורט.

בגורוס לא יכל לרכוב על אופנועים עד גיל 17 אז הוא עסק בספורט (כדורגל, כדורסל, טניס) ובנה לעצמו כושר על הדרך. וזו נקודת פתיחה מצוינת לכל מי שרוצה לעסוק בספורט הזה – או בכל ספורט מוטורי. הוא מבלה בכל יום כמעט 4 שעות בחדר הכושר בשביל לפתח את היכולת שלו.

rok bagoros-10
צילום: זיו קורן

 

להתאים אופנוע

ק.ט.מ דיוק 200. על זה הוא רוכב. זה הכול – שום דבר גרנדיוזי. במה שונה האופנוע של בגורוס ממה שאתה קונה בחנות? גלגל שיניים ענקי מאחור בשביל לייצר יחס העברה סופר קצר. מערכת פליטה של אקרפוביץ’. קליפר נוסף על הדיסק האחורי בשביל לשלוט בו גם מהכידון. חיזוקי שלדה (החל מהשלדה עצמה, דרך נקודות עיגון המנוע ועד לתגבור תושבות הרגליות). מתלה קדמי עם שמן צמיגי יותר וקפיץ קשיח יותר. בולם אחורי שנבנה לפי הזמנה אישית של רוק. יש כאן גם המון מיגון.

נפילות הן חלק מהסיפור כאן והאופנוע שלו בנוי לספוג כל נפילה, בלי להתרגש יותר מדי. כשבאתי לקחת את האופנוע לסיבוב הוא אמר לי “אין לך מה לדאוג, תעשה מה שאתה רוצה, האופנוע הזה לא ניתן להשמדה”.

rok bagoros-3
צילום: זיו קורן

 

וזה היה מוזר מאוד, אופנוע סטאנטס שבנוי לאתלט זעיר מימדים לא ממש הרגיש לי נוח. ההילוכים סופר קצרים. אני שם אותו בשני ונותן דאבל בשביל להרים אותו – אבל אני כבר במנתק. צריך לכוון את המוח. רוק מרים את האופנוע מהמקום, בראשון, ומשם ממשיך מעביר הילוכים אם צריך. זו רכיבה שונה מאוד מזו המוכרת לי ולך. הווילי מתרחש במהירויות אחרות בקצב אחר, ראש אחר. להטוטנות. הבלמים אדירים – ובאמת שכחתי לספר על הדיסק הענק מלפנים. אין בעיה לשתול את האופנוע הזה על האף כמו שאין שום בעיה להחליק בשליטה מלאה את האחורי.

rok bagoros-11
צילום: זיו קורן

 

רוק אומר שכל אופנוע זול הוא אופנוע מתאים לסטאנטים. אופנועים יקרים וחזקים קשה יותר למגן ויגרמו לעצמם ולרוכב הרבה נזק במקרה של נפילה לטענתו.

 

לפתח מקצוענות

זה מרתק לראות את מר בגורוס מתכונן להופעה. הוא סורק את המגרש. מעיף אבנים קטנות או כל דבר אחר שעשוי לפגום באחיזה. ההתייחסות שלו לאספלט, לאופנוע, לציוד, למוזיקה, לקהל. הוא לא מפספס שום פרט בדרך לייצר את ההופעה המלהיבה שהוא נותן. מיגון, הוא לא מפסיק להדגיש את נושא המיגון. ולא משנה כמה חם היה לו – הוא לא הוריד שום פריט לבוש/מיגון במהלך השעות שבהן הופיע.

rok bagoros-19
צילום: זיו קורן

 

והוא מקצוען לא רק במה שקשור לרכיבה. אחרי ההופעה השלישית. המשיך לחלק חתימות ופוסטרים במשך שעה נוספת. בן אדם רגיל היה מקפל את עצמו והולך לאכול משהו במקום ממוזג. אבל בגורוס מבין את העבודה שלו, את המקצוע שלו וזה בדיוק הראש שהפך אותו לאחר מרוכבי הסטאנטס המובילים בעולם.

אופנועים דו גלגלי דו"ג מדריך ק.ט.מ רוק בגורוס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד