אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איך זה קרה? ב.מ.וו עם הנעה כפולה
ראשי » חדשות » איך זה קרה? ב.מ.וו עם הנעה כפולה

איך זה קרה? ב.מ.וו עם הנעה כפולה

ב.מ.וו חוגגים 30 שנה להנעה הכפולה שלהם. איך זה התחיל ולאן זה הגיע

אריאל אלסיבוני 16/01/2016

1985: ב.מ.וו 325ix

ב.מ.וו הציגו את ההנעה הכפולה שלהם בתערוכת פרנקפורט של 1985 – באמצע שנות השמונים התחילה התלהבות הגדולה מהנעה כפולה לכביש. הנעה לארבעת הגלגלים הפכה פשוט לאופנה, תחילה כבשה את עולם הראלי ואז אט-אט את כל הבמות בתערוכות הרכב. כל חברה שמכבדת את עצמה החלה להציע הנעה כפולה למכוניות הכביש שלה. המטרה היתה ברורה, לשפר את המשיכה ולהציע ניידות משופרת בתנאים קשים – שלג לדוגמא.

30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו

1991: ב.מ.וו 525ix


מערכת ההנעה הכפולה הוצגה גם בגרסת הסאלון וקבלה שליטה אלקטרונית על חלוקת הכוח. ב.מ.וו שמרו על 64 אחוזים מהמומנט בגלגלים האחוריים, כך שהמאפיינים הדינאמיים המשובחים של ה-E34 נשמרו גם בגרסת ההנעה הכפולה. ההנעה הכפולה הוצעה גם בגרסאות הסדאן וגם בגרסת הסטיישן.

30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו

1999: ב.מ.וו X5

לקראת המיליניום החדש מציגה ב.מ.וו את ה-SUV שלה. לא עוד הנעה כפולה למכוניות כביש אלא כניסה לתחום חדש לגמרי עבור היצרן. בשנים ההן התחיל זרם הפנאי, נחשול שלא מפסיק עד היום. הדור הזה המשיך להעדיף בבירור את הגלגלים האחוריים בכל מה שקשור להנעה והעביר 62 אחוז מהמומנט אל הגלגלים האחוריים. גם הניהוג היה חד ופוטנטי לעומת מה שיש לז’אנר הזה להציע.

30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו

2003: ב.מ.וו X3

יחד עם ה-X3 מציגה ב.מ.וו את מערכת ה-Xdrive וזונחת את הדיפרנציאל הפלנטרי לטובת מערכת דיסקיות מנוהלות מחשב בתיבת ההעברה. מהר מאוד המערכת הזו מוצאת את מקומה בכל גרסאות ההנעה הכפולה שב.מ.וו מייצרת.

30 שנות הנעה כפולה בב.מוו

2008: ב.מ.וו X6

גרסאות ההנעה הכפולה של ב.מ.וו נולדו מתוך צורך. זה היה אופנתי בתוך שנות ה-80, נכון, אבל גם נתן מענה אמיתי למצבי משיכה בעיתיים. אם מסתכלים על התפתחות ההנעה הכפולה בב.מ.וו אפשר לראות טוב מאוד מה עבר על תעשיית הרכב בשני העשורים האחרונים. ה-325ix היתה פתרון לבעיה, ומהו ה-X6? האם הוא פותר בעיה? לא. הוא תוצר של סגמנטציה, המצאת צרכים ופלחי שוק לא קיימים, יצירת ביקוש והצעת מענה. אף אחד הרי לא צריך ג’יפ-פרימיום-קופה-ארבע דלתות לא? עוד סיפור שמספרת השושלת הזו היא סיפור של אלקטרוניקה. מהדיפרנציאלים המכאניים למצמדים מתוכחמים נשלטים אלקטרונית.

30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו

בשורה התחתונה – אנחנו, בטח במדינה נטולת השלג שלנו, מעדיפים ב.מ.וו בתצורה הקלאסית – גוף קטן יחסית, מנוע גדול אם אפשר והנעה אחורית כמו שב.מ.וו צריכה להיות. כזו נגיד:

ב.מ.וו M4 GTS

30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו30 שנות הנעה כפולה לב.מ.ווPreview
30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו30 שנות הנעה כפולה לב.מ.ווPreview
30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו30 שנות הנעה כפולה לב.מ.ווPreview
30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו30 שנות הנעה כפולה לב.מ.ווPreview
30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו30 שנות הנעה כפולה לב.מ.ווPreview
30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו30 שנות הנעה כפולה לב.מ.ווPreview
30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו30 שנות הנעה כפולה לב.מ.ווPreview
30 שנות הנעה כפולה לב.מ.וו30 שנות הנעה כפולה לב.מ.ווPreview

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד