אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איזו ספורט-קופה-גרמנית היית בוחר: פורשה 718 קאימן או אודי TT-RS ?
ראשי » מגזין » איזו ספורט-קופה-גרמנית היית בוחר: פורשה 718 קאימן או אודי TT-RS ?

איזו ספורט-קופה-גרמנית היית בוחר: פורשה 718 קאימן או אודי TT-RS ?

אודי ופורשה מציגות את הספורט-קופה שלהן ואנחנו תוהים את מי אתם תעדיפו

אריאל אלסיבוני 02/05/2016

אודי ופורשה הציגו לפני שבוע, כמעט סימולטנית, את שתי הספורט-קופה שלהן ושלחו אותנו ישר לטבלאות הנתונים. ההשוואה הזו נשמעת לנו הזויה קצת, אבל בבסיסה עומד הייעוד של שתי המכוניות הללו ומחירן.

במשך כל השנים הקאימן היתה יקרה מאחותה הבוקסטר. הדור האחרון, 718, שינה את זה. כעת הקאימן זולה יותר מהבוקסטר ומחירה הפך אותה לפורשה הנגישה ביותר מזה זמן רב. גרסת הבסיס שלה מתומחרת ב-442,000 שקלים. נשמע לך הרבה? אודי TT-S נמכרת כאן עבור 490,000 שקלים. פתאום הפורשה לא נשמעת יקרה כל-כך לא?


 

ואם כבר נגענו באודי, ואנחנו שולחים אותה להתחרות מול יצרן העילית משטוטגארט, צריך להציב כאן את ה-TT הבכירה ביותר – גרסת ה-RS שהוצגה כאמור גם היא בשבוע שעבר, והיא זו שגרמה לנו להרהר בשאלה המעניינת: האם יש זכות קיום לאודי במחיר של פורשה?

 

לא כוחות?

נקודת החוזק העיקרית של האודי בהשוואה הזו היא המנוע. מנוע חמשת הצילנדרים הנפלא של החברה ירגיש וישמע מדהים כמו שהוא נשמע ומרגיש בכל מקום אליו הוא מגיע. בגרסת ה-RS הוא מפיק 400 כ”ס, מספיק בשביל לקחת את ה-TT (עם תיבת DSG עם 7 מהירויות) ל-100 קמ”ש ב-3.7 שניות. לקאימן S, ואנחנו מגייסים את הגרסה הבכירה של הקאימן לקרב הזה, יש מנוע בוקסר עם ארבעה צילנדרים ומגדש טורבו. יש כאלו שיבכו את לכתם של ששת הצילנדרים האטמוספרים (ואנחנו בדיוק אלו…), אבל אנחנו מתנחמים בנתונים – 350 כוחות סוס שיחד עם תיבת ה-PDK מביאים את ה-S למאה תוך 4.0 שניות. אפשר לדבר עכשיו על המשקל ועל היכולת ההנדסית של פורשה – למרות שה-718 חלשה באופן ברור ההבדל בביצועים מינורי.

 

לא באותה ליגה?

כנראה שלא, כי אחת מהן נראית כמו גרסה משופרת מאוד למכונית נפוצה יחסית והשניה נראית כמו מכונית ספורט טהורה. לפורשה יש יתרון גדול מבחינת הטהרנים – שלדה של החברה הכי מהוללת בעסק, מנוע מרכזי והנעה אחורית. לאודי יש את אותו סידור שאנחנו מכירים ממכוניות המנוע הרוחבי של הקונצרן – הנעה כפולה מבוססת האלדקס, לא תמיד החבילה הכי מתגמלת את הנהג הספורטיבי.

Audi TT RS Coupé

 

אם יש מקום בו נראה כאילו יש תיקו מוחלט הוא תא הנוסעים – אנחנו באמת לא מצליחים להחליט איפה היינו רוצים יותר לשבת. ב-TT יש את אותה אווירת היי-טק סופר מוקפדת שאודי הפכה כבר מזמן לאחד מערכי הליבה שלה. הפורשה מציגה שוב משהו טבעי יותר, טהור יותר.

 

אין שום קשר?

אנחנו לא מאמינים שאנחנו כותבים את זה אבל יש קשר ועוד איך. שתי מכוניות ספורט-קופה גרמניות, עם יכולות דומות ומחיר דומה. רגע, מחיר דומה? כן. בחו”ל מפרידים 100 אירו בין שתי המכוניות הללו. בארץ המצב שונה. יבואן פורשה הודיעה על תחילת שיווק של ה-718 קאימן במחיר תחרותי למדי, גרסת ה-S עולה כאן 575,000 שקלים עם תיבת ה-PDK (תיבת ה-PDK מעלה את המחיר ב-26,000 שקלים). מחיר רישמי לאודי TT-RS עדיין אין, אבל עושה רושם שהיא תהיה יקרה משמעותית. גרסת ה-S של ה-TT נמכרת כאן במחיר של 490,000 שקלים כאמור ואם ניקח כקנה מידה את ההפרשים בין גרסאות ה-S ל-RS בדגמים אחרים של אודי, אפשר לצפות שאודי TT-RS תמכר כאן בכ-610,000 שקלים. לא מעט כסף באופן אבסולוטי ויקרה באופן ברור מהפורשה.

718 Cayman S

 

אז יש כאן כר מעניין להשוואה, אבל כרגיל במקרים האלו ההעדפה האישית היא זו שתכריע. מי משני המותגים הללו מדבר אליך? האם אתה אדם של הנעה כפולה או אחורית. לנו ברור לחלוטין את מי מהשתיים נעדיף ונוותר בשמחה גם על התיבה האוטומטית – ספר לנו, מה היית אתה לוקח?

 

TT אודי פורשה קאימן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

תגובה אחת

  1. ניר התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 05/09/2016 בשעה 19:00

    אני הייתי לוקח את ה TT-RS מפני שלדעתי האודי יותר אגרסיבית ורעה וגם יותר חזקה ומהירה

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד