אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איזו ספורט-קופה-גרמנית היית בוחר: פורשה 718 קאימן או אודי TT-RS ?
ראשי » מגזין » איזו ספורט-קופה-גרמנית היית בוחר: פורשה 718 קאימן או אודי TT-RS ?

איזו ספורט-קופה-גרמנית היית בוחר: פורשה 718 קאימן או אודי TT-RS ?

אודי ופורשה מציגות את הספורט-קופה שלהן ואנחנו תוהים את מי אתם תעדיפו

אריאל אלסיבוני 02/05/2016

אודי ופורשה הציגו לפני שבוע, כמעט סימולטנית, את שתי הספורט-קופה שלהן ושלחו אותנו ישר לטבלאות הנתונים. ההשוואה הזו נשמעת לנו הזויה קצת, אבל בבסיסה עומד הייעוד של שתי המכוניות הללו ומחירן.

במשך כל השנים הקאימן היתה יקרה מאחותה הבוקסטר. הדור האחרון, 718, שינה את זה. כעת הקאימן זולה יותר מהבוקסטר ומחירה הפך אותה לפורשה הנגישה ביותר מזה זמן רב. גרסת הבסיס שלה מתומחרת ב-442,000 שקלים. נשמע לך הרבה? אודי TT-S נמכרת כאן עבור 490,000 שקלים. פתאום הפורשה לא נשמעת יקרה כל-כך לא?


 

ואם כבר נגענו באודי, ואנחנו שולחים אותה להתחרות מול יצרן העילית משטוטגארט, צריך להציב כאן את ה-TT הבכירה ביותר – גרסת ה-RS שהוצגה כאמור גם היא בשבוע שעבר, והיא זו שגרמה לנו להרהר בשאלה המעניינת: האם יש זכות קיום לאודי במחיר של פורשה?

 

לא כוחות?

נקודת החוזק העיקרית של האודי בהשוואה הזו היא המנוע. מנוע חמשת הצילנדרים הנפלא של החברה ירגיש וישמע מדהים כמו שהוא נשמע ומרגיש בכל מקום אליו הוא מגיע. בגרסת ה-RS הוא מפיק 400 כ”ס, מספיק בשביל לקחת את ה-TT (עם תיבת DSG עם 7 מהירויות) ל-100 קמ”ש ב-3.7 שניות. לקאימן S, ואנחנו מגייסים את הגרסה הבכירה של הקאימן לקרב הזה, יש מנוע בוקסר עם ארבעה צילנדרים ומגדש טורבו. יש כאלו שיבכו את לכתם של ששת הצילנדרים האטמוספרים (ואנחנו בדיוק אלו…), אבל אנחנו מתנחמים בנתונים – 350 כוחות סוס שיחד עם תיבת ה-PDK מביאים את ה-S למאה תוך 4.0 שניות. אפשר לדבר עכשיו על המשקל ועל היכולת ההנדסית של פורשה – למרות שה-718 חלשה באופן ברור ההבדל בביצועים מינורי.

 

לא באותה ליגה?

כנראה שלא, כי אחת מהן נראית כמו גרסה משופרת מאוד למכונית נפוצה יחסית והשניה נראית כמו מכונית ספורט טהורה. לפורשה יש יתרון גדול מבחינת הטהרנים – שלדה של החברה הכי מהוללת בעסק, מנוע מרכזי והנעה אחורית. לאודי יש את אותו סידור שאנחנו מכירים ממכוניות המנוע הרוחבי של הקונצרן – הנעה כפולה מבוססת האלדקס, לא תמיד החבילה הכי מתגמלת את הנהג הספורטיבי.

Audi TT RS Coupé

 

אם יש מקום בו נראה כאילו יש תיקו מוחלט הוא תא הנוסעים – אנחנו באמת לא מצליחים להחליט איפה היינו רוצים יותר לשבת. ב-TT יש את אותה אווירת היי-טק סופר מוקפדת שאודי הפכה כבר מזמן לאחד מערכי הליבה שלה. הפורשה מציגה שוב משהו טבעי יותר, טהור יותר.

 

אין שום קשר?

אנחנו לא מאמינים שאנחנו כותבים את זה אבל יש קשר ועוד איך. שתי מכוניות ספורט-קופה גרמניות, עם יכולות דומות ומחיר דומה. רגע, מחיר דומה? כן. בחו”ל מפרידים 100 אירו בין שתי המכוניות הללו. בארץ המצב שונה. יבואן פורשה הודיעה על תחילת שיווק של ה-718 קאימן במחיר תחרותי למדי, גרסת ה-S עולה כאן 575,000 שקלים עם תיבת ה-PDK (תיבת ה-PDK מעלה את המחיר ב-26,000 שקלים). מחיר רישמי לאודי TT-RS עדיין אין, אבל עושה רושם שהיא תהיה יקרה משמעותית. גרסת ה-S של ה-TT נמכרת כאן במחיר של 490,000 שקלים כאמור ואם ניקח כקנה מידה את ההפרשים בין גרסאות ה-S ל-RS בדגמים אחרים של אודי, אפשר לצפות שאודי TT-RS תמכר כאן בכ-610,000 שקלים. לא מעט כסף באופן אבסולוטי ויקרה באופן ברור מהפורשה.

718 Cayman S

 

אז יש כאן כר מעניין להשוואה, אבל כרגיל במקרים האלו ההעדפה האישית היא זו שתכריע. מי משני המותגים הללו מדבר אליך? האם אתה אדם של הנעה כפולה או אחורית. לנו ברור לחלוטין את מי מהשתיים נעדיף ונוותר בשמחה גם על התיבה האוטומטית – ספר לנו, מה היית אתה לוקח?

 

TT אודי פורשה קאימן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

תגובה אחת

  1. ניר התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 05/09/2016 בשעה 19:00

    אני הייתי לוקח את ה TT-RS מפני שלדעתי האודי יותר אגרסיבית ורעה וגם יותר חזקה ומהירה

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד