אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איזוטה פרנסקיני חוזרת היישר למסלול בלה מאן
ראשי » חדשות » איזוטה פרנסקיני חוזרת היישר למסלול בלה מאן
איזוטה פרנסקיני

איזוטה פרנסקיני חוזרת היישר למסלול בלה מאן

אחת מיצרניות הרכב הנחשקות שקמו באיטליה חוזרת לחיים ועושה זאת עם מכונית מסלול שתתייצב כבר בשנה הבאה במרוץ 24 השעות המפרך של לה מאן

אופיר דואק 26/12/2022 צלם: יצרן

השם איזוטה פרנסקיני (Isotta Franschini) אולי לא אומר הרבה כיום לרוב האנשים, אבל מדובר באחת מיצרניות הרכב הראשונות שקמו באיטליה ומכוניותיה כיום מבוקשות מאד בקרב אספני רכב עשירים במיוחד. למעמד הזה הגיע איזוטה, אשר הוקמה בשנת 1900 במילאן, כיוון שהייתה יצרנית מכוניות יוקרה שיצרה דגמים שנחשבו לעילית הטכנולוגית של תקופתה.

כמו לא מעט יצרניות רכב באותם זמנים, גם איזוטה פנתה לייצור מנועי מטוסי וגוייסה למאמץ המלחמתי. בסופו של דבר החברה לא הצליחה להשתקם אחרי מלחמת העולם השניה והפסיקה לייצר מכוניות בסוף שנות ה-40. עם זאת, חטיבת המנועים של איזוטה המשיכה להתקיים ונחשבת עד היום לאחת היצרניות המובילות של מנועים לאוניות.

בשנות ה-90 נעשה ניסיון להחזיר את איזוטה לחיים, והחברה אף הציגה מספר דגמי קונספט, אך אף אחד מהם לא הגיע לייצור והמיזם נכשל. בימים אלו  איש עסקים קולומביאני חושב שהגיע הזמן לעשות נסיון נוסף בהחייאת המותג הקלאסי, והוא מתכון לעשות זאת לא פחות ולא יותר במרוץ 24 השעות של לה-מאן, כמתחרה מל טויוטה, פיג’ו ופרארי.




לאחרונה חשפה איזוטה פרנסצ’יני בגלגולה החדש פרטים ראשונים אודות מכונית מסלול המיועדת להתחרות בקטגוריה הבכירה של הלה-מאן. המכונית פותחה בשיתוף שמות נחשבים בתעשיית הרכב ועולם המרוצים כמו ויליאמס, בוש, ברמבו ו-PWR. המכונית תעשה שימוש ביחידת הנעה היברידית, כאשר בהתאם לתקנות הסדרה תורכב ממנוע 3.0 ליטר כפול מגדשים בתצורת V6 המניע את הגלגלים האחוריים ומנוע חשמלי המניע את הגלגלים הקדמיים כאשר ההספק הכולל יעמוד על 680 כ”ס. המרכב והשלדה יבנו משילוב של סיבי פחמן וחומרים מרוכבים, והרכיבים האווירודינמיים של המכונית יפותחו במנהרת הרוח של ויליאמס.

לפחות בשלב ראשון אף אחד לא מצפה מהמכונית החדשה לסיים על הפודיום, וגם לסיים את המרוץ המפרך יחשב כהישג מרשים. המטרה של אנשי איזוטה היא לא רק להסתפק בהשתתפות במרוצים, אלא לתרגם את הניסיון שנצבר ולהציג בעתיד מכונית על סדרתית שתעשה שימוש ברכיבים וטכנולוגיה של מכונית המסלול.  בהחלט יהיה מעניין לראות אם הניסיון הזה יבשיל הפעם, כי אף פעם באמת אין מספיק מכוניות על איטלקיות

איזוטה פרסקיני לה-מאן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד