אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איזוטה פרנסקיני חוזרת היישר למסלול בלה מאן
ראשי » חדשות » איזוטה פרנסקיני חוזרת היישר למסלול בלה מאן
איזוטה פרנסקיני

איזוטה פרנסקיני חוזרת היישר למסלול בלה מאן

אחת מיצרניות הרכב הנחשקות שקמו באיטליה חוזרת לחיים ועושה זאת עם מכונית מסלול שתתייצב כבר בשנה הבאה במרוץ 24 השעות המפרך של לה מאן

אופיר דואק 26/12/2022 צלם: יצרן

השם איזוטה פרנסקיני (Isotta Franschini) אולי לא אומר הרבה כיום לרוב האנשים, אבל מדובר באחת מיצרניות הרכב הראשונות שקמו באיטליה ומכוניותיה כיום מבוקשות מאד בקרב אספני רכב עשירים במיוחד. למעמד הזה הגיע איזוטה, אשר הוקמה בשנת 1900 במילאן, כיוון שהייתה יצרנית מכוניות יוקרה שיצרה דגמים שנחשבו לעילית הטכנולוגית של תקופתה.

כמו לא מעט יצרניות רכב באותם זמנים, גם איזוטה פנתה לייצור מנועי מטוסי וגוייסה למאמץ המלחמתי. בסופו של דבר החברה לא הצליחה להשתקם אחרי מלחמת העולם השניה והפסיקה לייצר מכוניות בסוף שנות ה-40. עם זאת, חטיבת המנועים של איזוטה המשיכה להתקיים ונחשבת עד היום לאחת היצרניות המובילות של מנועים לאוניות.

בשנות ה-90 נעשה ניסיון להחזיר את איזוטה לחיים, והחברה אף הציגה מספר דגמי קונספט, אך אף אחד מהם לא הגיע לייצור והמיזם נכשל. בימים אלו  איש עסקים קולומביאני חושב שהגיע הזמן לעשות נסיון נוסף בהחייאת המותג הקלאסי, והוא מתכון לעשות זאת לא פחות ולא יותר במרוץ 24 השעות של לה-מאן, כמתחרה מל טויוטה, פיג’ו ופרארי.




לאחרונה חשפה איזוטה פרנסצ’יני בגלגולה החדש פרטים ראשונים אודות מכונית מסלול המיועדת להתחרות בקטגוריה הבכירה של הלה-מאן. המכונית פותחה בשיתוף שמות נחשבים בתעשיית הרכב ועולם המרוצים כמו ויליאמס, בוש, ברמבו ו-PWR. המכונית תעשה שימוש ביחידת הנעה היברידית, כאשר בהתאם לתקנות הסדרה תורכב ממנוע 3.0 ליטר כפול מגדשים בתצורת V6 המניע את הגלגלים האחוריים ומנוע חשמלי המניע את הגלגלים הקדמיים כאשר ההספק הכולל יעמוד על 680 כ”ס. המרכב והשלדה יבנו משילוב של סיבי פחמן וחומרים מרוכבים, והרכיבים האווירודינמיים של המכונית יפותחו במנהרת הרוח של ויליאמס.

לפחות בשלב ראשון אף אחד לא מצפה מהמכונית החדשה לסיים על הפודיום, וגם לסיים את המרוץ המפרך יחשב כהישג מרשים. המטרה של אנשי איזוטה היא לא רק להסתפק בהשתתפות במרוצים, אלא לתרגם את הניסיון שנצבר ולהציג בעתיד מכונית על סדרתית שתעשה שימוש ברכיבים וטכנולוגיה של מכונית המסלול.  בהחלט יהיה מעניין לראות אם הניסיון הזה יבשיל הפעם, כי אף פעם באמת אין מספיק מכוניות על איטלקיות

איזוטה פרסקיני לה-מאן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד