אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אחרי 58 שנים: פרארי חוזרת לנצח בלה מאן
ראשי » חדשות » אחרי 58 שנים: פרארי חוזרת לנצח בלה מאן
פרארי

אחרי 58 שנים: פרארי חוזרת לנצח בלה מאן

פרארי חזרה ללה מאן אחרי יובל ואחרי קרב צמוד מול טויוטה השיגה ניצחון היסטורי במרוץ הסיבולת המפרך אחרי 58 שנים

אופיר דואק 12/06/2023 צלם: יצרן

מרוץ 24 השעות של לה מאן נערך בסוף השבוע בפעם ה-100, וציון הדרך ההיסטורי הזה לווה בניצחון היסטורי לא פחות. 50 שנה בדיוק לאחר שלקחה חלק בלה מאן בפעם האחרונה באופן רשמי, ו-58 שנים לאחר הניצחון האחרון שלה במרוץ הסיבולת המפורסם בעולם, שוב השיגה מכונית עם סמל הסוס הצוהל את מספר ההקפות הרב ביותר וניצחה במרוץ.

אחרי מרוץ צמוד, בעל מזג אוויר הפכפך והרבה דרמות כמו שרק הלה מאן יודע לספק, חצתה מכונית הפרארי P499 מספר 51 את קו הסיום לאחר קרב צמוד מול טויוטה מספר 8. בפרארי המנצחת נהג צוות כל איטלקי שכלל את אלסנדרו פייר גווידי, ג’יימס קלאדו ואנטוניו ג’ובינצי שצברו יחד 342 הקפות, והצליחו להקדים ב-1:21.793 דקות את הטויוטה של  סבסטיאן בואמי, ברנדון הארטלי וריו הירקאווה.

מדובר בהפתעה גדולה לאחר שהטויוטה ההיברידית שולטת במרוץ 24 השעות של לה מאן מאז שנת 2018 עם חמישה ניצחונות רצופים. פרארי חזרה השנה להתחרות עם ה-P499 שקטנוניים יגידו שהיא לא ממש פרארי טהורה, שכן היא נבנתה על בסיס שלדה של סדנת דאלארה, כאשר פרארי סיפרה את יחידת ההנעה ההבירידית המורכבת ממנוע 3.0 ליטר V6 כפול מגדשים ומנוח חשמלי קדמי בהספק משולב של 939 כ”ס.


למעשה הניצחון האחרון של פרארי בלה מאן היה בשנת 1965 עם ה-250 LM, וגם הוא לא הושג על ידי קבוצת המפעל אלא על ידי קבוצת נורת’ אמריקן רייסינג עם הנהגים האמריקאים מאסטן גרגורי ואד היוגס יחד עם האוסטרי קארל רינדט. פרארי המשיכה להתחרות מאז בלה מאן, אך הפסידה שנה אחר שנה לפורד, פורשה ואפילו מאטרה-סימקה. בסופו של דבר לאחר שסיימה רק במקום השני בלה מאן של שנת 1973 פרשה פרארי ממרוץ הסיבולת ועברה להתמקד בפורמולה 1. עם זאת, דגמי פרארי המשיכו להתחרות ולזכות בהצלחות בקטגוריות המשנה על ידי קבוצות פרטיות, אך לא בקטגוריה הבכירה של רכבי הפרוטוטייפ.

פרארי קטפה במרוץ השנה גם את המקום החמישי, כאשר במקומות השלישי והרביעי התברגו צוותים שנהגו בקאדילאק V Series R. טויוטה תעדיף לשכוח את המרוץ השנה לא רק בגלל ההפסד הדרמטי, אלא גם בגלל העובדה שהצוות השני של הקבוצה סיים רק במקום ה-51. גם פיג’ו ופורשה שלהן היסטוריה מפוארת בלה מאן יצאו מאוכזבים השנה, לאחר שהמיקום הגבוה ביותר שהשיגו צוותיהם היה במקומות ה-8 וה-16 בהתאמה.

24 השעות של לה מאן לה-מאן פרארי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד