אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אחרי 40 שנה הקונספט של הונדה ופינינפארינה חוזר לחיים
ראשי » חדשות » אחרי 40 שנה הקונספט של הונדה ופינינפארינה חוזר לחיים
הונדה HP-X

אחרי 40 שנה הקונספט של הונדה ופינינפארינה חוזר לחיים

הונדה תחשוף מחדש אחרי שיפוץ ולראשונה בארה"ב את ה-HP-X קונספט, מכונית תצוגה שעוצבה על ידי פינינפארינה לפני ארבעה עשורים ושימשה השראה ל-NSX המקורית

אופיר דואק 01/08/2024 צלם: יצרן

למכוניות קונספט יש תוחלת חיים קצרה למדי. הן מופיעות לראשונה לרוב באירוע או תערוכה כדי למשוך את תשומת הלב של הקהל, נודודת לעוד מספר אירועים ותערוכות ולאחר מכן מוצאות את עצמן מאופסנות אי שם במחסני החברה, כשאלו שמזלן שפר עליהן מתגלגלות לתצוגה במוזיאון או מטה החברה שייצרה אותם.

הגורל של הונדה HP-X היה דומה. הונדה HP-X הייתה ממכוניות הקונספט האחרונות בעידן הטריז, שבו יצרניות הרכב וסדנאות העיצוב הציגו פרשנויות שונות למכוניות בעלות מראה זוויתי עם קווי חלונות וגג משופעים וגג נמוך. עידן הטריז החל בסוף שנות ה-60 והוליד כמה מכוניות בלתי נשכחות כמו אלפא רומיאו קארבו שעוצבה על ידי ברטונה ושימשה בסיס עיצובי ללמבורגיני קונטאש, לנצ’יה סטאטוס HF זירו, מזראטי בומרנג ומרצדס C111.

היא הוצגה בתערוכת טורינו בשנת 1984 כהצגת תכלית של הונדה בשיתוף עם סדנת פינינפארינה שהייתה אחראית על העיצוב ומכאן גם שמה שפירושו Honda Pininfarina eXperimental. לאחר שערכה את הבכורה שלה נצפתה המכונית בעוד מספר אירועים ואז אופסנה אי שם וגוועה לאיטה. אלא שלאחרונה החליטו בהונדה להחזיר את ה-HP-X לחיים ושלחו אותה בחזרה לסדנת פינינפארינה שם עברה שחזור מלא למצב תצוגה. את התוצר המוגמר תציג הונדה באירוע המוטורי היוקרתי בפאבל ביץ’ שיערך במהלך חודש אוגוסט. אגב, זו תהיה הפעם הראשונה שבה שמכונית הקונספט הזו תוצג בארה”ב.


גם במרחק של 40 שנה מצליחה הונדה HP-X להרשים במראה העתידני שלה, הודות למראה הזוויתי, הצללית הנמוכה וחופת תא הנוסעים השקופה והפלסטית שעוצבה בהשראת חופת תא הטייס במטוסי קרב, משמשת כגישה פנימה כשבזכותה יכלו המעצבים לוותר על הדלתות. אגב החופה הזו סיפקה עבור הונדה את בסיס לעיצוב של ה-NSX המקורית שהופיעה בסוף אותו עשור. לדעתנו היא נראית טוב יותר מכל מכונית שהונדה מייצרת כיום.

בהמשך מבנה החופה משולב בלם אוויר הניתן לשליטה על ידי הנהג, ואילו השלדה נבנתה במבנה של חלת דבש לטובת הקשיחות, תוך שימוש בחומרים כמו סיבי פחמן וקבלאר למרכב. ניתן דגש גם לפתרונות אווירודינמיים נסתרים במרכב כדי לאפשר את קירור המנוע המרכזי. מדובר גם במכונית קטנה למדי, עם אורך של 416 ס”מ, רוחב של 178 ס”מ מרשימים לתקופתה וממד גובה צנוע של 111 ס”מ בלבד.

מעבר לעיצוב המרהיב הייתה להונדה HP-X גם בשורה טכנולוגית. הוא הונעה על ידי מנוע V6 בנפח 2.0 ליטר בעל ראש עם 24 שסתומים נדיר לאותה תקופה, שמתבסס על מנוע ששימש את הונדה במרוצי הפורמולה 2. בתכנון תא הנוסעים נעשה שימוש במסך דיגיטלי עבור לוח המחוונים, מיקום רוב מתגי הפיקוד נמצא בין המושבים ובמכונית הותקנה מערכת שכונתה על ידי הונדה בזמנו Electronic Drive Support System שסיפקה לנהג נתוני טלמטריה בזמן אמת, אפשרה חיבור ל-GPS ואף נתמכה במערכת סונאר כדי לספק התרעות על מצב הכביש והתנועה. הרבה לפני שראדארים ומערכות התרעה הפכו לחלק בלתי נפרד מהמכונית המודרנית. והרי זה חלק מהעניין במכוניות קונספט.

1984 Honda HPX -011984 Honda HPX -01Preview
1984 Honda HPX -021984 Honda HPX -02Preview
1984 Honda HPX -051984 Honda HPX -05Preview
1984 Honda HPX -061984 Honda HPX -06Preview
1984 Honda HPX -071984 Honda HPX -07Preview
1984 Honda HPX -081984 Honda HPX -08Preview
1984 Honda HPX -091984 Honda HPX -09Preview
1984 Honda HPX -101984 Honda HPX -10Preview
1984 Honda HPX -111984 Honda HPX -11Preview
1984 Honda HPX -121984 Honda HPX -12Preview
1984 Honda HPX -131984 Honda HPX -13Preview
הונדה HP-Xהונדה HP-XPreview
1984 Honda HPX -151984 Honda HPX -15Preview
1984 Honda HPX -161984 Honda HPX -16Preview
1984 Honda HPX -171984 Honda HPX -17Preview
1984 Honda HPX -181984 Honda HPX -18Preview
1984 Honda HPX -191984 Honda HPX -19Preview

HP-X קונספט הונדה הונדה HP-X פאבל ביץ' פינינפארינה תערוכת טורינו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד