אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אחרי 40 שנה הקונספט של הונדה ופינינפארינה חוזר לחיים
ראשי » חדשות » אחרי 40 שנה הקונספט של הונדה ופינינפארינה חוזר לחיים
הונדה HP-X

אחרי 40 שנה הקונספט של הונדה ופינינפארינה חוזר לחיים

הונדה תחשוף מחדש אחרי שיפוץ ולראשונה בארה"ב את ה-HP-X קונספט, מכונית תצוגה שעוצבה על ידי פינינפארינה לפני ארבעה עשורים ושימשה השראה ל-NSX המקורית

אופיר דואק 01/08/2024 צלם: יצרן

למכוניות קונספט יש תוחלת חיים קצרה למדי. הן מופיעות לראשונה לרוב באירוע או תערוכה כדי למשוך את תשומת הלב של הקהל, נודודת לעוד מספר אירועים ותערוכות ולאחר מכן מוצאות את עצמן מאופסנות אי שם במחסני החברה, כשאלו שמזלן שפר עליהן מתגלגלות לתצוגה במוזיאון או מטה החברה שייצרה אותם.

הגורל של הונדה HP-X היה דומה. הונדה HP-X הייתה ממכוניות הקונספט האחרונות בעידן הטריז, שבו יצרניות הרכב וסדנאות העיצוב הציגו פרשנויות שונות למכוניות בעלות מראה זוויתי עם קווי חלונות וגג משופעים וגג נמוך. עידן הטריז החל בסוף שנות ה-60 והוליד כמה מכוניות בלתי נשכחות כמו אלפא רומיאו קארבו שעוצבה על ידי ברטונה ושימשה בסיס עיצובי ללמבורגיני קונטאש, לנצ’יה סטאטוס HF זירו, מזראטי בומרנג ומרצדס C111.

היא הוצגה בתערוכת טורינו בשנת 1984 כהצגת תכלית של הונדה בשיתוף עם סדנת פינינפארינה שהייתה אחראית על העיצוב ומכאן גם שמה שפירושו Honda Pininfarina eXperimental. לאחר שערכה את הבכורה שלה נצפתה המכונית בעוד מספר אירועים ואז אופסנה אי שם וגוועה לאיטה. אלא שלאחרונה החליטו בהונדה להחזיר את ה-HP-X לחיים ושלחו אותה בחזרה לסדנת פינינפארינה שם עברה שחזור מלא למצב תצוגה. את התוצר המוגמר תציג הונדה באירוע המוטורי היוקרתי בפאבל ביץ’ שיערך במהלך חודש אוגוסט. אגב, זו תהיה הפעם הראשונה שבה שמכונית הקונספט הזו תוצג בארה”ב.


גם במרחק של 40 שנה מצליחה הונדה HP-X להרשים במראה העתידני שלה, הודות למראה הזוויתי, הצללית הנמוכה וחופת תא הנוסעים השקופה והפלסטית שעוצבה בהשראת חופת תא הטייס במטוסי קרב, משמשת כגישה פנימה כשבזכותה יכלו המעצבים לוותר על הדלתות. אגב החופה הזו סיפקה עבור הונדה את בסיס לעיצוב של ה-NSX המקורית שהופיעה בסוף אותו עשור. לדעתנו היא נראית טוב יותר מכל מכונית שהונדה מייצרת כיום.

בהמשך מבנה החופה משולב בלם אוויר הניתן לשליטה על ידי הנהג, ואילו השלדה נבנתה במבנה של חלת דבש לטובת הקשיחות, תוך שימוש בחומרים כמו סיבי פחמן וקבלאר למרכב. ניתן דגש גם לפתרונות אווירודינמיים נסתרים במרכב כדי לאפשר את קירור המנוע המרכזי. מדובר גם במכונית קטנה למדי, עם אורך של 416 ס”מ, רוחב של 178 ס”מ מרשימים לתקופתה וממד גובה צנוע של 111 ס”מ בלבד.

מעבר לעיצוב המרהיב הייתה להונדה HP-X גם בשורה טכנולוגית. הוא הונעה על ידי מנוע V6 בנפח 2.0 ליטר בעל ראש עם 24 שסתומים נדיר לאותה תקופה, שמתבסס על מנוע ששימש את הונדה במרוצי הפורמולה 2. בתכנון תא הנוסעים נעשה שימוש במסך דיגיטלי עבור לוח המחוונים, מיקום רוב מתגי הפיקוד נמצא בין המושבים ובמכונית הותקנה מערכת שכונתה על ידי הונדה בזמנו Electronic Drive Support System שסיפקה לנהג נתוני טלמטריה בזמן אמת, אפשרה חיבור ל-GPS ואף נתמכה במערכת סונאר כדי לספק התרעות על מצב הכביש והתנועה. הרבה לפני שראדארים ומערכות התרעה הפכו לחלק בלתי נפרד מהמכונית המודרנית. והרי זה חלק מהעניין במכוניות קונספט.

1984 Honda HPX -011984 Honda HPX -01Preview
1984 Honda HPX -021984 Honda HPX -02Preview
1984 Honda HPX -051984 Honda HPX -05Preview
1984 Honda HPX -061984 Honda HPX -06Preview
1984 Honda HPX -071984 Honda HPX -07Preview
1984 Honda HPX -081984 Honda HPX -08Preview
1984 Honda HPX -091984 Honda HPX -09Preview
1984 Honda HPX -101984 Honda HPX -10Preview
1984 Honda HPX -111984 Honda HPX -11Preview
1984 Honda HPX -121984 Honda HPX -12Preview
1984 Honda HPX -131984 Honda HPX -13Preview
הונדה HP-Xהונדה HP-XPreview
1984 Honda HPX -151984 Honda HPX -15Preview
1984 Honda HPX -161984 Honda HPX -16Preview
1984 Honda HPX -171984 Honda HPX -17Preview
1984 Honda HPX -181984 Honda HPX -18Preview
1984 Honda HPX -191984 Honda HPX -19Preview

HP-X קונספט הונדה הונדה HP-X פאבל ביץ' פינינפארינה תערוכת טורינו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד