אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אחרי 30 שנה – הציפור הצהובה חוזרת
ראשי » חדשות » אחרי 30 שנה – הציפור הצהובה חוזרת

אחרי 30 שנה – הציפור הצהובה חוזרת

רוף הרעידו את העולם עם ה-CTR המקורית וכעת הם מתכננים לעשות זאת שוב

אריאל אלסיבוני 09/03/2017

רוף CTR המקורית מ-1987, או בכינויה המוכר יותר – הציפור הצהובה – היא אחת המכוניות האייקוניות שיצר העידן המודרני. לעין הבלתי מזוינת זו עלולה להיראות כעוד פורשה משופרת בכבדות אבל הסיפור האמיתי עמוק הרבה יותר.

הרוף CTR היתה מכונית-על מהסגנון שאנחנו אוהבים, שיפורים מכאניים כבדים ואפס תכסיסים אלקטרונים. על בסיס שלדת (ומנוע) הקאררה 3.2 ל’ בנו ברוף מכונית שהיתה מהירה יותר, בקו ישר לפחות, מפורשה 959 ופרארי F40. איך הם עשו את זה? את השלדה המקורית הם העבירו טיפול במטרה לחזק אותה, פאנלים רבים במרכב הוחלפו בכאלה עשויים אלומיניום, נפח המנוע הוגדל ל-3.4 ליטרים ועליו הונחו שני מגדשי טורבו ושני מצנני ביניים ענקיים.

מפלטפורמה צנועה יחסית, למחסלת ענקיות.
מפלטפורמה צנועה יחסית, למחסלת ענקיות.

 

היו גם בלמים אדירי מידות של ברמבו, ותיבת הילוכים מייצור עצמי כי באותה תקופה פורשה הציעו את הטורבו רק עם גיר ארבעה הילוכים וגיר חמשת ההילוכים של הקאררה 3.2 לא יכל באמת לעמוד בעומס. כמובן שברוף התייחסו גם לרכיבי המתלה ושיפרו את אלו וגם נתנו דעתם על האוירודינמיקה. התוצאה היתה 469 כ”ס על 1,150 ק”ג וגם 432 קמ”ש ותאוצה למאה תוך 3.5 שניות.


ואיך אפשר לדבר על הציפור הצהובה בלי להתייחס לסרט בו סטפן רוזר (אוטומוטור אונד שפורט) מכה בה וברינג ללא רחם. ל-CTR המקורית נמדד זמן לא רישמי של 8:05 דקות מסביב לנורדשלייפה, זמן לא רע למכונית שחוגגת השנה 30.

 

ואפרופו החגיגה הזו, רוף מציגים בז’נבה את הגלגל החדש ל-CTR המיתולוגית. אבל הפעם זה לא גלגול נוסף או שיפור על בסיס ה-911, המכונית הזו יושבת על פלטפורמה חדשה ובלעדית של רוף. למרות המראה העתיק הבסיס למכונה הזו כעת הוא מונוקוק מקרבון, כזה שעדיין שומר על מיקום המנוע באחוריו. אם אנחנו לא טועים זו שלדת הקרבון היחידה בעולם עם מנוע אחורי. גם חלקי הגוף של ה-CTR הזו עשויים קרבון מה שתורם למשקל נמוך למדי במונחים מודרניים (1,200 ק”ג).

הפעם זה רק נראה כמו 911...
הפעם זה רק נראה כמו 911…

 

המנוע הוא, כמובן, בוקסר עם שישה צילנדרים בנפח של 3.6 ליטרים המפיק 700 כ”ס וזה מספיק בשביל להזיז את המכונית הזו  ל-100 קמ”ש תוך 3.5 שניות (נשמע מוכר לא…) ולמהירות מירבית של 360 קמ”ש. כמו הציפור הצהובה המקורית גם זו תיוצר ב-30 עותקים בלבד ואיך נאמר זאת בעדינות, המחיר לא עומד להתחרות בזה של קיה פיקנטו.

 

911 CTR פורשה רוף
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

תגובה אחת

  1. אפיק התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 09/03/2017 בשעה 12:06

    היה עדיף לרשום אר.יו.אף או RUF באנגלית מאשר לרשום רוף

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד