אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אחרי 30 שנה – הציפור הצהובה חוזרת
ראשי » חדשות » אחרי 30 שנה – הציפור הצהובה חוזרת

אחרי 30 שנה – הציפור הצהובה חוזרת

רוף הרעידו את העולם עם ה-CTR המקורית וכעת הם מתכננים לעשות זאת שוב

אריאל אלסיבוני 09/03/2017

רוף CTR המקורית מ-1987, או בכינויה המוכר יותר – הציפור הצהובה – היא אחת המכוניות האייקוניות שיצר העידן המודרני. לעין הבלתי מזוינת זו עלולה להיראות כעוד פורשה משופרת בכבדות אבל הסיפור האמיתי עמוק הרבה יותר.

הרוף CTR היתה מכונית-על מהסגנון שאנחנו אוהבים, שיפורים מכאניים כבדים ואפס תכסיסים אלקטרונים. על בסיס שלדת (ומנוע) הקאררה 3.2 ל’ בנו ברוף מכונית שהיתה מהירה יותר, בקו ישר לפחות, מפורשה 959 ופרארי F40. איך הם עשו את זה? את השלדה המקורית הם העבירו טיפול במטרה לחזק אותה, פאנלים רבים במרכב הוחלפו בכאלה עשויים אלומיניום, נפח המנוע הוגדל ל-3.4 ליטרים ועליו הונחו שני מגדשי טורבו ושני מצנני ביניים ענקיים.

מפלטפורמה צנועה יחסית, למחסלת ענקיות.
מפלטפורמה צנועה יחסית, למחסלת ענקיות.

 

היו גם בלמים אדירי מידות של ברמבו, ותיבת הילוכים מייצור עצמי כי באותה תקופה פורשה הציעו את הטורבו רק עם גיר ארבעה הילוכים וגיר חמשת ההילוכים של הקאררה 3.2 לא יכל באמת לעמוד בעומס. כמובן שברוף התייחסו גם לרכיבי המתלה ושיפרו את אלו וגם נתנו דעתם על האוירודינמיקה. התוצאה היתה 469 כ”ס על 1,150 ק”ג וגם 432 קמ”ש ותאוצה למאה תוך 3.5 שניות.


ואיך אפשר לדבר על הציפור הצהובה בלי להתייחס לסרט בו סטפן רוזר (אוטומוטור אונד שפורט) מכה בה וברינג ללא רחם. ל-CTR המקורית נמדד זמן לא רישמי של 8:05 דקות מסביב לנורדשלייפה, זמן לא רע למכונית שחוגגת השנה 30.

 

ואפרופו החגיגה הזו, רוף מציגים בז’נבה את הגלגל החדש ל-CTR המיתולוגית. אבל הפעם זה לא גלגול נוסף או שיפור על בסיס ה-911, המכונית הזו יושבת על פלטפורמה חדשה ובלעדית של רוף. למרות המראה העתיק הבסיס למכונה הזו כעת הוא מונוקוק מקרבון, כזה שעדיין שומר על מיקום המנוע באחוריו. אם אנחנו לא טועים זו שלדת הקרבון היחידה בעולם עם מנוע אחורי. גם חלקי הגוף של ה-CTR הזו עשויים קרבון מה שתורם למשקל נמוך למדי במונחים מודרניים (1,200 ק”ג).

הפעם זה רק נראה כמו 911...
הפעם זה רק נראה כמו 911…

 

המנוע הוא, כמובן, בוקסר עם שישה צילנדרים בנפח של 3.6 ליטרים המפיק 700 כ”ס וזה מספיק בשביל להזיז את המכונית הזו  ל-100 קמ”ש תוך 3.5 שניות (נשמע מוכר לא…) ולמהירות מירבית של 360 קמ”ש. כמו הציפור הצהובה המקורית גם זו תיוצר ב-30 עותקים בלבד ואיך נאמר זאת בעדינות, המחיר לא עומד להתחרות בזה של קיה פיקנטו.

 

911 CTR פורשה רוף
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

תגובה אחת

  1. אפיק התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 09/03/2017 בשעה 12:06

    היה עדיף לרשום אר.יו.אף או RUF באנגלית מאשר לרשום רוף

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד