אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אופנוע העתיד של ימאהה יתקן את טעויות הרכיבה
ראשי » דו-גלגלי » אופנוע העתיד של ימאהה יתקן את טעויות הרכיבה
ימאהה

אופנוע העתיד של ימאהה יתקן את טעויות הרכיבה

ימאאה מציגה חזון של הפחתת תאונות רכיבה העצמיות, כשהדרך לשם עוברת על ידי פייתוח של מערכות בטיחות אקטיביות לשמירת יציבות שיוכלו גם לתקן את טעויות הרוכב

אופיר דואק 29/03/2023 צלם: יצרן

תעשיית האופנועים מאמצת כידוע בשנים האחרונות טכנולוגיות מתקדמות מעולם מכוניות הנוסעים. אחד התחומים בהם נעשתה קפיצת דרך השנים האחרונות הוא תחום הבטיחות, כאשר היצרניות המובילות החלו לשלב בדגמי האופנועים הבכירים שלהם מערכות התרעה וניתור מתקדמות המספקות אזהרות על התנגשות וסטיה מנתיב, כאשר לאחרונה אפילו הופיעו מערכות בקרת שיוט אדפטיביות גם באופנועי התיור היקרים.

בימאהה רוצים לקחת את תחום הבטיחות שלב אחד קדימה ולשלב גם מערכות בטיחות אקטיביות באופנועי העתיד, זאת מתוך חזון אוטופי שבו בשנת 2050 לא יהיו תאונות אופנועים קטלניות. על פי מחקרים שערכה החברה, 70% מהתאונות האופנוע מתרחשות תוך 2 שניות מרגע התרחשות הסכנה שתוביל לתאונה. להחלטות הרוכב ישנן משקל מכריע על חומרת התאונה, כאשר 17% מהתאונות מתרחשות עקב החלטות שגויות, 10% בגלל שגיאות זיהוי ו-5% בעקבות טעויות תפעול של הרוכב.

עם נתונים שכאלו ברור שלמערכות אקטיביות יכולה להיות הפעה גדולה מאד במניעת תאונות שכאלו, אך התקנת מערכות המתערבות בבלימה ובהיגוי האופנוע מורכבות הרבה יותר מאשר ברכב לא רק בגלל מורכבות הפעולה והפיזיקה שבה פועל האופנוע אלא גם כיוון שמקום ומשקל הם עניינים קריטיים בהתחשב בגודל הממוצע שלה אופנועים.

ימאהה R125 עם מערכת ה-ADSAS המותקנת על הגלגל הקדמי

 


אחד הפיתוחים עליהם עובדת ימאהה הוא מערכת איזון עצמי של האופנוע, אחרי שביצעה ניסויים במעין רובוט-רוכב המסוגל לרכב על האופנוע עוברים בימאהה לשלב מעשי יותר. המערכת אותו חושפת ימאהה נקראת AMSAS, קיצור של Advanced Motorcycle Stabilization Assist System. מדובר במנוע חשמלי קטן המותקן על הגלגל הקדמי ושומר על יציבות האופנוע במהירויות נמוכות של עד 5 קמ”ש, מה שאמור לנוע חוסר יציבות בנפילות, תוך שהוא מתבסס על ניתוח של מיקום האופנוע בשישה צירים. הצלחה של הפיתוח הנ”ל תוכל לפתוח את השלב הבא שבו מנוע שכזה יוכל לסייע לשמור על יציבות, ואולי גם לתקן היגוי, במהירויות רכיבה גבוהות בהרבה. כרגע המערכת נמצאת בשלב ניסוי, אך לא ברור אם ומתי תגיע לייצור סדרתי.

ימאהה מערכות בטיחות לאופנוע
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד