שימוש בשמות מהעבר הוא בחירה שיווקית שמוכיחה את עצמה ברוב המקרים. לאנשים קל יותר להתחבר שם מוכר גם אם אין לו באמת פירוש משמעותי. זה בולט ביחוד בעידן בנוכחי שבו שמות המכוניות הן בליל חסר פשר של אותיות ומספרים כמו שמות של פלאפונים.
זה מה שעמד מאחורי ההחלטה של אופל להעלות מהאוב את השם פרונטרה אחרי יותר משני עשורים עבור רכב פנאי אופנתי. שאלא שהאופנות משתנות. פעם הפרונטרה הייתה סוג של SUV מוקטן עם שלדת סולם, הילוך כוח, וגרסה קצרה פתוחה. היום זהו קרוסאובר משפחתי קטן ששם דגש על שימושיות ומחיר נוח, אבל עם מראה שלא יגרום ללקוחות להרגיש לואו קוסט.
בהנדסת המתגים של קבוצת סטלנטיס הפרונטרה אמור להיות הגרסה הגרמנית המהודקת יותר והמתחכמת פחות לסיטרואן C3 איירקרוס. בהתאם לכך הצללית דומה, וגם המידות. אורך של 438 ס”מ ובסיס גלגלים של 262 ס”מ. מידות שעד לפני דור וחצי היו מקובלות בקרוסאוברים משפחתיים דוגמת ניסאן קשקאי.

הטאץ’ העיצובי של אופל מגיע בדמות יחידות התאורה הרבועות עם חתימת הלד הייחודית ושבכה השחורה והאטומה המקשרת בינהן. יש עוד כמה הבדלים אבל זה העיקר. ברמת גימור GS שהיא היחידה המגיעה ארצה וכוללת גג ומראות בצבע שחור זה נראה טוב. עם זאת דווקא בגרסאות הבסיסיות יותר עם ג’אנט ברזל לבן, אה-לה פיג’ו 106 ראלי, יש אמירה עיצובית מדליקה וייחודית יותר.
סביבת הנהג היא קלאסית לאופל בדור הנוכחי. שני מסכים צמודים זה לזה, כאשר זה של מערכת המולטימדיה מופנה כלפי הנהג. יש בקרת אקלים עם מתגים פיזיים, וגם מתגים לביטול פעולת מערכות הבטיחות. הנדסת אנוש של פעם במובן הטוב. תצוגת המסכים מינימליסטית, אולי יותר מידי. זה ניכר בממשק הדי מיושן ורזה של מערכת המולטימדיה, כשאת הפונקציות להגדרת הרכב מבצעים דווקא מהמתגים שעל גלגל ההגה. הפלסטיקה פשוטה ברובה, לפעמים יותר מידי וזה ניכר בעיקר בדיפוני הדלתות ובקונסולה המרכזית.
המרחב הפנימי טוב מלפנים וגם בשורת המושבים השניה, וגם תא המטען מתאים לשימוש משפחתי ונוח לגישה. עם זאת, הקלף של הפרונטרה אמור להגיע מכיוון האופציה לשורת מושבים שלישית שהיא יוצאת דופן בסגמנט הגודל אליו היא משתייכת. בפרט שבגרנדלנד הגדולה ויתרו המהנדסים על האתגר להציע אופציה כזו. כצפוי, זו שורת מושבים קטנה עם בסיס מושב נמוך ומרחב רגלים מוגבל, מה שמיעד אותה לנסיעות מזמנות בלבד עבור ילדים קטנים, בפרט כשהמושבים האמצעיים לא נעים על מסילה. וכששורת המושבים השלישית בשימוש, תא המטען פשוט לא קיים.
אופל פרונטרה מגיעה ארצה עם יחידת ההנעה החדשה של קבוצת סטלנטיס שכבר קיימת כמעט בכל דגם אפשרי בסקלת הגודל הבינונית ומטה. מהקורסה והמוקה ועד לגרנדלנד המגודל. טורבו-בנזין שלושה צילינדרים עם מערכת תגבור היברידי ותיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי העברה. 145 כ”ס של הספק משולב עם 22 כ”ס שמתקבלים מהמנוע החשמלי המסוגלים להניע את המכונית לפרקים צרים כמעט בכל מהירות, מה שמאפשר להצמיד את הכינוי “היבריד” שכל כך חיוני כיום מבחינה שיווקית.

במקרה של הפרונטרה הקלה יותר, התחושה המתקבלת זריזה בהרבה מהגרנדלנד, עם 9 שניות מ-0 ל-100 ויציאה החלטית מהמקום לאחר כשניה של השתהות לאחר שמנוע הבנזין נרתם למשימה. מה שהפריע באמת הוא שאין לפרונטרה משיקולי חיסכון מצבי נהיגה וגם לא תפעול ידי לתיבת ההילוכים, כך שאם אתם זקוקים לכוח מיידי האופציה היחידה שלכם היא פשוט ללחוץ חזק על המצערת, ולחכות לתגובה המעט איטית של תיבת ההילוכים כשהמנוע החשמלי מפצה על ההשתהות כל עוד יש מספיק כוח בסוללה. אגב יש בתיבת ההילוכים מצב L לבלימת מנוע מחושית יותר, אבל היא מספיקה כדי להפחית את השימוש בבלמים בירידות ארוכות.
ויש את עניין צריכת הדלק. למרות ההגדרה כהיברידית והצהרה על נתון של כמעט 20 ק”מ לליטר, בפעול רשמנו רק כ-13 ק”מ לליטר בתנאי מבחן וכ-15 ק”מ לליטר בתנאים רגועים. נתון טוב למנוע בנזין רגיל, פחות משכנע אם נצמדים להגדרה הטכנית והשיווקית.
דינאמית גם הפרונטרה נאמנה לאפיון של אופל והדגשתו כמותג גרמני. המתלים מכויילים באופן נוקשה יחסית, כשהם מתקשים לסנן מפגעים עירוניים במהירויות נמוכות אך מציגים יכולת שיכוך טובה ככל שעולה המהירות. בהתאם לכך גם ריסון המרכב יעיל כל עוד לא מנסים לייצר עומסי פניה גבוהים מידי. ההיגוי מדויק אך מעט ארוך עם כ-3 סיבובים מנעילה לנעילה, כשהמשקל במהירויות נמוכות מעט קל מידי, מה שמדגיש את העובדה שהוא מנותק למדי. בקיצור, תזכרו שמדובר בקרוסאובר משפחתי ואל תחפשו הרפתקאות.

למרות התכנון הבסיסי של אופל פרונטרה כדגם עממי, היא מבצעת היטב במקומות שצריך. עם איכות נסיעה טובה, ביצועים זריזים והנדסת אנוש יעילה שמפצה על הפשטות ברמת ההגשה. עם תג מחיר של 157 אלף שקלים אופל פרונטרה היא האופציה הזולה בישראל להסעת 7 נוסעים, אבל בעיקר באופן תאורטי. גרסת ה-5 מושבים הרבה יותר נכונה לשימוש משפחתי , אלא שעם מחיר של 145 אלף שקלים כי כבר צריכה להתמודד בסביבה צפופה מול הסיניות המאובזרות והמחניפות יותר. עם ויתור על פרטי האבזור הלא נחוצים בחבילת החורף (חימום מושבים, הגה ושמשה קדמית) ועם חישוקי ברזל לבנים מדליקים במחיר שהוא יותר סופרמיני הפרונטרה הייתה יכולה להיות בשורה חיונית שהשוק הישראלי זקוק לה.
אופל פרונטרה 7 מקומות – תעודת זהות
מנוע: טורבו-בנזין, תגבור היברידי, הספק משולב: 145 כ”ס, מומנט: 23.4 קג”מ, תמסורת: כפולת מצמדים, 6 הילוכים, בסיס גלגלים: 262 ס”מ, משקל: 1,375 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 9 שניות, מהירות מרבית: 198 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 18.9 ק”מ לליטר, מחיר: 157 אלף שקלים
