אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אופל אסטרה e – נהיגה ראשונה
ראשי » מבחני דרכים » אופל אסטרה e – נהיגה ראשונה
אופל אסטרה e

אופל אסטרה e – נהיגה ראשונה

הגענו לברלין על מנת לפגוש את הגרסה החשמלית של אופל אסטרה החדשה המצטרפת למשפחה החשמלית של אופל, ותנסה לשלב טכנולוגיה עדכנית במשפחתית האצ'בק קלאסית

כרמל נולדמן 11/07/2023 צלם: יצרן

אחרי שנים בהם הייתה לאופל תדמית רדומה ומבוגרת למדי, היא זוכה סוף סוף להתעוררות ושינוי תדמית כחלק מקבוצת סטלנטיס הענקית. לאחר שחידשו את קורסה, מוקה ואסטרה הפופולאריות בדורות עדכנים ומעוצבים החלה אופל להצעיר סוף סוף את פרופיל הלקוחות שלהם, כשאחת הפעולות שנעשו לשם כך היא העצמה של ה”חשמלזיציה” של מגוון הדגמים, ובכך גם לעמוד לסייע בהתחייבות של סטלנטיס להפחית משמעותית את הפליטות הפחמן. לאופל באירופה יש כרגע היצע של 15 דגמים וגרסאות חשמליות ברשימה הכוללת גם רכבים מסחריים המשתמשים במימן על מנת לייצר חשמל. המטרה של אופל היא שעד שנת 2028 כל אחד מהדגמים שהיא תציע יגיע גם בתצורה חשמלית מלאה.

האסטרה החשמלית אותה פגשנו בברלין מבוססת על האסטרה החדשה שכבר הושקה בישראל לפני כשנה. הן כל כך דומות למראית עין ומלבד המחסור במפלט והאות E על דלת תא המטען לא תמצאו הבדלים בין שתיהן. אגב כך, גם האסטרה חולקת בסיס משותף עם פיג’ו 308 אך היא נבדלת ממנה חיצונית בזכות קו העיצוב העדכני של המותג הכולל בין היתר את החזית האטומה והמושחרת. אה, ויש עוד שוני אחד בין האסטרה החשמלית לרגילה והוא החישוקים שמגיעים מדגם ההיבריד GSE ובעלי כיסוי להפחתת התנגדות האוויר.

בפנים המגמה ממשיכה. האסטרה החשמלית זהה לאסטרה הרגילה, כשיש שני מסכים בגודל 10″ ותצוגה עילית לנהג, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו וקארפלי. המושבים נוחים ותומכים גם לאורך זמן, חלק מהתפעול שלהם הוא חשמלי ואפילו יש חימום במושב. המושב האחורי יאכלס שני ישראלים עבי בשר בקלות, שלושה מבוגרים בגודל מלא זה כבר יכול להיות יותר מאתגר, אבל לפחות הם ייהנו מפתחי מיזוג ושקעי טעינה. תא המטען הצטמצם בעקבות תוספת הסוללות ונפחו ירד מ-422 ליטר ל-352 ליטר, נתון הזהה לאסטרה ההיברידית.




מתחברת לשקע
עכשיו בואו נדבר על מה שבאמת השתנה. לאסטרה e מנוע חשמלי המניע את הגלגלים הקדמיים בעל הספק של 156 כ”ס ומומנט של 27.5 קג”מ. לא הרבה ביחס למה שהתרגלנו לקבל ממכוניות חשמליות, אבל מספיק בשביל 9.2 שניות ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 170 קמ”ש. גם הסוללה לא גדולה במיוחד והיא בקיבולת של 54 קוט”ש. היצרן טוען כי הטווח עומד על 418 ק”מ (WLTP) עם צריכה רשמית של 14.8 קוט”ש ל-100 ק”מ. לפחות מההתנסות הקצרה שלנו זהו נתון לא רחוק מהמציאות, כי נסיעה של כ-140 קילומטר ברחבי ברלין, כולל קפיצה קטנה לאוטובאן במהירות גבוהה וזוללת חשמל, צריכת החשמל שנמדדה הייתה 15.2 קילוואט ל-100 ק”מ. זה שם את האסטרה קצת מאחורי המתחרים כמו פולקסווגן ID3 שלה טווח של כ-560 ק”מ אבל עם סוללה גדולה וכבדה משמעותית. טעינת DC מתבצעת בקצב של 100 קילוואט שיכולה להטעין את הסוללה ל-80% בחצי שעה.


אז איך זה מרגיש על הכביש? קודם כל הבנו שהטריק של כל החשמליות היום, לפגוע לך בצוואר ובגב בעזרת תאוצה קיצונית מהמקום לא נחווה פה, אבל למרות שהרכב לא משתגר מהמקום בהחלט לא הורגש מחסור בכוח בזמן עקיפות או אפילו נסיעה על האוטובאן. יש לאסטרה שלושה מצבי נהיגה – נורמל, אקו וספורט. כל מצב נהיגה מייצר הספק שונה. אקו מפיק מהמנוע 108 כ”ס, נורמל מפיק 136 כ”ס וספורט משחרר את כל 156 הכוחות סוס החשמליים. לא משנה באיזה מצב אתם, אם תלחצו על הדוושה עד הסוף תקבלו את כל הכוח הזמין. בידוד הרעשים ברכב הוא טוב ובשיוט סביב המהירות המותרות היה שקט ונעים ברכב עם מעט רעשי צמיגים שחדרו לתא הנוסעים.


שינוי פאזה
אופל אסטרה החשמלית היא תוספת מבורכת לשוק הרכב החשמלי בישראל, ויכולה בהחלט להתבדל משצף הרכבים החשמליים הסינים בעזרת האיכות האירופאית ומרכב ההאצ’בק הנאה. מצד שני, הטווח שלה יחסית מצומצם למתחרים וגם ספק שהמחיר שלה יהיה נגיש. האסטרה הרגילה עולה היום כ-160 אלף ש”ח כך שניתן לשער כי האסטרה חשמלית תעלה קצת יותר, ועדין יש מספיק אנשים שרוצים פשוט האצ’בק איכותית בלי גימיקים עם הנעה חשמלית יעילה.



אופל אסטרה חשמלית – תעודת זהות

מנוע: חשמלי קדמי, הספק: 156 כ”ס, מומנט: 27.5 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 267.5 ס”מ, משקל: 1,679 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.2 שניות, מהירות מרבית : 170 קמ”ש, טווח נסיעה (יצרן): 418 ק”מ, מחיר משוער: כ-200 אלף שקלים

אופל אופל אסטרה אופל אסטרה e אופל אסטרה חשמלית מכונית חמשלית משפחתית חשמלית נהיגה ראשונה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד