בסוף השבוע האחרון חשפה יצרנית הבוטיק ההולנדית דונקרוורט מכונית חדשה מתוצרתה, עניין נדיר למדי עבורה. מאז הוקמה דונקרוורט התמחתה החברה ביצור רפליקות ללוטוס 7 האגדית, תוך פיתוח הקונספט הבסיסי שלה ושדרוגו עבור מי שמחפשים את המכונית האולטימטיבית למסלול.
בתחילת 2021 פרש יופ דונקרוורט מייסד החברה לגמלאות והעביר את הגה הניהול לבנו דניס שהחליט להצעיד את החברה לעידן חדש, ובין היתר גם להציג סדרת מכוניות חדשה ומודרנית שתחליף את ה-D8 ששורשיה מגיעים עד לסוף שנות ה-90′.
המכונית החדשה נקראת F22 והוצגה עם מפרט אולטרה אקזוטי עם מספרים יוצאי דופן: 500 כ”ס על משקל עצמי של 750 ק”ג בלבד כשרק 75 יחידות ייצורו ממנו. מן הסתם המכונית החדשה תהווה בסיס בעתיד לגרסאות מעט פחות קיצוניות ויותר עממיות.
לפחות מבחינת המראה, F22 היא אבולוציה של ה-D8 GTO. הפרופורציות הייחודיות המשלבות חרטום ארוך, בסיס גלגלים גדול וזנב קצרצר נשמרו. כך גם הגלגליים הקדמיים אינם מכונסים תחת הגוף והמראה ה”נשען” לפנים. השמשה הקדמית הפכה חלק מהגוף והיא בעלת זווית חדה יותר, מה שתורם לאווירודינמיות, קווי הגוף מפוסלים ויחידות תאורת LED צרות ומחודדות מעניקות את המראה המרושע בחזית. הדגש על האווירודינמיות בא לידי ביטוי גם בעיצוב החרב התחתונה מלפנים, כנפוני הפגוש מאחור ובדפיוזר העצום.
השלדה של F22 היא שילוב של מעטפת מרכזית מסיבי פחמן בשילוב צינורת היקפיים. גוף המכונית, גם הוא מסיבי פחמן, ארוך יותר (404 ס”מ) אבל בעיקר רחב יותר (191 ס”מ) מה שמאפשר לטענת דונקרוורט להגדיל את מרחב הפנים, אבל לא פחות חשוב, להגדיל את מפשק הסרנים לשיפור היציבות. המכרב החדש כולל דלתות מלאות סוף סוף הנפתחות בזווית אלכסונית (דלתות פרפר) וישנו גג קשיח מתפרק המורכב משני לוחות סיבי פחמן. משקל המכונית עומד על 750 ק”ג כאמור, שהם 70 ק”ג יותר מהדגם הקודם, אך הביצועים דווקא השתפרו.
מנוע הטורבו בעל חמשת הצילינדרים שמקורו באאודי קיבל תגבור ומפיק מעתה 500 כ”ס וכ-65 קג”מ העוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה, כאשר דיפרנציאל טורסן מוגבל החלקה הנשלט אלקטרונית עוזר להוריד את הכוח לאספלט ופועל בשילוב מערכת בקרת האחיזה כולל מספר מצבי פעולה לבחירה. בנוסף ניתן לקבל כאופציה מערכת ABS מותאמת למסלול. בנוסף ישנם גם מתלים בעלי בולמים אדפטיביים עם שליטה אלקטרונית למאפייני השיכוך השונים.
אם כבר הזכרנו את מערכת הבלימה, אז היא מתוצרת AP Racing וכוללת קאליפרים בעלי ארבע בוכנות מלפנים ומאחור ללא תגבור כוח, היא קלה ב-10 ק”ג ממערכת הבלימה של ה-D8 GTO ולטענת דונקרוורט מספקת עוצמת בלימה הגבוהה ב-30%. ניתן להשיג חיסכון נוסף במשקל של יותר מ-30 ק”ג אם מציידים את המכונית בחישוקי קרבון אופציונליים השוקלים רק 5.4 ק”ג לחישוק.
ומה עם הביצועים? אז ההולנדים מדברים על 2.5 שניות הנדרשות כדי להגיע ל-100 קמ”ש, 7.5 שניות ל-200 קמ”ש ומהירות מרבית של 290 קמ”ש כאשר המכונית מסוגלת לפנות בעומס של G2.15. המכוניות הראשונות ימסרו כבר בחודש ינואר הקרוב למי שהיו מוכנים לשלם מחיר התחלתי של 245 אלף יורו.