אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אולדסקול למסלול: דונקרוורט F22 נחשפת
ראשי » חדשות » אולדסקול למסלול: דונקרוורט F22 נחשפת
F22

אולדסקול למסלול: דונקרוורט F22 נחשפת

דונקרוורט מציגה סוף סוף מכונית חדשה שמתהדרת בנתונים פסיכים: 500 כ"ס על 750 ק"ג, 2.5 שניות ל-100 קמ"ש ובלי שום עזרה של תגבור חשמלי

אופיר דואק 11/12/2022 צלם: יצרן

בסוף השבוע האחרון חשפה יצרנית הבוטיק ההולנדית דונקרוורט מכונית חדשה מתוצרתה, עניין נדיר למדי עבורה. מאז הוקמה דונקרוורט התמחתה החברה ביצור רפליקות ללוטוס 7 האגדית, תוך פיתוח הקונספט הבסיסי שלה ושדרוגו עבור מי שמחפשים את המכונית האולטימטיבית למסלול.

בתחילת 2021 פרש יופ דונקרוורט מייסד החברה לגמלאות והעביר את הגה הניהול לבנו דניס שהחליט להצעיד את החברה לעידן חדש, ובין היתר גם להציג סדרת מכוניות חדשה ומודרנית שתחליף את ה-D8 ששורשיה מגיעים עד לסוף שנות ה-90′.

המכונית החדשה נקראת F22 והוצגה עם מפרט אולטרה אקזוטי עם מספרים יוצאי דופן: 500 כ”ס על משקל עצמי של 750 ק”ג בלבד כשרק 75 יחידות ייצורו ממנו. מן הסתם המכונית החדשה תהווה בסיס בעתיד לגרסאות מעט פחות קיצוניות ויותר עממיות.


לפחות מבחינת המראה, F22 היא אבולוציה של ה-D8 GTO. הפרופורציות הייחודיות המשלבות חרטום ארוך, בסיס גלגלים גדול וזנב קצרצר נשמרו. כך גם הגלגליים הקדמיים אינם מכונסים תחת הגוף והמראה ה”נשען” לפנים. השמשה הקדמית הפכה חלק מהגוף והיא בעלת זווית חדה יותר, מה שתורם לאווירודינמיות, קווי הגוף מפוסלים ויחידות תאורת LED צרות ומחודדות מעניקות את המראה המרושע בחזית. הדגש על האווירודינמיות בא לידי ביטוי גם בעיצוב החרב התחתונה מלפנים, כנפוני הפגוש מאחור ובדפיוזר העצום.

השלדה של F22 היא שילוב של מעטפת מרכזית מסיבי פחמן בשילוב צינורת היקפיים. גוף המכונית, גם הוא מסיבי פחמן, ארוך יותר (404 ס”מ) אבל בעיקר רחב יותר (191 ס”מ) מה שמאפשר לטענת דונקרוורט להגדיל את מרחב הפנים, אבל לא פחות חשוב, להגדיל את מפשק הסרנים לשיפור היציבות. המכרב החדש כולל דלתות מלאות סוף סוף הנפתחות בזווית אלכסונית (דלתות פרפר) וישנו גג קשיח מתפרק המורכב משני לוחות סיבי פחמן. משקל המכונית עומד על 750 ק”ג כאמור, שהם 70 ק”ג יותר מהדגם הקודם, אך הביצועים דווקא השתפרו.

מנוע הטורבו בעל חמשת הצילינדרים שמקורו באאודי קיבל תגבור ומפיק מעתה 500 כ”ס וכ-65 קג”מ העוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה, כאשר דיפרנציאל טורסן מוגבל החלקה הנשלט אלקטרונית עוזר להוריד את הכוח לאספלט ופועל בשילוב מערכת בקרת האחיזה כולל מספר מצבי פעולה לבחירה. בנוסף ניתן לקבל כאופציה מערכת ABS מותאמת למסלול. בנוסף ישנם גם מתלים בעלי בולמים אדפטיביים עם שליטה אלקטרונית למאפייני השיכוך השונים.

אם כבר הזכרנו את מערכת הבלימה, אז היא מתוצרת AP Racing וכוללת קאליפרים בעלי ארבע בוכנות מלפנים ומאחור ללא תגבור כוח, היא קלה ב-10 ק”ג ממערכת הבלימה של ה-D8 GTO ולטענת דונקרוורט מספקת עוצמת בלימה הגבוהה ב-30%. ניתן להשיג חיסכון נוסף במשקל של יותר מ-30 ק”ג אם מציידים את המכונית בחישוקי קרבון אופציונליים השוקלים רק 5.4 ק”ג לחישוק.

ומה עם הביצועים? אז ההולנדים מדברים על 2.5 שניות הנדרשות כדי להגיע ל-100 קמ”ש, 7.5 שניות ל-200 קמ”ש ומהירות מרבית של 290 קמ”ש כאשר המכונית מסוגלת לפנות בעומס של G2.15. המכוניות הראשונות ימסרו כבר בחודש ינואר הקרוב למי שהיו מוכנים לשלם מחיר התחלתי של 245 אלף יורו.

F22F22Preview
F22 24F22 24Preview
F22 25F22 25Preview
F22 22F22 22Preview
F22 21F22 21Preview
F22 19F22 19Preview
F22 20F22 20Preview
F22 18F22 18Preview
F22 16F22 16Preview
F22 17F22 17Preview
F22 15F22 15Preview
F22 14F22 14Preview
F22 13F22 13Preview
F22 12F22 12Preview
F22 11F22 11Preview
F22 10F22 10Preview
F22 08F22 08Preview
F22F22Preview
F22 07F22 07Preview
F22 06F22 06Preview
F22 05F22 05Preview
F22 02F22 02Preview
F22 03F22 03Preview
F22 01F22 01Preview

F22 דונקרוורט דונקרוורט F22
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד