אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אודי TT במבחן: עניין של הגדרה
ראשי » מבחני דרכים » אודי TT במבחן: עניין של הגדרה
אודי TT

אודי TT במבחן: עניין של הגדרה

הדור השלישי של אודי TT מקבל את מתיחת הפנים של אמצע החיים, שינויים קלים וכמה תזכורות

אריאל אלסיבוני 24/05/2019

אודי TT באה להזכיר, להצהיר, מה זו מכונית קופה. המונח הזה, שעבר התעללות ארוכה בשנים האחרונות על ידי עולם הרכב, כמעט ונעלם. יצרניות שונות, לא מתביישות להצמיד את המילה קופה למקומות לא מכובדים בלשון המעטה. היצירתיות לא יודעת גבול מהבחינה הזו. ועדיין, לא נולד האדם, שיוכל לקשור בין המילה האמורה ל-SUV גדול מידות עם חמש דלתות נניח.

מכוניות קופה, כמו האודי TT, הן אולי הביטוי האלגנטי ביותר לדבר הזה שנקרא מכונית. הצללית הנמוכה, החתוכה (נחש את פירוש השם קופה בצרפתית…), עם שתי דלתות ובלי הרבה היגיון. צריך להיות ממש ציני בכדי להדביק את השם הזה על סאלון עם ארבע דלתות (עוד דומה), וצריך להתנער ממנה בכדי להעריך את התצורה הזו.

כי מכוניות קופה אמיתיות, זונחות את ההיגיון לטובת המראה. ככה הן עשו, וככה הן צריכות לעשות. הכל מקדש את העיצוב החיצוני. והדבר לא מחייב, ד”א, גם יכולת ספורטיבית יוצאת דופן. למרות שזו מושגת במקרים האלו, ולו רק בגלל הפיזיקה העדיפה של תצורת המרכב הזו.

אודי TT
קופה אמתית

 


לוקחים מידות

השינויים במתיחת הפנים הזו, מינוריים בלשון המעטה. מבחוץ צריך ממש להתאמץ בכדי לגלות את השינויים הקלים בחזית, או את אלו הקלים אפילו יותר באחוריים. גם מבפנים קשה לשים את האצבע על משהו ספציפי ששונה. דף הנתונים מספק את השינוי העיקרי. את המנוע הבסיסי, 1.8 ל’ מוגדש, מחליפה יחידה בנפח 2.0 ל’ (מוגדשת לא פחות) שמפיקה יותר כוח ואתו מגיעים ביצועים טובים יותר.

יחידת הכוח החדשה, היא גרסת הכניסה לעולם ה-TT ומשודכת לתיבה כפולת-מצמדים בעלת 7 יחסי-העברה ששולחת את הכוח לגלגלים הקדמיים. ויש כאמור, יותר כוח, ההספק טיפס ב-17 כ”ס ל-197 כ”ס המושגים בין 4,400 סל”ד ל-6,000 סל”ד. היחידה הזו גם מציעה מומנט מכובד, 32.6 קג”מ החל מ-1,500 סל”ד.

שאר התפריט, מוכר. מקפרסונים מלפנים, מתלים אחוריים רב חיבוריים. אבל בזמן שהפלטפורמה עצמה (MQB) מוכרת ולא מפתיעה, צריך לעבור על המידות בשביל להבין למה מכונית כזו, מרגישה עדיפה דינאמית מול עוד האצ’בק. גם בגרסה חסרת יומרות כזו. בהשוואה לגולף שיושבת על אותה הפלטפורמה (לדוגמה), תגלה שאודי TT קצרה יותר, רחבה יותר ונמוכה משמעותית. אתה כבר יכול לדמיין, שמכונית שפרושה על האספלט באופן כזה, תשחק עליו טוב יותר.

אודי TT
עוד כוח ונתון תאוצה שיידבר אל חובבי הנוסטלגיה: 6.6 ש’

 

המימדים האלו, גם עושים עבודה מבחינה ויזואלית. אם הדור הראשון של ה-TT היה נשי מדי, והשני נראה קצת אנמי, הדור השלישי מביא את השפה העיצובית הזו לבגרות, כמעט שלמות. היא נראית טוב מכל זווית, אגרסיבית מבלי להתלהם, יפה מבלי להיראות חלשה. אלגנטיות קוראים לזה, וזה מתאר את המראה של ה-TT בדיוק.

המילה הזו, אלגנטי, ממשיכה גם לתא הנוסעים. הוא כאן כבר כמה שנים, אבל הוא עדיין גאוני בעיני. תשומת הלב לפרטים, החומרים וההרכבה – כל אלו מהשורה הראשונה. אבל מאודי במחיר הזה אתה לא מצפה לפחות. הגאונות מסתתרת במינמליזם מבלי שתרגיש לרגע שחסכו עליך. יש כאן הכול, וזה נראה כאילו אין כאן כלום. הדרך שבא אודי ויתרו על המסך המרכזי המקובל, ודחסו את הכול ללוח השעונים הוירטואלי – פשוט מופלאה. התפעול קל ואינטואיטיבי. מתגי מערכת המיזוג, סידור ההגה, הכל משדר את אותה מנימליסטיות שמצליחה להיראות שופעת ויוקרתית.

אני אוהב את תא הנוסעים הזה, את תנוחת הנהיגה, את המדרס המצוין לרגל שמאל. את תחושת התכליתיות. את המושבים האחוריים אני מבין פחות. הייתי מסיר אותם, ומרפד את החלל הנותר בבד האלקנטרה האפור היפיפייה שמפוזר בתא הנוסעים. מקסימום מעטר בעוד קצת אלומיניום – שגם אותו אפשר למצוא בחלקים שונים מסביב.

אודי TT
מינימליסטי, אבל עשיר. מקום שנעים להיות בו

 

לוקחים זמנים

מכונית קופה היא לא בהכרח מכונית ספורטיבית, היא לא חייבת להיות מהירה, היא לא חייבת להציע תענוגות יוצאי דופן בכביש המפותל. היא חייבת, לפני הכול, להיראות טוב. זוהי כזכור לא גרסת S ולא RS – זוהי מכונית קופה שאמורה להתאים לאלו שחיים בערוץ החיים הטובים. כאלו שרוצים לשדר לסביבה שלהם “פונקציונליות לא ממש מעניינת אותי, אני אוהב דברים מיוחדים ומוכן לשלם על זה” או משהו בסגנון.

אודי TT היא כן. עם תאוצה ל-100 קמ”ש תוך 6.6 ש’ ומהירות מרבית ריאלית וזמינה של 250 קמ”ש היא מכונית זריזה למדי. שים את הדוושה ברצפה, השהייה קלילה, והמנוע הזה דוחף חזק דרך יחסי ההעברה הקצרים שוב ושוב לעבר הקו האדום. הביצועים זמינים מאוד, בכל מהירות בכל הילוך. תגובת התיבה מהירה, ההעברות מדויקות והמנוע הזה מספק כוח זמין בכל נקודה בקשת הסל”ד.

מה שחסר לו זה קצת אופי. מסירת הכוח רציפה ושטוחה, והצלילים אנמיים לעומת הדור הקודם. הנפיחות, הפיצוצים והדרמה בהעברות הילוך ועזיבת דוושה, נעלמו מכאן. כנראה שמשהו חשב שמכונית אלגנטית כזו, לא צריכה להפריח רעשי-דמה כאלו. כך שהביצועים נמסרים בצורה מרשימה, אבל לא מסעירה.

אודי TT
על ממדים ויתרונות דינאמיים

 

מהצד השני, יחידת הכוח הזו נותנת שיוט נינוח במהירויות אוטבאן. יש רעשי צמיגים הגיוניים ולא הרבה יותר מזה. איכות הנסיעה מהבחינה הזו, משובחת בהחלט. על הכביש המהיר המתלים גם מציעים ריסון טוב ולא מענישים יותר מדי על חיבורי רוחב וגלים מזדמנים. בתוך העיר, על אספלט שבור בחדות, דואגת האודי להזכיר לך שהכיול כאן על הצד הקשוח יחסית. ועדיין, התחושה בסה”כ נעימה.

 

לוקחים סיבוב

זוכר את המידות? אולי זה הזמן לספר גם את זה – אודי TT גם קלה יותר מאותה גולף GTI. שוב אין קשר בין השתיים רק בשביל לקבל מושג למה ה-TT מתנהגת כמו שהיא מתנהגת למרות שמדובר באותה הפלטפורמה. כי מכונית קטנה, קלה, רחבה ונמוכה מציבה את המגבלות שלה, רחוק יותר, מהר יותר. גם הצמיגים הרחבים יחסית (245/35R19) נותנים כאן עוד קמצוץ ליכולת.

זה מתחיל באיך שהיא פונה, הטרן-אין מצוין, יש תחושה שאפשר להעמיס את ההגה עוד ועוד. לדחוף עוד מהירות לתוך הפנייה ולבצע אותה מאוחר יותר. בתוך הפנייה יש ניטרלאיות טבעית ומרגישה כשתגובות השלדה חיות וקיימות. ה-TT לא מתביישת לשחק עם הזנק שלה, שעשועים קצרים, שמספרים על הכיול הבסיסי הנכון.

אודי TT
האחרונה. ב-2022 תתחיל מציאות אחרת

 

ובעיקר היא מרגישה קלה על הרגליים, לא נלחמת בך עם מאסה מיותרת, ובהחלט מייצרת הנאה על הכביש המפותל. במצבים הספורטיביים יותר, התיבה מגיבה מהר וקצר יותר וגם ההגה מקבל משקל משמעותי יותר. זה מרגיש קצת מלאכותי, אבל טוב יותר מבעבר כשהדיוק והמהירות, הם הכלים היעילים האמיתיים כאן.

את מי זה מעניין? שאלה מצוינת. ה-TT, בוודאי שבגרסה הזו, היא מוצר לייף-סטייל ולא בטוח שמי שייקנה אותה יזדקק ליכולות האלו. הוא בוודאי יסתפק ביכולת שלה לכסות מרחק מהר ובצורה נינוחה, ובעובדה שהיא זוללת סוויפרים בכביש המהיר בלי שום דרמה. וזה מביא אותי לנקודה האחרונה. מוצר כל-כך שלם, איכותי ובוגר, ועל הדשבורד העיגול המצפצף של מובילאיי. אני לא מאלו שמחסור במערכות בטיחות ייגרמו לי לא לקנות את הרכב שאני רוצה. אבל אם אני משלם 300,000 שקלים על יצירה סופר-אלגנטית כמו ה-TT, אני ממש לא רוצה לראות חתיכת פלסטיק סינית מודבקת לחלון.

 

האחרונה

מכונית קופה אמיתית, כזו שתוכננה כך מההתחלה, זה משהו נדיר למדי. רוב מה שנשאר מסביב הן גרסאות קופה למכוניות ארבע דלתות משמימות. המתחרה הישירה האמתית שנולדה ל-TT, כבר לא קיימת. יש מכוניות קופה אחרות, ספורטיביות יותר וקיצוניות יותר, אבל אף אחת לא מהווה תחרות ישירה ל-TT. מי שרוצה קופה סופר-ספורטיבית יימצא את מבוקשו במקום אחר או בגרסות החזקות יותר. את התמהיל האיכותי והאלגנטי הזה יש רק לה.

אודי TT
תא הנוסעים גאוני. כבר אמרתי שזה מקום שנעים להיות בו?

 

ועוד מעט לא יהיה. מתיחת הפנים הזו, תיתן ל-TT חיים עד ל-2022, לאחר מכן ייצורה יופסק. באודי הודיעו שתחליף אותה מכונית אחרת באותו סגנון ובאותה רמת מחיר, שתתבסס על פלטפורמה חשמלית. ה-TT כמו שאנחנו מכירים אותה, תיעלם. עד אז אודי TT היא מכונית מרשימה ואיכותית מאוד. היא מציעה תחושת ייחוד אמתית בכל נסיעה, גם עם יחידת ההנעה הבסיסית הזו. היא גם מהנה לנהיגה גם אם לא מלהיבה או מלשהבת. המחיר גבוה, אבל המכוניות כאלו, לא מכוונות לאנשים המונעים מהיגיון.

נתונים: 1984 סמ”ק 197 כ”ס מ-4,400 סל”ד, 32.6 קג”מ מ-1,500 סל”ד, 1,270 ק”ג, 6.6 שנ’, 250 קמ”ש,  10.4 ק”מ/ל (מבחן), 299,000 שקלים

Audi TT RoadsterAudi TT Roadster
עוד כוח ונתון תאוצה שיידבר אל חובבי הנוסטלגיה: 6.6 ש'
Preview
אודי TTאודי TT
מינימליסטי, אבל עשיר. מקום שנעים להיות בו
Preview
אודי TTאודי TT
תא הנוסעים גאוני. כבר אמרתי שזה מקום שנעים להיות בו?
Preview
20190421_09312520190421_093125Preview
אודי TTאודי TT
האחרונה. ב-2022 תתחיל מציאות אחרת
Preview
20190421_09274120190421_092741Preview
20190421_09255420190421_092554Preview
20190421_09240720190421_092407Preview
אודי TTאודי TT
קופה אמתית
Preview
20190421_09222320190421_092223Preview
20190421_092213(0)20190421_092213(0)Preview
20190421_09214120190421_092141Preview
אודי TTאודי TT
על ממדים ויתרונות דינאמיים
Preview

TT אודי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד