לקח לחבר’ה מאינגולשטט לא מעט זמן להציג את אודי Q5 החדש, הדור הראשון התחיל את חייו ב-2009, כמעט חיים כפולים במונחים מודרניים. הדור החדש שנוחת בישראל בימים אלו, הוא באמת כזה – דור חדש לחלוטין והוא המבוסס על פלטפורמת ה-MLB של החברה. באודי טורחים ומציינים כי למרות הצמיחה הקלה בממדים (שאמורה לשפר גם את המרווח בתא הנוסעים) ה-Q5 החדש קל מקודמו בכ-90 ק”ג.
לארץ מגיע ה-Q5 עם שני מנועים. האחד הוא בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 252 כ”ס השני הוא דיזל באותו הנפח המפיק 190 כ”ס. שני המנועים מעבירים את הכוח לארבעת הגלגלים דרך תיבה כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים. אודי Q5 תציע לראשונה בדגם, כאופציה, קפיצי אוויר כשכרגע עלותם לא ידועה.
מעבר לחבילת האבזור הבסיסית והנדיבה למדי (מושבים חשמליים משולבי עור, גג פנורמי, תאורת אווירה מתחלפת ועוד) מוצעות עוד שתי חבילות אבזור. אלו מוסיפות הידור וטכנולוגיה ל-Q5 ושקלים (25,000-30,000) על המחיר הבסיסי (345,000 לדיזל, 355,000 לבנזין). מבחינת אבזור בטיחות אקטיבי, מציע ה-Q5 מערכת לבלימה אוטונומית עירונית, מערכת לגילוי רכבים בשטח המת ומערכת למניעת סנוור.
עם ה-Q5 הגיע גם ה-SQ5 שמעניין אותנו קצת יותר באופן אישי. הוא עושה זאת עם מנוע בנפח 3.0 ליטר שמפיק 354 כ”ס ומזיז, באמצעות הנעה כפולה ותיבה (פלנטרית) עם שמונה הילוכים, את הפנאי הקרבי יחסית הזה ל-100 קמ”ש תוך 5.4 שניות. מחירו של דגם זה נקבע על 519,000 שקלים, והוא כולל גם פנסי LED מלפנים לוח מחוונים שונה וחישוקי 20 אינץ’.