אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נפרדנו כך: אאודי R8 האחרונה ירדה מפס הייצור
ראשי » חדשות » נפרדנו כך: אאודי R8 האחרונה ירדה מפס הייצור
אאודי R8

נפרדנו כך: אאודי R8 האחרונה ירדה מפס הייצור

מכונית העל של אאודי יורדת סופית מפס הייצור אחרי 17 שנה ונכנסת אל דפי ההיסטוריה, כאשר מחליפה לא נראית באופק

אופיר דואק 25/03/2024 צלם: יצרן

בעידן של קרוסאוברים חשמליים ושכפולים גנריים מסין, דגמי מכוניות ספורטיביות אייקוניות הולכים ונעלמים בקצב במדאיג, ולמרבה הצער ללא יורשות הולמות. אחרי שלפני מספר חודשים נפרדנו מאאודי TT, מגיעה גם תורה של אחותה האקזוטית R8 לרדת סופית מפס הייצור. האקזמפלר האחרון של אאודי R8 התגלגל מפס הייצור במפעל אאודי בהיילבורן, גרמניה. אאודי R8 האחרונה שיוצרה היא ממהדורת ה’פרפורמנס קוואטרו’ במרכב קופה, כאשר היא צבועה בצבע צהוב ועם חבילת גימור חצוני מסיבי פחמן.

בכך הגיעה לסופה מכונית העל השאפתנית של אאודי שהוצגה לראשונה בשנת 2006 שנולדה כדי להיות תצוגת תכלית טכנולוגית של המותג, ולחזק את מעמדה של חטיבת אאודי ספורט מול חטיבות M ו-AMG. בסך הל ב-17 שנות ייצורה נבנו כ-42,500 יחידות של אאודי R8 משלל הגרסאות שהוצעו בשני הדורות של המכונית. מספרים מרשימים למדי עבור מכונית מסוגה, כאשר לשם השוואה למבורגיני גאיירדו שחלקה בסיס משותף עם הדור הראשון של אאודי R8 ייוצרה בכ-14 אלף יחידות במהלך 10 שנות ייצור.

הפסקת הייצור של אאודי R8 מגיעה כחלק מתהליך ההתחדשות של אאודי ומעבר לעידן של הנעה חשמלית, במהלכו מגיע הקץ לדגמים וותיקים שלא עומדים בתקנות זיהום האוויר המחמירות. אאודי TT גם היא נפלה קורבן להליך הזה, והגורל הדומה של ה-R8 היה צפוי. עם מנוע V10 אטמוספרי בנפח 5.2 ליטר וללא שום עזרה חשמלית כלשהי, אאודי R8 בהחלט יכולה להיחשב לדינוזאור מעידן אחר.


באאודי ויתרו על הניסיון היקר להתאים את המנוע הייחודי לתקנות העכשוויות או להחליפו במנוע קומפקטי ומודרני יותר בעיקר בגלל היקף המכירות הנמוך. בשנים האחרונות פחות מ-2,000 יחידות מידי שנה, ושנת 2022 הייתה שנת השל של ה-R8 בכל הזמנים עם 1,068 יחידות בלבד שייוצרו. אמנם בשנה שעברה קפצו מכירות ה-R8 ב-59%, אבל זה לא הספיק כדי לשכנע את אאודי למתוח את ייצור הדור השני של ה-R8 שהוצג בשנת 2015. לקראת סיום הייצור הציגה אאודי מהדורת פרידה, עם הנעה אחורית ומפרט משודרג שגם הוצעה בישראל במחיר התחלתי של 1.25 מיליון שקלים.

אאודי לה מאנס קוואטרו קונספט

אאודי R8 הוצגה לראשונה כקונספט בשם “לה מאנס קוואטרו” בתערוכת ג’נבה 2003 וזכתה למחמאות רבות ששיכנעו את אאודי להביא אותה לייצור סדרתי. מספר שנים קודם הציגה פולקסווגן קונפסט למכונית על משלה עם מנוע W12 שלא הבשילה לייצור סדרתי. אאודי לעומת זאת הלכה עד הסוף והסתייעה בלמבורגיני אותה רכשה מספר שנים קודם לכן. ה-R8 הסדרתית הוצגה בשנת 2006 כשהיא שומרת על עיצוב דומה לזה של דגם הקונספט, ולמרות שאין ביניהן שום קשר, שמה היה זהה לזה של מכונית המרוץ של החברה שקצרה הצלחה במרוצי הסיבולת ובמרוץ 24 השעות של לה-מאן.

Audi R8 4.2 FSI, 2007

אאודי R8 עשתה שימוש בשלדת מונוקוק מאלומיניום אותה חלקה עם למבורגיני גאיירדו שהוצגה מספר שנים לפניה, כשהיא צוידה בהנעה כפולה. בתחילה עשתה ה-R8 שימוש במנוע V8 אטמוספרי בנפח 4.2 ליטר המספק 420 כ”ס שהגיע מה-RS4 השימושית, אך בשנת 2009 זכתה למנוע ה-V10 האטמוספרי בנפח 5.2 ליטר של הגייארדו עם 525 כ”ס. באותה שנה הוצגה גם גרסת ספיידר עם גג בד מתקפל. במקביל הוצגו גם גרסאות מסלול של ה-R8 שזכו להצלחה נאה במהלך השנים במרוצי סיבולות ובאליפויות ה-GT השונות

הדור השני הופיע כאמור בשנת 2015 והוצע רק עם מנוע V10 כשהוא חולק בסיס משותף עם למבורגיני הורקאן. ההורקאן שתוחלף בשנה הבאה תחתום אתה גולל על מנוע ה-V10 הייחודי המשותף לשתיים. אלא בניגוד להורקאן, אאודי לא מתכננת יורשת ל-R8, ואם תהיה כזו בעתיד היא למרבה הצער תהיה חשמלית.

Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi RS 3 SportbackAudi RS 3 SportbackPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
אאודי R8אאודי R8Preview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview

R8 V10 R8 קוואטרו אאודי אאודי R8
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד