לפני מספר חודשים החלה אאודי לשווק בישראל את הדור החדש של ה-Q5, הקרוסאובר המשפחתי שהוא אחד הדגמים המצליחים ביותר בפרוטפוליו של החברה. הדור החדש של אאודי Q5 הוצג לקראת 2025 כחלק מתהליך הרענון המקיף בהיצע הדגמים של אאודי במתבסס כעת על שתי פלטפורמות ייעודיות, האחת לדגמים בעלי מנועי בעירה פנימית ויחידות הנעה היברידיות, והשניה (PPE) עבור דגמים בעלי הנעה חשמלית ופותחה בשיתוף פורשה.
אחת הבשורות של הדור החדש מעבר לעיצוב העדכני ותא הנוסעים עתיק המסכים הוא הדגש שניתן על יחידות הנעה היברידיות-נטענות. כעת נוחתות גרסאות הנעה אלו בארץ, בתצורת מרכב ורגילה ובתצורת ה”ספורטבק” המסוגננת בעלת הגג המשתפל. אלו מצטרפות במבחר המקומי לדגמי הבנזין של ה-Q5 שכאמור משווקים כאן מאז חודשי הקיץ.
אאודי Q5 פלאג-אין מוצע בשתי גרסאות הנעה, כשלשתיהן מערכת היברידית המבוססת על שילוב בין מנוע 2.0 ליטר טורבו המספק 251 כ”ס ו-38.9 קג”מ למנוע חשמלי המעבירים את הכול לכל הגלגלים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. הכוח למנוע החשמלי מגיע מסוללה בקיבולת של 20.7 קוט”ש התומכת בטעינת AC בקצב של עד 11 קילוואט.
לגרסה הראשונה המכונה 50 e-hybrid הספק משולב של 299 כ”ס ו-45.9 קג”מ כשהיא מאיצה ל-100 קמ”ש ב-6.2 שניות. לגרסת ההנעה השניה המכונה 55 e-hybrid הספק משולב של 367 כ”ס ומומנט של 51 קג”מ, איתם מתקצרת התאוצה ל-100 קמ”ש ל-5.1 שניות. המהירות המרבית בשתי גרסאות ההנעה מוגבלת ל-250 קמ”ש. טווח הנסיעה החשמלי המוצהר לפי תקן WLTP נע בין 85 ל-92 ק”מ בהתאם לגרסת הנעה ותצורת המרכב, עם יתרון קל לספורטבק המעט אווירודינמית יותר.
אאודי Q5 ההיברידי מגיע ארצה במפרט הכולל מתלי S בכיול ספורטיבי, מפרט מלא של מערכות בטיחות ועזר אקטיביות לנהג ורשימת אבזור הכוללת מלבד צמד המסכים הקעור והמסך הנוסף לנוסע מלפנים גם מושבים מתכווננים חשמלית עם חימום ואוורור, בקרת אקלים תלת אזורית, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, ריפודי עור, גג פנורמי חשמלי וחישוקי 19 אינץ’. הגרסה החזקה תגיע בתי תצורת המרכב עם מתלי אוויר אדפטיביים ובחבילת S line ספורטיבית הכוללת קאליפרים בצבע אדום, גימור פנים ספורטיבי בשילוב אלומיניום וחישוקי 20 אינץ’. גרסאות אלו יגיעו גם עם מפרט אבזור משופר בו ישנן 9 כריות אוויר ומתווספים גם גלגל הגה מחומם ומתכוונן חשמלית, חימום למושבים האחוריים.
המחיר של אאודי Q5 בגרסאות הפלאג-אין יחל ב-520 אלף שקלים לגרסת ה-50 e-hybrid כאשר עבור מרכב ספורטבק תידרש תוספת של 20 אלף שקלים. גרסת ה-55 e-hybrid החזקה מתומחרת ב-560 אלף שקלים, כאשר עבור מרכב ספורטבק נדרשת תוספת של 15 אלף שקלים נוספים.


