אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אאודי מיישרת קו עם פורשה וחושפת את Q6 איטרון החדש
ראשי » חדשות » אאודי מיישרת קו עם פורשה וחושפת את Q6 איטרון החדש
אאודי Q6 איטרון

אאודי מיישרת קו עם פורשה וחושפת את Q6 איטרון החדש

אאודי מציגה רשמית את Q6 איטרון שהוא הדגם הראשון שלה על בסיס הפלטפורמה החשמלית החדשה שפותחה בשיתוף עם פורשה, ואח תאום למחצה למקאן החדש

אופיר דואק 18/03/2024 צלם: יצרן

אאודי הייתה מהחלוצות שבין היצרניות האירופאיות להציע רכב פנאי חשמלי עם האיטרון, שהפך ברבות הימים ל-Q8 איטרון, שהוצג אי שם בשנת 2018. האיטרון המקורי כיוון לפלח שוק גבוה בתקופה שמכוניות חשמליות היו ממש יקרות, אך תוך שנים ספורות הטכנולוגיה החשמלית הונגשה והוזלה, והוא הפך להיות מיושן. אאודי לא נשארה מאחור והפכה את “איטרון” למשפחת דגמים שלמה אליה מצטרף עתה דגם נוסף בשם Q6 איטרון שנחשף הערב (יום ב’).

אאודי Q6 איטרון הוא לא רק רכב פנאי חשמלי נוסף בהיצע של החברה הנועד לגשר על הפער בין Q4 איטרון הקומפקטי ל-Q8 איטרון הגדול והבכיר. Q6 איטרון מבשר על דור חדש של דגמים חשמליים של אאודי על בסיס פלטפורמה חדשה בשם PPE, אשר פותחה בשיתוף פורשה ועליה בנוי גם המקאן החדש שנחשף לפני מספר שבועות. על בסיס אותה פלטפורמה צפויה להופיע עוד השנה גם היורשת של אאודי A6 ודגמים נוספים של שתי החברות שרמזים עליהם קיבלנו בשלל דגמי תצוגה שנחשפו בעבר.

למרות שמדובר בדגם חדש בדור חדש של מוצרים, באאודי לבחור בקו עיצוב מאופק למדי ב-Q6 איטרון. אי אפשר לפספס שמדובר באאודי הודות לחזית המוכרת שמיישרת קו עם יתר הדגמים החשמליים של אאודי, אבל מציגה פרשנות קצת יותר מודרנית בעיקר בעיצוב השבכה המדומה וביחידות תאורת ה-LED מטריקס מלפנים. עם זאת קימורים בולטים בקו המתניים מעל בתי הגלגלים ובסיס גלגלים ארוך של 290 ס”מ על אורך כולל של 477 ס”מ גורמים ל-Q6 איטרון להיראות שרירי ודחוס. סביר להניח כמו בכלל רכבי הפנאי של אאודי, שבעתיד הקרוב תוצג גם גרסת ספורטבק עם גג נמוך יותר וצללית דמוית קופה.


בתא הנוסעים באאודי העזו יותר, ולמעשה מציגים תפישה חדשה בעיצוב בפנים, עם מסכי OLED רוחביים, האחד בגודל 11.9 אינץ’ המשמש כלוח מחוונים והשני בגודל 14.5 אינץ’ המשמש כמסך התפעול הראשי הקעור ומופנה כלפי הנהג. בנוסף ישנו מסך 10.9 אינץ’ נפרד נוסף מול הנוסע מלפנים. אל כל המופע הזה מצטרפת גם מערכת תצוגת מידע עילית עם טכנולוגיית מציאות רבודה. למרות ההתבססות על ממשק מדע ופקודות קוליות, באאודי הותירו משטחי מגע קבועים לתפעול נגיש של בקרת האקלים ואפילו השאירו כיוון ידני לפתחי האוורור. באופן מעניין באאודי בחור לרכז פונקציה הכרחית נוספת של בחירת מצב אורות הדרך על פאנל מתגים הממוקם בדלת הנהג לצד כיוון המראות וזיכרונות המושבים.

בשלב ראשון אאודי תציע את Q6 איטרון בשתי תצורות הנעה, שתיהן עם צמד מנועים חשמליים והנעה כפולה. בתצורה הרגילה יש ל-Q6 איטרון הספק משולב של 382 כ”ס המאפשרים לה להאיץ ל-100 קמ”ש ב-5.9 שניות בדרך למהירות מרבית המוגבלת ל-210 קמ”ש. התצורה השניה שתשווק כגרסה ספורטיבית תחת הכינוי SQ6 יש כבר הספק משולב של 510 כ”ס המקצרים את הזינוק ל-100 ל-4.3 שניות, כאשר המהירות המרבית מוגבלת ל-230 קמ”ש.

שתי הגרסאות מצויידות בסוללה בעלת 180 תאים בקיבולת של 100 קוט”ש (94.9 קוט”ש נטו) שתאפשר לטענת אאודי טווח נסיעה מרבי של 625 ק”מ בגרסה הרגילה של ה-Q6 ףומן הסם כמה עשרות ק”מ פחות ב-SQ6 החזקה. בעתיד צפויות להצטרף להיצע של אאודי Q6 איטרון גם גרסאות בעלות מנוע בודד עם סוללה בקיבולת מעט צנוע יותר של 83 קוט”ש. מערכת החשמל בפלטפורמת PPE היא בארכיטקטורת 800 וולט המאפשרת טעינת DC מהירה עד לקצב של 270 קילוואט. עם זאת, בעמדות של 400 וולט יודעת מערכת ניהול הטעינה לבצע חלוקה לשניים שת תאי הסוללה על מנת להביא את שניהם לרמת טעינה שווה, ואז לבצע טעינה אחידה של שניהם בקצב של עד 150 קילוואט כדי לקצר את זמן הטעינה.

ניתן יהיה להזמין את אאודי Q6 איטרון באירופה כבר בסוף החודש במחיר שנע בין 75 ל-94 אלף אירו בהתאם לגרסה ולרמת האבזור, כאשר המסירות יחלו ברבעון השלישי של השנה. בישראל צפויה המכונית לנחות לקראת סוף השנה, כאשר תג המחיר  צפוי לנוע בין 400 ל-500 אלף שקלים.

Audi Q6 e-tron quattro, Audi SQ6 e-tronAudi Q6 e-tron quattro, Audi SQ6 e-tronPreview
Audi Q6 e-tron quattroAudi Q6 e-tron quattroPreview
Audi Q6 e-tron quattroAudi Q6 e-tron quattroPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi Q6 ETRON 01Audi Q6 ETRON 01Preview
Audi Q6 ETRON 02Audi Q6 ETRON 02Preview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi Q6 e-tron quattroAudi Q6 e-tron quattroPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
אאודי Q6 איטרוןאאודי Q6 איטרוןPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview
Audi SQ6 e-tronAudi SQ6 e-tronPreview

PPE Q6 איטרון אאודי אאודי Q6 איטרון פורשה מקאן קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד