אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שעת סיפור: גורדון מאריי מדבר על מקלארן F1
ראשי » חדשות » שעת סיפור: גורדון מאריי מדבר על מקלארן F1
מקלארן F1

שעת סיפור: גורדון מאריי מדבר על מקלארן F1

מי שהוביל את תכנון ה-F1 האייקונית מסביר סוף סוף למה בחר בסידור הלא נפוץ של מושב נהג מרכזי

בן חסון 21/08/2017

מקלארן F1 שייכת לקבוצה קטנה יחסית של מכוניות שעשו היסטוריה, לא סתם מכונית חזקה, יקרה ונחשקת – אלא כזו ששברה את ספר החוקים. המנוע האדיר מבית ב.מ.וו, המספרים המרשימים (390.6 קמ”ש – היא עדיין המכונית האטמוספרית הסדרתית המהירה ביותר!), כמות הייצור המוגבלת (רק 64 מכוניות עם רישוי כביש) – יש כל כך הרבה דברים שהובילו אותה למעמד הזה. אבל איך שלא נסתכל על זה כל הגורמים כולם מובילים אותנו אל איש אחד – גורדון מאריי.

מקלארן F1
אפילו הישיבה בה מיוחדת ושונה

 

 

מאריי, שעמד בראש צוות התכנון של ה-F1 וחתום על כמה מכוניות פורמולה 1 מצליחות, התיישב מול המצלמה כדי לדבר על מקלארן F1. וסוף סוף הוא ענה לנו על אחת מהשאלות שהעסיקה אותנו רבות: למה בחרו במקלארן לשים את מושב הנהג במרכז המכונית?


“נהגתי על כל מכוניות העל של התקופה וניסיתי להבין מה לא טוב בהן”, אומר מאריי. דבר אחד הפריע לו יותר מכל – ההסטה של הדוושות ביחס לנהג – מיקום הנהג במרכז פתר את העניין הזה. הוא מוסיף “רצינו גם לגרום לנהג להרגיש מיוחד, וישיבה במרכז מזוהה עם פורמולה 1”. אין ספק שישיבה במרכז אה-לה פורומלה 1 זה מיוחד…

מקלארן F1
מושב במרכז זה מצוין, אבל יש עוד כמה דברים שמאריי מדבר עליהם..

 

בסרטון ניתן לראות את מאריי מדבר גם על האווירודינאמיות של המכונית, על שילוב טכנולוגיות מפורמולה 1 ועל קביעת שיא המהירות. בהחלט כדאי לך להקדיש כמה דקות לסרטון המלא:

מקלארן מקלארן F1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד