אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שעת סיפור: גורדון מאריי מדבר על מקלארן F1
ראשי » חדשות » שעת סיפור: גורדון מאריי מדבר על מקלארן F1
מקלארן F1

שעת סיפור: גורדון מאריי מדבר על מקלארן F1

מי שהוביל את תכנון ה-F1 האייקונית מסביר סוף סוף למה בחר בסידור הלא נפוץ של מושב נהג מרכזי

בן חסון 21/08/2017

מקלארן F1 שייכת לקבוצה קטנה יחסית של מכוניות שעשו היסטוריה, לא סתם מכונית חזקה, יקרה ונחשקת – אלא כזו ששברה את ספר החוקים. המנוע האדיר מבית ב.מ.וו, המספרים המרשימים (390.6 קמ”ש – היא עדיין המכונית האטמוספרית הסדרתית המהירה ביותר!), כמות הייצור המוגבלת (רק 64 מכוניות עם רישוי כביש) – יש כל כך הרבה דברים שהובילו אותה למעמד הזה. אבל איך שלא נסתכל על זה כל הגורמים כולם מובילים אותנו אל איש אחד – גורדון מאריי.

מקלארן F1
אפילו הישיבה בה מיוחדת ושונה

 

 

מאריי, שעמד בראש צוות התכנון של ה-F1 וחתום על כמה מכוניות פורמולה 1 מצליחות, התיישב מול המצלמה כדי לדבר על מקלארן F1. וסוף סוף הוא ענה לנו על אחת מהשאלות שהעסיקה אותנו רבות: למה בחרו במקלארן לשים את מושב הנהג במרכז המכונית?


“נהגתי על כל מכוניות העל של התקופה וניסיתי להבין מה לא טוב בהן”, אומר מאריי. דבר אחד הפריע לו יותר מכל – ההסטה של הדוושות ביחס לנהג – מיקום הנהג במרכז פתר את העניין הזה. הוא מוסיף “רצינו גם לגרום לנהג להרגיש מיוחד, וישיבה במרכז מזוהה עם פורמולה 1”. אין ספק שישיבה במרכז אה-לה פורומלה 1 זה מיוחד…

מקלארן F1
מושב במרכז זה מצוין, אבל יש עוד כמה דברים שמאריי מדבר עליהם..

 

בסרטון ניתן לראות את מאריי מדבר גם על האווירודינאמיות של המכונית, על שילוב טכנולוגיות מפורמולה 1 ועל קביעת שיא המהירות. בהחלט כדאי לך להקדיש כמה דקות לסרטון המלא:

מקלארן מקלארן F1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד