בזה אחר זה הציגה ב.מ.וו לפני מספר חודשים שלושה דגמים חדשים במשפחת ה-R המבוססת על מנוע הבוקסר המסורתי של החברה. שלושת הדגמים מצורפים ל-R1300 GS שהיה הדגם הראשון במשפחה לעשות שימוש המהדורה העדכנית והמודרנית ביותר של מנוע הבוקסר, שנפחו צמח בדור הנוכחי ל-1,300 סמ”ק והוא עבר שורת שיפורים מקיפה, עם הספק שצמח ל-145 כ”ס ומומנט של 15.2 קג”מ.
כעת נוחתים יחד בישראל שלושת הדגמים החדשים במשפחת ה-R1300. כל אחד מהם ינסה להציע בקטגוריה הספציפית אליה הוא מיועד (ספורט נייקד, ספורט תיור ותיור) את האופי הייחודי לדגמי הבוקסר של ב.מ.וו, יחד עם עיצוב, טכנולוגיה ואלקטרווניקה עדכניים עבור חובבי המותג, אבל לא רק.
הראשון מבין הדגמים הוא ב.מ.וו R1300 R שהוא דגם העירום הספורטיבי והשרירי במשפחה, המגיע ללא משקף, תנוחת רכיבה ספורטיבית בשילוב כידון גבוה. האופנוע מצויד במערכת המתלים כוללת מזלג קדמי הפוך 47 מ”מ בשילוב מתלה טלהלאבר EVO מלפנים בשילוב מתלה פרלאבר EVO חדש מאחור. כל השדגמים המשווקים בארץ מצוידים במערכת האופציונלית לשליטה אלקטרונית על מאפייני הכיול של המתלים. ב.מ.וו R1300 R יוצע בישראל במחיר התחלתי של 145 אלף שקלים ובשלוש רמות אבזור, כאשר זו הבכירה עם חבילת ‘פרפורמנס’ מצוידת בנוסף במתלים ספורטיביים, חרב תחתונה, חישוקים ייחודים וצביעת טריקולור במחיר של 160 אלף שקלים.
שני הדגמים הנוספים הם ה-RS ו-ה-RT בעלי האופי התיורי. ב.מ.וו R1300 RS מציג עיצוב עם פרינג מלא בסגנון המזכיר במידת מה את דגמי ה-S1000 RR מהדור האחרון, יחד עם תנוחת רכיבה רכונה במעט לפנים ומיכל דלק בנפח של 17 ליטרים. הוא מצויד במזלג קדמי הפוך 47 מ”מ ובמתלה פרלאבר אחורי בשילוב אפשרות כיוונון אלקטרונית למאפייני השיכוך של המתלים. מערך האלקטרוניקה כולל מערכת ABS הפועלת תחת פניה, בקרת אחיזה וקוויקשיפטר דו-כיווני. בישראל ישווק ב.מ.וו R1300 RS עם חבילת ‘פרפורמס’ הכוללת מערכת פליטה ספורטיבית מושחרת, חרב תחתונה וגימור ספורטיבי. מחירו בארץ עומד על 155 אלף שקלים.
ב.מ.וו R1300 RT לעומתו מציג אופי שנוטה יותר לתיור קלאסי, עבור מי שדגמי סדרה K גדולים, כבדים ויקרים מידי עבורו. הפרינג גדול יותר ועוטף, תנוחת הרכיבה כורסתית יותר עם מושב ניתן לכיוונון כשניתן דגש גדול על הנוחות למרחקים ארוכים כשהוא מגיע כסטנדרט עם מיכל דלק בנפח 24 ליטרים, משקף גבוה ומתכוונן וצמד מזוודות צד בנפח 27 ליטר כל אחת.
שלדת האלומיניום של ה-RT חדשה לחלוטין ואליה מחוברת מערכת מתלים המשלבת את מתלה הטלהלאבר איבו מלפנים ואת מתלה הפרהלאבר מאחור בשילוב זרוע אחורית חד צידית מאלומיניום. אל אלו מצטרפים בולמים חצי אקטיביים ומערך מקיף של מערכות בטיחות הכולל התרעת התנגשות מלפנים ומאחור, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על סטיה מנתיב.
מחירו של ב.מ.וו R1300 RT בישראל מתחיל ב-193 אלף שקלים, כשבתוספת של 10,000 שקלים ניתן יהיה לקבלו עם מערכת ASA המאפשרת החלפת הילוכים אוטומטית או החלפת הילוכים באופן ידני ללא שימוש במצמד.