אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שיאי גינס מאשרים: זו המכונית המהירה בעולם לרבע מייל
ראשי » חדשות » שיאי גינס מאשרים: זו המכונית המהירה בעולם לרבע מייל
אספארק אוול

שיאי גינס מאשרים: זו המכונית המהירה בעולם לרבע מייל

מכונית העל החשמלית מיפן עם כ-2,000 כ"ס קובעת שיאי עולמי למהירות ממוצעת ברבע מייל שמוכר כעת רשמית על ידי מומחי השיאים של גינס

אופיר דואק 29/05/2023 צלם: יצרן

הקרב בין מכוניות העל החשמליות הולך ומתלהט, כשכל אחת מהן רוצה לקבוע שיאי מהירות שיעניקו לה פרסום ותהילת עולם. מספר שבועות לאחר שרימאק נבארה קבעה 23 שיאי תאוצה ומהירות, מכונית העל של אספארק (Aspark) מגיבה עם שיא מהירות עולמי משלה, שגם אושר על ידי צוות המומחים של גינס שמבין כמה דברים בשיאי עולם.

למעשה מדובר בשני שיאים אותם קבעה אספארק אוול (Owl – ינשוף), שהם שיאי מהירות לשמינית ורבע מייל. לא מדובר בזינוק לרבע מייל, שיא שאותו עדין מחזיקה נכון לעתה רימאק, אלא בשיא של מהירות ממוצעת לאורך רבע מייל.

כמה מהר הינשוף החשמלי הזה יודע לנסוע? על הבדיקה שנערכה בשדה התעופה England’s Elvington הצליחה המכונית לרשום מהירות ממוצעת של 309.02 קמ”ש בשמינית מייל, כאשר המהירות הממוצעת ברבע מייל עמדה על 318.85 קמ”ש. זה אומר שבפועל אחרי 400 מטרים המהירות אותה צברה האספארק הייתה גבוהה הרבה יותר, ולדברי הבודקים התקרבה למהירות המרבית של המכונית העומדת על 400 קמ”ש.


שני השיאים הללו הם לא השיאים היחידים אותם קובעת אספארק אוול. לפני קצת יותר משנתיים קבעה המכונית שיא בתאוצה ל-60 מייל (97 קמ”ש) העומד על 1.72 שניות. לשם השוואה רימאק נבארה איטית ב-0.02 שניה שהיא כמעט בגדר סטיית תקן. אבל שיא זה שיא.

אם אתם לא מכירים את אספארק אוול נספר לכם שמכונית העל הזו פותחה על ידי חברת אספארק המתמחה בשירותי הנדסה לתעשיית הרכב. המכונית הוצגה כקונספט בשנת 2017 וכעבור כ-3 שנים הוצגה רשמית כשהיא מצוידת מנוע חשמלי לכל גלגל בהספק משולב של 1,985 כ”ס. המכונית בנבנית בסדנה באיטליה ומוצמד לה תג מחיר אסטרונומי של 4.2 מיליון דולר.

אספארק אוול רבע מייל שיא גינס שיא עולמי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד