אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ראלי 2016: עונת מעבר
ראשי » חדשות » ראלי 2016: עונת מעבר

ראלי 2016: עונת מעבר

עונת 2016 של אליפות העולם בראלי יוצאת לדרך, אז למה אנחנו מחכים לעונת 2017?!

אריאל אלסיבוני 20/01/2016

אליפות העולם בראלי לעונת 2016 מתחילה בראלי מונטה-קרלו כפי שהיא עושה בכל שנה. ראלי מונטה-קרלו הוא תמיד התחלה מבולגנת למדי כששם המשחק כאן באופן מסורתי הוא בחירת הצמיגים. הסטייג’ים יכולים להציג הכל, מאספלט יבש, דרך קרח שחור ועד לנתיב מושלג. מכאן שלבחור בצמיג הנכון (יבש? רטוב? שלג? שלג ממוסמר?) זה אחד מהמפתחות לנצחון במונטה-קרלו.

אבל עם כל הכבוד למונטה-קרלו ולעונת 2016 הדבר הכי מעניין כרגע ב-WRC אלו התקנות החדשות שייכנסו לתוקף ב-2017. אנחנו לא רוצים להגיד שמכוניות הראלי המודרניות משעממות, וגם FIA חלילה לא חושבים כך, אבל לכבוד העונה הבאה יש כמה שינויים שאמורים להפוך את הספורט הזה לספקטקולרי יותר.

מכוניות הראלי של 2017 יהיו מלהיבות יותר למראה ומהירות יותר
מכוניות הראלי של 2017 יהיו מלהיבות יותר למראה ומהירות יותר

המכוניות של 2017 אמורות להראות ולזוז אחרת. בעונה הבאה נראה יותר עזרים אווירודימיים (עם כנפיים גדולות יותר), מכוניות רחבות יותר (ב-55 מ”מ) ובעיקר חזקות יותר (380. כ”ס לעומת 300 בזכות הגדלה של הרסטריקטור) ומהירות יותר (ב-2017 יותר השימוש בדיפרנציאל מרכזי עם שליטה אלקטרונית). המכוניות החדשות יהיו גם קלות יותר ב-25 ק”ג. הקבוצות מתייחסות לעונה הזו כעונת מעבר ולא מדווחות על שינויים משמעותיים במכוניות. יש רק קבוצה אחת, שהציגה מכונית חדשה לגמרי עבור העונה הזו.

חדשות ל-2016
מן הסתם היצרנים לא חושפים מה באמת מסתתר מתחת למעטה החיצוני של מכוניות המירוץ שלהם עוד לפני פתיחת העונה. ובעונה הזו רוב היצרניות הסתפקנו בהצהרות של “עדכנו קצת כאן, שפצרנו קצת שם”. יונדאי מציגים כאמור, מכונית חדשה לגמרי לעונה הזו, מכונית שתתחרה עונה אחת בלבד עד להצגת הדגם שיתאים לתקנות 2017. באופן לא רגיל הם מבססים את ה-I20 החדשה על גרסת החמש דלתות אולי כדי שתהיה דומה לזו שחונה לשכן מתחת לבית. יונדאי מפרסמים קצת נתונים הטכניים ואפשר לעשות השוואה קצרה מול אלו של פולקסוואגן (אלופת העולם בשלוש השנים האחרונות) בשביל לנסות למצוא קצת הבדלים או דמיון בין החדשה ביותר למנצחת ביותר.


ה-I20WRC החדשה היחידה השנה
ה-I20WRC החדשה היחידה השנה

לשתיים מנועי 1.6 ליטר מוגדשי טורבו כשיונדאי מצהירים על 300 כ”ס לעומת ה-318 של הפולו. גם מבחינת המומנט יש יתרון קל לפולקסוואגן (43.7 קג”מ מול 40.69 קג”מ) ושתיהן משיגות אותו ב-5000 סל”ד. שתיהן מעבירות את הכוח לארבעת הגלגלים כמובן ושתי היצרניות מצהירות על משקל עצמי תואם תקנות (1200 ק”ג). עוד הבדלים צצים במידות, היונדאי קצת יותר ארוכה ורושמת בסיס גלגלים ארוך יותר, במעט. מעבר לזה דפי הנתונים לא מייצרים הרבה הבדלים. פולקסוואגן מצהירים על תאוצה ל-100 ב-3.9 שניות ו-200 קמ”ש מירביים. יונדאי לא מספרים יותר, אבל השוואת הנתונים על הנייר מראה באופן די ברור שאם יש הבדל הוא נעוץ במנוע החזק יותר של הגרמניה.

שינויים מינורים לפולו R

ההבדל העיקרי בין היונדאי לפולקסוואגן עומד להיות אחד, סבסטיאן אוג’ייה, מי שכבר שלוש שנים שולט עם הפולו R ב-WRC. אני לא בטוח שהאוטו החדש של יונדאי יצליח לקעקע את השליטה הזו ב-2016. ואם כבר נגענו בעניין הזה, נזכיר, שמתוך 9 המירוצים האחרונים במונטה-קרלו בשבע פעמים המנצח סיים את העונה כאלוף העולם. עוד סיבה לעקוב אחר המירוץ הקרוב.

מונטה-קרלו 2016
יום 1 – שני סטייג’ים 41.34 ק”מ.
יום 2 – שישה סטייג’ים 115.52 ק”מ.
יום3 – חמישה סטייג’ים 172.5 ק”מ.
יום 4 – שלושה סטייג’ים 45.28 ק”מ.
סה”כ 374.89 ק”מ.

כולם הגיעו. מחר יוצאים לדרך
כולם הגיעו. מחר יוצאים לדרך

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד