אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ק.ט.מ דיוק 200 (ארוך טווח): נגמרה ההרצה
ראשי » מבחני דרכים » ק.ט.מ דיוק 200 (ארוך טווח): נגמרה ההרצה

ק.ט.מ דיוק 200 (ארוך טווח): נגמרה ההרצה

הדיוק 200 לא עבד קשה אצלנו בזמן ההרצה ואז יום אחד הכול השתנה

אריאל אלסיבוני 03/11/2016

ק.ט.מ דיוק 200 ארוך טווח – המספרים:
כמה ק”מ עברנו החודש: 1,236 ק”מ
כמה ק”מ סה”כ: 2,040 ק”מ
צריכת דלק חודשית ממוצעת: 22.2 ק”מ/ל’
הפתעות: מגיע למנתק מהר בהילוך שישי – מסתתרת כאן עוד מהירות
כמה הוא עלה החודש: 560 שקלים (טיפול סיום הרצה)
הוצאות מאז שהגיע אלינו: 560 שקלים

האדם מתכנן תוכניות ואלוהים, הוא בד”כ צוחק. היו לי כל כך הרבה תוכניות לחודש הזה עם הדיוק הקטן, אבל החגים החיים ומה שבינהם גרמו לכל אחת מהן להישאר במגירה.

ק.ט.מ דיוק 200
נגמרה ההרצה…

 

אבל הי, לפחות סיימנו את ההרצה. כשהמספר 1,000 סוף סוף הבליח על לוח המחוונים טסתי לאופרוד והפקדתי את ק.ט.מ דיוק 200 בידיו של עופר תימור. זה היה מפגש קצת משעשע, מאז הפעם האחרונה שהגעתי עם ק.ט.מ חדש לטיפול הרצה אצל עופר, עברו כבר 20 שנה. אז זה היה 400SC חדש שרכשתי כשהייתי חייל. העלנו קצת זכרונות ולא הרבה זמן אח”כ – האופנוע היה מוכן.


טיפול ההרצה כולל החלפת שמן, פילטר שמן ומעבר וחיזוק על כל הברגים שבאופנוע. עלותו לצרכן 560 שקלים ומהרגע הזה ניתן האות – הדיוק הקטן מורשה לטפס מעל 7,000 סל”ד. ההרצה נגמרה. תודה לאל.

הדיווח הראשון: ק.ט.מ דיוק 200 (ארוך טווח): ברוך הבא…

 

החיים מעל 7,000 סל”ד

אפשר להגיד הרבה דברים על המנוע הקטן של הדיוק הזה. הוא לא תמיד עגול או חלק, הסאונד שלו נוכח למדי, ועם 25 כ”ס הוא לא יפיל רוכב מנוסה מהכיסא. אבל, הוא טס במעלה הסל”ד וכשאתה שם אותו מעל 7,000 סל”ד ומנצל את יחסי ההעברה הקצרים הוא מרגיש חי, הוא מגיב, הוא מרגיש כמו שצריך להרגיש אופנוע של ק.ט.מ.

אין כאן איזו מכת כוח שמאיימת על האחיזה או על יחסי הגלגל הקדמי עם האספלט, זהו פשוט המקום בו הוא מייצר את עיקר כוחו. יחסי העברה הקצרים מעדיפים באופן ברור תאוצות טובות על מהירות סופית גבוהה. על המנתק בהילוך שישי אפשר לראות את המספרים על הצג מתווכחים בין 135 ל-136 קמ”ש בזמן שמחט הסל”ד נוגחת בתקרה אותה מרשה המנתק.

ק.ט.מ דיוק 200
וזה אומר שמהירות תלת ספרתית אפשרית עכשיו…

 

לדעתי גלגל שניים קטן יותר מאחור יפגע מעט בתאוצות, אבל ישחרר בלי ספק, עוד כמה קמ”שים שמסתתרים כאן. גם בלי שינויים, הק.ט.מ הקטן מזיז את עצמו בצורה נחושה מאוד עד המהירות האמורה ומיגון הרוח עושה בזמן הזה עבודה טובה.

 

זה רק נראה צפוף

עכשיו, כשהנחיות ההרצה נותרו מהצד השני של ה-1,000 ק”מ, נחשף פרצופו האמיתי של ק.ט.מ דיוק 200 בתנועה עירונית. סוף סוף אפשר לצאת ראשון מהרמזור… תנוחת הרכיבה מושלמת – גם לאדם במידות מופרכות כשלי. הברכיים מכופפות מעט לאחור והגוף נוטה מעט לפנים אל הכידון השטוח והרחב. תנוחה של סטריטפייטר. הוא נראה קטן הק.ט.מ הזה, למרות שהעוברים והשבים ברחוב לא מאמינים שהוא “רק מאתיים?!”, אבל כשאני יושב עליו יש מקום ונוח לי.

ק.ט.מ דיוק 200
“מה זה רק 200 ?!”

 

עכשיו אם מחברים תנוחת רכיבה שולטת כזו למימדים הקטנים יחסית מקבלים אופנוע שמחסל כל קטנוע בתנועה עירונית צפופה. למרות הכידון הרחב, למרות המראות ומגיני הידיים – אפשר להשתחל עם הכלי הזה במקומות צרים להפליא ולהנות גם מזווית צידוד טובה.

הנוחות בעיר טובה, המיתלים מכויילים על הצד הקשוח קצת, אבל סופגים את רוב מה שיש לאספלט העירוני לזרוק לעברם. רק עומסים כבדים מאוד, או מהמורות קשות מאוד יכניעו את המתלה האחורי.

ק.ט.מ דיוק 200
יש מיגון, טרם נבדק…

 

ואם נגענו בהשוואה לקטנוע, הק.ט.מ הקטן מצויד בחרב תחתונה שגרמה לי לחשוש מטיפוס וירידות מדרכות איתו. אבל לאחר חודשיים של ניסוי וטעיה הגעתי למסקנה שהמגבלה היא פסיכולוגית – אין שום בעיה לעלות ולרדת מדרכות עירוניות סטנדרטיות איתו, להבדיל מקטנוע ממוצע.

 

מעשים לא-סוציאלים

לא נעים לי להודות בזה ככה, שחור על גבי לבן. אבל הדיוק הקטן מצליח להוציא ממני התנהגות בלתי סוציאלית בעליל. התגובות המהירות, תנוחת הרכיבה, המכלולים שנותנים לך גב, כל אלו גורמים לי לעשות איתו שטויות בכל רגע, בכל רכיבה.

אני מאשים גם את רוק בגורוס בסיפור הזה. מאז שנפגשתי עם הסטאנטר החביב (ולקחתי לו סיבוב על האופנוע) רציתי לראות מה אפשר להוציא מדיוק 200 סטנדרטי. והקטום הקטן לגמרי בקטע, הוא כל-כך לא מאיים וכל-כך משתף פעולה. לא משנה אם אלו ווילי’ז או סטופי’ז או החלקות על ההילוכים והבלמים לתוך פניה – הוא לא מתרגש מכלום ורק רוצה עוד.

ק.ט.מ דיוק 200
רוק בגורוס, אני אנסה גם? צילום: זיו קורן

 

מי שמתרגש, ומתנשף זה אני. אני רוכב כבר די הרבה שנים על כלים גדולים וחזקים, כאלו שלהרים איתם ווילי נניח, לא מצריך יותר מסיבוב של יד ימין או ליטוף קל על הקלאץ’. עם ה-200 צריך יותר מזה, צריך דיוק, צריך שיווי משקל, צריך כושר וריכוז. לצערי אין לי את אף אחד מהדברים האלו – אז אני מתאמץ…

רוק בגורוס: איך להפוך לרוכב סטאנטס בארבעה צעדים (לא פשוטים)

מהרגע שנגמרה ההרצה ועד לזמן כתיבת שורות אלו, הק.ט.מ הזה מבלה כל שניה או עם מצערת פתוחה עד הסוף, או עם בלמים עד הסוף, החלקות לפניה, העברות הילוכים ללא שימוש במצמד ועוד שימושים שאמורים להתיש אופנוע – סה”כ 2,401 ק”מ על השעון והוא לא השתנק, לא התלבט ולא פספס פעימה. צריכת הדלק, שעמדה על 36 ק”מ/ל’ בתקופת ההרצה הנינוחה, עומדת כעת על 22.2 ק”מ\ל’ בממוצע, משקפת היטב את העומס בו חי האופנוע הזה. וכרגע הוא עומד בו בגבורה.

 

איירון באט

בינתיים הדיוק הקטן עושה את העבודה ומתגלה ככלי יעיל מאוד לשימוש יום יומי. והוא עדיין חדש, לגמרי. אתם מוזמנים לעקוב אחר המעללים שלו כאן וגם בעמוד הפייסבוק שלנו לשם יתחילו לעלות כעת חוויות מהחיים שם ק.ט.מ דיוק 200 – רמז לאחד הפרויקטים הקרובים נמצא בכותרת…

ק.ט.מ דיוק 200
תתכונן… עוד מעט יוצאים לחתיכת דרך…

200 ארוך טווח דיוק מבחן ק.ט.מ
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד