אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורשה פנמרה: סתמה לנו את הפה
ראשי » חדשות » פורשה פנמרה: סתמה לנו את הפה

פורשה פנמרה: סתמה לנו את הפה

רצינו להתפלפל ולתהות על קנקנה של הפנמרה החדשה, אבל אז פורשה לקחו אותה לנורבורגרינג ושינו לנו את התוכנית

אריאל אלסיבוני 05/07/2016

“עיצוב צריך להיות פונקציונאלי, ופונקציונאליות צריכה להיות מתורגמת לאסתטיות מבלי להסתמך על גימיקים שצריכים הסבר”. פרדיננד פורשה

זהו אחד הציטוטים היותר מפורסמים של פרדיננד פורשה ותכננו לעמת אותו מול הפנמרה החדשה. כי אנחנו לא בטוחים שהעיצוב שלה עונה להגדרה של פורשה. אבל אז בדקנו עוד משהו.

porsche panamera-2
פאר מהירה או מהירה מפוארת, אחת התהיות שמעלה הפנמרה

 

לקסוס LFA, למבורגיני גייארדו LP570-4 סופרלג’רה, למבורגיני מורצי’אלגו LP670-4 SV, מרצדס SLS AMG ו-SLR מקלארן, פרארי F430 סקודריה, אודי R8 V10 (דור קודם) ועוד רבות אחרות. זו רשימה חלקית כי מדובר ברשימה ענקית – יש המון מכוניות ספורט ומכוניות-העל שהקיפו את הנורבורגרינג לאט יותר ממה שעושה זאת פורשה פאנאמרה חדשה.


כמעט 2 טון של פאר ויוקרה הצליחו להקיף את המסלול האגדי יותר מהר מכל כך הרבה מכוניות ספורט ייעודיות, כולן קלות או חזקות ממנה (חלקן גם וגם). לעזאזל, חוץ מגרסאות קצה ל-911 ומכוניות-העל של היצרנית (קאררה GT ו-918) זו הפורשה הסדרתית הכי מהירה סביב הנורבורגרינג. וכשאנחנו אומרים “גרסאות קצה” אנחנו מתכוונים ל-911 טורבו (דור קודם) והלאה, כי זו האחרונה קבעה זמן זהה לשל הפאנאמרה.

 

7:38 דק’ למכונית פאר עם ארבע דלתות – את הזמן הזה קבעה פאנאמרה טורבו סדרתית למהדרין הנועלת את צמיגי הכביש איתם היא מגיעה מהמפעל (1.45 מיליון שקלים בישראל ד”א). פורשה נשבעה בחיי ה-911 שלמעט התאמת כלוב התהפכות לא נעשו שום שינויים למכונית. אנחנו מאמינים לה.

 

בפורשה בחרו שלא להיכנס לעומק הצד הטכני בידיעה לעיתונות, אבל נראה שהם השתמשו בכל הידע והטכנולוגיה שעומדים לרשותם כדי לגרום למכונית הענקית הזו (505 ס”מ לאורך, 1995 ק”ג) לפנות. הפאנאמרה טורבו מצוידת במערכת בולמים אקטיביים (PASM), מערכת ה”ניהול הדינאמי של פורשה” (PDCC), מערכת היגוי וקטורי ואפילו היגוי אחורי אקטיבי שנלקח ישירות מה-918 וה-911 טורבו החדשה.

porsche panamera-3
לפי הנתונים זו בדרך כלל הזווית בה נראה את הפנמרה

 

על ההנעה אחראי מנוע V8 כפול מגדשים חדש בנפח 4.0 ל’. ההספק עומד על 550 כ”ס, המומנט על 78.5 קג”מ, ואלה עוברים אל ארבעת הגלגלים דרך תיבה דו-מצמדית חדשה עם שמונה(!) יחסי העברה המביאים ל-3.6 שניות בתאוצה ל-100 קמ”ש. אגב, פורשה מספרת כי המגדשים מוקמו בין הצילינדרים, בתוך חלל ה-V (סידור דומה לזה שאפשר למצוא במנוע ה-V החדש ב-AMG GT). לטענת פורשה, הסידור הזה מאפשר להתקין את המנוע נמוך יותר וכך לשפר את מרכז הכובד, וגם מבטיח שיפור לזמן התגובה ללחיצה על הדוושה וקיצור השהיית הטורבו.

“השינוי הוא קל, הקושי האמיתי נמצא בשיפור”. פרדיננד פורשה

 

 

פורשה פנמרה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד