אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סובארו לבורג: נהיגה ראשונה
ראשי » מבחני דרכים » סובארו לבורג: נהיגה ראשונה

סובארו לבורג: נהיגה ראשונה

רכב חדש' עם יחידת הנעה חדשה, מערכת הנעה מוכרת ומרכב שמדבר בשתי שפות עיצוביות. נהיגה ראשונה בסובארו לבורג

אריאל אלסיבוני 08/06/2016

בעד: מרשימה
נגד: יקרה
סיכום: איפה ה-STI?
נתונים: 1,600 סמ”ק, 170 כ”ס מ-4,800 סל”ד, 25.5 קג”מ מ-1,800 סל”ד, 1,531 ק”ג, צריכת דלק (מבחן): 9.3 ק”מ לליטר, 180,000 שקלים

מה זה?
סובארו לבורג זה שילוב של כמה דברים, סוג של סטיישן רבת יכולת, כזו שיכולה לשנע משפחות וציוד רב בנוחות ומהירות. מלפנים זה נראה כמו STI עדכנית, מאחור זה מזכיר קצת אאוטבק כשהפלטפורמה הזו מבוססת על אלו של האימפרזה וה-B4 וגם בסיס הגלגלים עומד על 265 ס”מ – בין שני הדגמים האמורים.

סובארו לבורג

 


גם השם הוא סוג של שילוב בין כמה שמות – לגאסי, רבולושיין וטורינג. אז בשביל המורשת יש כאן באמת את מרכב הסטיישן שכל-כך מאופיין עם סובארו וגם הנעה כפולה, לחלק של הרבולושיין והטורינג נצטרך להגיע עוד מעט תוך כדי נהיגה. בינתיים אפשר להגיד שיש כאן איזו מהפיכה קטנה עבור סובארו, כי מדובר ביחידת הנעה חדשה לגמרי, מוגדשת טורבו בנפח 1.6 ליטרים שמפיקה הספק נאה ומשדוכת לתיבה רציפה.

בתא הנוסעים היא ממשיכה להרגיש כמו סובארו אבל יותר. המון איבזור, מלא מסכי מידע, הגה שמנמן ומלא כפתורים – לי זה הזכיר קצת את ה-STI והגיע הזמן להניע את המכונית הזו ולראות מה הסיפור שלה. איך היא זזה. כי זו סובארו עם טורבו, וזה מכניס הרבה רעיונות לראש.

איך זה מרגיש?
לפני הכול וקודם כל זה מרגיש שונה. תא הנוסעים מרגיש איכותי ומוקפד המרווח טוב ובעיקר – נוח כאן. המיתלים סופגים ביעילות כל מפגע עירוני מוכר ומבודדים את הישבן ואת האוזניים של הנוסעים מכל אלו. תענוג. חבר את התכונה הזו לביצועים הטובים שמפגין המנוע הזה ותקבל מכונית שבולעת ק”מ בלי להתרגש. אנקדוטה – מי שמצפה לגרגור בוקסר-טורבו שזכור לנו מדגמי הביצועים של סובארו, לא יקבל אותו כאן. זו יחידת הנעה חלקה, נעימה, שקטה.

סובארו לבורג

 

לצד הביצועים (המצוינים) רושם לרעתו המנוע הזה תגובת דוושה די עצלה, לוקח זמן מהרגע שבקשת עד הרגע שתקבל, תחושה מאוד אלסטית. באופן מפתיע דוושה תיבת ה-CVT מחפה על התכונה הזו. סובארו חילקו אותה ליחסי העברה קבועים מראש, כך זה מרגיש. כשהתיבה עובדת בעצמה אז האלסטיות עדיין מורגשת – כשאתה מחליט לדרבן אותה בעצמך (וגם מעביר את המנוע למצב הנהיגה הנמרץ יותר מהכפתור שעל ההגה) התגובות מתחדדות והופכות מהנות יותר.

נהיגה נמרצת בלבורג מגלה שלוש נקודות – ההגה מצוין במונחים של סובארו. הוא אמנם קל אבל מדויק ומייצר טרן-אין בתחילת המהלך שלו שאני לא מכיר ממכוניות אחרות של סובארו. הנקודה השניה קשורה בבלמים, חזקים לינארים ולא דועכים השלישית – היכולת לפנות במהירות אדירה בזכות המשיכה המצוינת של מערכת ההנעה הכפולה (ומערכות נוספות שפועלות כאן ברקע). זו מכונית מהירה מאוד, אבל המיתלים ממש רכים על כביש לא מושלם ובעומס גבוה. זה יפגע במהירות בסופו של דבר כי יש תחושת ציפה מהחרטום בפניות מהירות מאוד. הלבורג מעדיפה נוחות על התגרזנות – וזה מתאים לייעוד שלה.

כמה זה עולה?
יותר מדי. 180,000 שקלים לסטיישן טורבו זה לא מעט כסף. יש מכוניות סטיישן בשוק עם קצת פחות הספק שזולות ממנה בעשרות אלפי שקלים. הן לא מאיצות כמוה, ואולי גם לא מיוחדות כמוה, אבל הפרש המחיר יגרום ללא מעט אנשים לא להבין ולא להנות מאיכותיה של המכונית הזו. ועוד לא אמרנו מילה אחת על ג’יפונים.

סובארו לבורג

 

שורה תחתונה
הייתי מת לנסות את גרסת ה-STI של הלבורג’. עם כמעט 300 כ”ס וכיול יותר קשוח – זו עשויה להיות מכונה אידאלית לבעל משפחה הרפתקן שאוהב ללחקור את הגבולות. סובארו לבורג שלנו נופלת קצת בין הכסאות. אם נפרק שוב את שמה נראה שאת עניין המורשת היא מכסה בקלות עם המרכב השימושי וההנעה הכפולה היעילה. גם את נושא התיור היא מבצעת באופן מהיר, יעיל ונוח. רק הרבולושן, המהפיכה לא לגמרי ברורה כאן. מכונית טובה ומיוחדת הלבורג, אני רק לא יודע מי ישלם את המחיר הגבוה שנדרש עבור יכולותיה.

לבורג סובארו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד