אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נטע S מפתיעה: טווח מוצהר של יותר מ-1,000 ק”מ
ראשי » חדשות » נטע S מפתיעה: טווח מוצהר של יותר מ-1,000 ק”מ
נטע S

נטע S מפתיעה: טווח מוצהר של יותר מ-1,000 ק”מ

מותג הרכב החשמלי נטע חושף גרסה חדשה למכונית הסדאן היוקרתית שלו שהודות לסוללה מתקדמת מצהירה על טווח של למעלה מ-1,000 ק"מ. מתי בישראל? אולי ב-2024

אופיר דואק 13/06/2023 צלם: ירצן

טווח נסיעה הוא גורם מכריע בהחלטה אם לעבור לרכב חשמלי, ויצרניות הרכב משקיעות הון כדי לסחוט עוד כמה קילומטרים של טווח בכל דגם שהן מייצרות. הדבר ניכר בעיקר בקרב יצרניות הרכב הסיניות שהתחרות העזה בינהן מכניסה אותן לקרב שבו כל אחת מנסה להראות שלה “יש יותר”. רף הקסם אותו אנחנו צפויים לראות יותר ויותר בזמן הקרוב הוא של 1,000 קילומטרים לטעינה, וכבר כעת יש לפחות דגם אחד שמצהיר על כך.

מדובר בנטע S , הדגם הבכיר של מותג הרכב NETA השייך לקבוצת CG מוטורס – יצרנית רכב עצמאית שהוקמה בשנת 2014 ועד למעבר לייצור מכוניות חשמליות התמקדה בעיקר בייצור רכב מסחרי. נטע הוא המותג החשמלי אותו הקימה CG ואיתו היא גם תנסה לחזור לשווקים המערביים, כאשר השוק הראשון אליו תגיע הוא השוק הישראלי, שבו היא מיוצגת על ידי קבוצת בליליוס המייבאת ארצה גם את אייויז.

נטע S משווקת בסין מזה כשנה בגרסאות בעלות טווח נסיעה שבין 520 ל-715 ק”מ, אך בימים אלו נחשפת גרסה חדשה בעלת טווח מוצהר שנשמע דמיוני ועומד על 1,075 ק”מ בשיוט וטווח מרבי של 1,160 ק”מ בנסיעה עירונית. יש לציין שנתונים אלו הם לפי מדידה בתקן NEDC שהוא פחות מחמיר מתקן WLTP המקובל אצלנו ובאירופה, אך גם אם לוקחים בחשבון מקדם אופטימיות גדול מדובר בטווח גדול יותר מכל חשמלית שמוכרת לנו כרגע.


את הטווח המרשים משיגה נטע S בזכות סוללת 117 קוט”ש מסדרת Qilin המתקדמת של יצרנית הסוללות CATL, שהיא בעלת קיבולת אנרגיה גבוהה של 225 וואט לק”ג. לצד הקיבולת הגבוהה של הסוללה מסייעים להשגת הטווח גם מקדם גרר מצוין של 0.216 (דומה לזה של יונדאי איוניק 6) וגם מנוע חשמלי בהספק צנוע יחסית של 268 כ”ס. בנוסף מוצעת נטע S בגרסה בעלת צמד מנועים חשמליים בהספק של 470 כ”ס ותאוצה ל-100 ב-3.9 שניות, אך היא לא משיגה את נתוני הטווח המרשימים הנזכרים כאן.

נטע S אמורה להגיע לישראל במהלך שנת 2024 עם השקת המותג בישראל, אך לא ברור האם תגיע גם הגרסה בעלת הטווח המוגדל. אם זה יקרה, יהיה לה יתרון תדמיתי ומעשי גדול בשוק תחרותי וצפוף. בכל מקרה מדובר במכונית סדאן גדולה, עם אורך של כמעט 5 מטרים רוחב של 2 מטרים ובסיס גלגלים של 298, ס”מ שאמורה להתחרות במכוניות כמו BYD HAN, כשהיא מצוידת במגוון גימיקים כמו דלתות מספריים קדמיות ושלושה מסכי תצוגה גדולים בתא הנוסעים.

NETA NETA S מכונית חשמלית נטע נטע S סדאן חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד