אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נהיגה ראשונה: קיה ספורטאז’ 1.6 ליטר ‘אורבאן’
ראשי » מבחני דרכים » נהיגה ראשונה: קיה ספורטאז’ 1.6 ליטר ‘אורבאן’

נהיגה ראשונה: קיה ספורטאז’ 1.6 ליטר ‘אורבאן’

להיט המכירות של קיה התחדש - נהיגה ראשונה על כבישי ישראל צילם: רונן טופלברג

אריאל אלסיבוני 17/01/2016

בעד: גרסה זולה של קיה ספורטאז’ שלא נראית או מרגישה ככה. אבזור יוצא דופן גם מבחינה בטיחותית.

נגד: לא ממש מעודנת בכל הקשור לנוחות. ביצועים סבירים בלבד.

סיכום: גם בגלגולה החדש מציעה גרסת ה-1.6 ליטר ‘אורבאן’ תמורה מפתה.

נתונים: 1,591 סמ”ק, 132 כ”ס ב-6,300 סל”ד, 16.4 קג”מ ב-4000 סל”ד, 1480 ק”ג, 10.4 ק”מ לליטר (במבחן)


קיה ישראל עשתה בלגן בשוק המקומי עם  קיה ספורטאז’. יותר נכון עם גרסת ה’אורבאן’ בנפח 1.6 ליטר של קיה ספורטאז’. הצגת כלי פנאי לשוק הישראלי במחיר של כ-135,000 שקלים גרמה לעם היושב בציון לבצע התנפלות רבתי על ההצעה. 11000 אלף מכוניות כאלו נמכרו כאן בשנה החולפת ואישרו לקיה כי הדרך בה הם בחרו נכונה. הדגם החדש, מוסיף מימדים, חידושים ואיבזור והשאלה הראשונה שצריכה להישאל היא האם רמת המחיר נשמרה.

גרסאות, אבזור, מחירים

הגרסה הבסיסית ביותר של  קיה ספורטאז’, ה’אורבאן’ 1.6 ליטר (132 כ”ס) תהיה כנראה שוב התצורה הנמכרת ביותר שלו בישראל. כבר בגרסא הזו, מצויד הספורטאג’ החדש מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט. יש כאן מערכת לסיוע בבלימת חירום שיודעת לזהות הולך רגל או מכונית ולבלום את המכונית באופן עצמאי. ישנה מערכת לסיוע על שמירת הנתיב המכוונת את המכונית באופן אקטיבי. קיימת גם מערכת לעמעום אור גבוה שמונעת סינוור של משתמשים אחרים בכביש. שלושת המערכות האלו, המגיעות כאמור כסטנדרט, מתווספות למערכות המוכרות ומייצרות חבילה בטיחותית מרשימה למדי.

עיצוב חדש מבחוץ ומבפנים.
עיצוב חדש מבחוץ ומבפנים.

מבחינת אביזרי נוחות הספורטאג’ מציע כבר מהרמה הבסיסית ביותר, מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרויד עם מסך 8 אינץ’, פתחי מיזוג למושבים  האחוריים, שמשות כהות ומראות צד עם קיפול אוטומטי. בסה”כ מדובר על חבילת אבזור מרשימה מאוד לדגם בסיסי. את כל זה ממשיכה להציע קיה במחיר נמוך יחסית לשאר השוק, 137,900 שקלים שמגלמים עליה של כ-4000 שקלים במחיר לעומת הדור הקודם – כנגד תוספת האבזור המשמעותית.

מולטימדיה מבוססת אנדרויד עם מסך 8 אינץ'.
מולטימדיה מבוססת אנדרויד עם מסך 8 אינץ’.

הספורטאג’ יימכר בישראל בעוד רמות גימור (EX, LX ופרימיום GT) ובעוד שתי גרסאות הנעה: 2.0 ליטר אוטומטית (155 כ”ס) ו-1.6 ליטר טורבו (177 כ”ס ותיבה כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה).מחירי הגרסאות האמורות נעים בין 152,900 שקלים ל-2.0 ליטרים בגרסת ‘אורבאן’ הבסיסית ועד ל-184,900 שקלים לגרסת ה-1.6 טורבו בגרסת פרימיום GT.

מה השתנה?

רכב הפנאי של קיה מקבל עיצוב חיצוני חדש שמעניק לו מראה אגרסיבי ומודרני יותר (גם אם קצת פחות הומוגני) מקודמו. התחושה בפנים השתדרגה אף היא עם עידכון של העיצוב והחומרים בתא. הדגם החדש ארוך יותר מקודמו כשעיקר התוספת הלכה לאן שחשוב – אל בסיס הגלגלים. זה אומר שיש שיפור מורגש במרווח מלפנים ובעיקר מאחור. נפח תא המטען גדל באופן סימלי בלבד – ליטר אחד בודד.

איך זה מרגיש?

על הכביש מרגישה גרסת ה’אורבאן’ 1.6 ליטר דומה מאוד למה שהרגישה קודמתה. המנוע נעזר ביחס העברה סופי קצר בהשוואה לגרסת ה-2.0 ליטר, בכדי לייצר ביצועים סבירים. יחידת ההנעה נעימה בד”כ ורק תחת מאמץ משמיעה את הצליל המתכתי המוכר. בסוף היום עליה להזיז 1480 ק”ג ובכדי לעשות זאת מהר (יחסית) צריך לשים את המנוע בסל”ד גבוה (שיא מומנט ב-4850 סל”ד) ושם הוא לא כל-כך נעים. פעולת התיבה לעומת זאת טובה בהחלט. בסוף נסיעה לא מאומצת מדי רשמתי 10.4 ק”מ לליטר דלק וזה שיפור קל לעומת מה שזכור לי מהדור הקודם.

קיה ספורטאז'
לא הכי מהיר בעיר, אבל הכי זול.

מבחינת נוחות הספורטאג’ לא היה אף פעם כוכב וגם הדור הזה לא בדיוק זורח על כבישים מאותגרי סלילה. בסה”כ הייתי מגדיר את הנוחות כבינונית ועל הצד הקשיח. בידוד הרעשים טוב מהזכור לי בדור הקודם, רעשי המנוע, הכביש והרוח מבודדים בצורה טובה בשיוט נינוח. ואפרופו נוחות, לי אישית המושב הרגיש לא תומך מספיק, בסיסו קטן למידותי ובסה”כ גם את הנוחות עליו הייתי מגדיר כבינונית. אני ממליץ לך לבדוק את העניין הזה באופן אישי (מידות גוף וכו’…).

קיה ספורטאג'
המושבים הקדמיים לא נוחים במיוחד.

התהנהגות הכביש בוגרת ובטוחה מאוד ומקבלת חיזוק משמעותי עם מערכות הבטיחות החדשות. ניתן להרגיש בבירור את ההגה מתקן כאת כיוון הנסיעה במקרה של סטייה אל השוליים. לא בטוח שזה חוקי, אבל נתתי לספורטאג’ לכוון את עצמו על הכביש מבלי שאני מחזיק בהגה. הוא עבר את המבחן הזה בקלות ולאחר 12 שניות ביקש ממני, עם התראה קולית ברורה, להחזיר את הידיים להגה. ואם כבר הזכרתי את ההגה – משקלו קל מדי הוא אינו מרגיש מדויק מספיק.

שורה תחתונה

בסה”כ הספורטאג’ מציג התקדמות משמעותית מול קודמו בעיקר בתחום העיצוב והאבזור – בעיקר הבטיחותי. היות ונדרשת עבורו תוספת מחיר זניחה אין לי ספק שהוא ימצא את עצמו שוב, מוביל את השוק הזה. החסרונות שלו בתחום המיתלים וההגה לא ממש מעניינים את קהל היעד. מערכת האנדרויד והאבזור הבטיחותי – מעניינים אותו גם מעניינים. ואם כבר נגענו ברוכש הישראלי הממוצע – חשוב לו גם ה’ראש השקט’. מכאן שאם קיה ישכילו לתת לספורטאג’ גם את אחריות 7 השנים המוכרת שלהם – הספורטאג’ הבסיסי באמת יהפוך להצעה שאי אפשר לסרב לה.

קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'Preview
קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'
עיצוב חדש מבחוץ ומבפנים.
Preview
קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'Preview
קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'
מולטימדיה מבוססת אנדרויד עם מסך 8 אינץ'.
Preview
קיה ספורטאג'קיה ספורטאג'Preview
קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'Preview
קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'
עיצוב חדש מבחוץ ומבפנים.
Preview
קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'Preview
קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'Preview
קיה ספורטאז'קיה ספורטאז'Preview

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד