אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נהיגה ראשונה: הונדה סיוויק
ראשי » מבחני דרכים » נהיגה ראשונה: הונדה סיוויק

נהיגה ראשונה: הונדה סיוויק

האם לסיוויק החדשה יש את מה שצריך בשביל להתחרות מול הטובות שבמשפחתיות?

דין אפפל 19/07/2017

הונדה סיוויק 1.0 ליטר ‘קומפורט’

בעד: התנהגות כביש, נוחות נסיעה

נגד: איכות תא נוסעים עמוס, בידוד רעשים

סיכום: משפחתית מהנה לנהיגה


נתונים: 988 סמ”ק, 129 כ”ס ב-5,500 סל”ד, 20.4 קג”מ ב-2,250 סל”ד, 1,315 ק”ג, 10.8 ק”מ לליטר (במבחן), 132,000 שקלים

הדור הקודם של הסיוויק השתמש בפלטפורמה ישנה למדי, שמקורה עוד ב-2006 וזה כבר היה מורגש. כעת לכבוד הדור העשירי, הונדה פיתחו פלטפורמה חדשה לחלוטין וכמו שזה נראה, הונדה לא בחרו בדרך הקלה או הקצרה כשהם פיתחו את הסיוויק הזו.

הונדה סיוויק

 

גרסאות אבזור, מחירים

הונדה סיוויק החדשה עושה חיים די קלים בכל הקשור לבחירת גרסה. יש בסך הכול 2 גרסאות. גרסת הכניסה, אותה בחנו, מגיעה עם מנוע 1.0 ליטר טורבו וברמת אבזור ‘קומפורט’ שעולה 132,000 שקלים.  מעליה ממוקמת גרסת ה-1.5 ליטר טורבו ברמת אבזור ‘ספורט’ שעולה 145,000 שקלים. גרסת הכניסה שבחנו מגיעה מאובזרת למדי וכוללת, בין היתר, חימום למושבים הקדמיים, בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה, חיישני חניה ומצלמה אחוריים ועוד. מעבר לזה הסיוויק מציעה מגוון רב של מערכות בטיחות הכוללות בקרת שיוט אקטיבית, מערכת בלימה אוטונומית בקרת סטייה מנתיב ועוד.

 

מה השתנה?

כאמור זו פלטפורמה חדשה, שבין היתר תשרת גם לא מעט דגמים אחרים של הונדה בעתיד הקרוב. הונדה נטשה את הקורות הנגררות האחוריות והחליפה אותן במתלה רב-חיבורי מודרני וזה רק חלק אחד מהסיפור. כל מנועי הבנזין הוחלפו למנועי טורבו, צעד משמעותי ליצרנית שמזוהה עם מנועים אטמוספריים תאבי סל״ד. במקרה שלנו מדובר במנוע 1.0 ליטר טורבו המפיק 129 כ״ס ומומנט של 20.4 קג״מ, כאשר הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה רציפה שגם היא חדשה לחלוטין.

הונדה סיוויק

 

הונדה סיוויק החדשה מגיעה בתצורת נוצ׳בק שהיא מעין חצי הדרך בין האצ׳בק רגילה לסדאן. זה יוצר פרופורציות קצת שונות ממה שלרוב רגילים ודי לראות את התמונות של רכב המבחן בשביל להבין זאת.העיצוב עמוס למדי, רגע משדר כוחניות ועניין ברגע אחר חושף ריבוי פרטים מבלבל. על טעם ועל ריח…

 

איך זה מרגיש?

כניסה ראשונה לתא הנוסעים ולוקח לי קצת זמן להתרגל. הנדסת האנוש לא תמיד ברורה במגע ראשון וגם איכות החומרים וההרכבה לא מזהירים עם יותר מידי חומרים שונים מפוזרים בתא הנוסעים שחלקם, בעיקר יותר בתחתית התא, בעלי שפה מעט חדה. מנגד חייבים לציין את המושבים לחיוב. הם היו נוחים מאוד גם אחרי נסיעה ארוכה ומציעים שפע אפשרויות כיוון, כולל אפשרות להנמיך במיוחד למי שאוהב את זה (כמונו). גם במושבים האחוריים המרווח טוב בכל הפרמטרים וגם נוסע שלישי לא יתלונן יותר מידי.

הונדה סיוויק

 

על הכביש הסיוויק מתגלה כרכב נוח מאוד. בין אם בתוך העיר עם ספיגה טובה שרק שברים רוחביים חדים הצליחו לחדור לתא הנוסעים מידי פעם או בין אם זה בשיוט בכביש מהיר שם לסיוויק יש נוחות טובה, עם שילוב טוב בין קשיחות, ריסון ורכות כך שהיא לא מרגישה עסוקה וגם לא מתנדנדת על כבישים גליים. חבל רק שבידוד הרעשים לא מספק עם רעשים מבתי הגלגלים וסביב השמשה הקדמית כבר מאזור ה-100 קמ״ש.

שילוב המנוע הגיר עובד חלק מאוד. בניגוד לרוב מנועי ה-3 צילינדרים הקטנים, זה של הסיוויק לא רועד בסרק או זחילה איטית. גם בשאר הזמן הוא פשוט חלק, אין מדרגת כוח כמו שהתרגלנו ממנועי טורבו שונים והוא סוחב בצורה מרשימה עד ה-5,000 סל״ד שם מתחילה להיגמר לו הנשימה. התיבה גם הפתיעה לטובה כשמדי פעם גרמה לנו לשכוח שזאת תיבה רציפה עם החלפות הילוכים בדומה לאוטומטית רגילה.

הונדה סיוויק

 

איפה שהסיוויק הכי הפתיעה אותנו זה דווקא בכביש המפותל. כן זוהי בהחלט משפחתית מכוונת לנהג. השלדה החדשה ביחד עם המתלה האחורי מספקים רמות אחיזה מאוד גבוהות (למרות צמיגים סטנדרטים) שבתמורה מאפשרות לייצר טרן-אין חד מאוד עם תת-היגוי עדין שמרים את ראשו במגבלות. אין הרבה שעשועי זנב אתה אבל רואים שהיא פותחה במקביל לגרסה הספורטיבית שלה. גם הבלמים לא דעכו אחרי עבודה קשה וסיפקו יכולת עצירה מרשימה. רק ההגה החשמלי קצת חיבל בהנאה – הוא שתקן בפידבק אבל לפחות הוא מדויק ומהיר.

 

שורה תחתונה

הסיוויק החדשה היא קפיצת מדרגה ביחס לדור הקודם, כזו שמצרפת את הונדה לקבוצת המובילות. גם המחיר (132,000 שקלים) ונותן צ’אנס אמיתי למכונית הזו בשוק שלנו. התוספת המבורכת כאן מבחינתנו היא היכולת הדינאמית. עם כיול משרה ביטחון ויכולת כניסה לפניה שאנחנו לא מכירים ממשפחתיות אחרות, זו בהחלט משפחתית שנותנת מענה לצרכים משפחתיים, אבל לא שוכחת את הנהג.

הונדה סיוויק

 

עזר בהכנת הכתבה – גל מילמן

הונדה חדשה סיוויק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד