אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מקלארן סנה – להתרכז במה שחשוב
ראשי » חדשות » מקלארן סנה – להתרכז במה שחשוב

מקלארן סנה – להתרכז במה שחשוב

מקלארן זונחים את רעיון מכונית העל ההיברידית ומתרכזים במה שחשוב באמת

אריאל אלסיבוני 10/12/2017

זו לא עוד מכונית, מקלארן סנה משתייכת לסדרת ‘הסופר’ של מקלארן והיא זונחת את רעיון יחידת הכוח ההיברידית של ה-P1. וזה משמח אותנו מאוד.

כבר כשהוצגה ה-P1 תהינו בקול רם, למה לא לוותר על ההספק הזניח והמשקל האדיר שמוסיפה המערכת ההיברידית? למה לא לייצר מכונית טהורה? הלא יחידת ההנעה ההיא מרשימה מאוד גם ללא התוספת ההיברידית. תהינו בקול וחיכינו.

עכשיו מקלארן עונה בדיוק לתהייה הזו. מקלארן סנה עושה בדיוק את זה, טוב בערך, עוד מעט נרחיב.


 

קודם כל צריך לדבר על השם. אנחנו לא מתים על השימוש בשם הזה, אבל אם יש חברה שזכאית לזה – זו מקלארן. שלוש אליפויות עולם יצר השילוב בין שני השמות האלו בשנים שייזכרו לעד כמרתקות ביותר בפורמולה 1.

מקלארן סנה

תחת השם הזה יושב מונוקוק עשוי קרבון שמבוסס על זה של ה-720, אבל מציע קשיחות מוגברת ומשקל נמוך יותר. כמה נמוך? מקלארן סנה שוקלת (רק) 1,198 ק”ג. למעלה מ-200 ק”ג פחות מה-720 לדוגמה. כמה פחות בהשוואה ל-P1? הרבה פחות, 349 ק”ג פחות.

מקלארן סנה

 

מנוע ה-V8 בנפח 4.0 ליטרים מפיק כאן 789 כ”ס ומעביר את כוחו אל הגלגלים האחוריים דרך תיבה כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. לטענת מקלארן זו המכונית הקונבנציונלית (רוצה לומר, לא היברידית) החזקה ביותר שהם ייצרו אי פעם. עם 658 כ”ס לטון זה נראה כמו אוטו חזק אבסולוטית. רק בשביל לשים את המספר הזה בפרופורציה צריך לזכור שה-P1 שמה 583 כ”ס על טון. ידענו שזה מה שהם היו צריכים לעשות מלכתחילה…

מקלארן סנה

כמובן שיש כאן את הדור האחרון של מערכת המתלים המתוחכמת של מקלארן (עם בולמי זעזועים מקושרים ומוטות ייצוב הידראולים) אבל מה שדורש התייחסות מיידית הוא העיצוב. בתמונות הוא נראה לא פחות מנורא בעיננו. אין שום ספק לגבי האפקטיביות האוירודינמית שלו ומקלארן מצהירים שיכולת ההצמדה בסנה היא ‘חסרת תקדים’, אבל אלוהים, התוצאה הסופית ממש מכאיבה בעין.

מקלארן סנה

 

לא הרושם הזה וגם לא העובדה שמקלארן טרם פרסמה נתוני ביצועים רשמיים של המכונית הזו, מונעים מאיתנו לרצות אחת. לא כשמקלארן מבטיחים שהמכונית הזו: ‘נבנתה ככלי מסלול עם רישוי לכביש, שכול כולה מיועדת לייצר ביצועים חסרי פשרות וחיבור שלא ניתן למצוא בין הנהג למכונה’.

מקלארן סנה

 

כשמקלארן מדברים ככה אנחנו מקשיבים וגם, כבר לא יכולים לחכות לתלת מושבית החדשה (BP23) שהם אמורים להציג בקרוב.

מקלארן סנה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד