אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מקלארן סנה – להתרכז במה שחשוב
ראשי » חדשות » מקלארן סנה – להתרכז במה שחשוב

מקלארן סנה – להתרכז במה שחשוב

מקלארן זונחים את רעיון מכונית העל ההיברידית ומתרכזים במה שחשוב באמת

אריאל אלסיבוני 10/12/2017

זו לא עוד מכונית, מקלארן סנה משתייכת לסדרת ‘הסופר’ של מקלארן והיא זונחת את רעיון יחידת הכוח ההיברידית של ה-P1. וזה משמח אותנו מאוד.

כבר כשהוצגה ה-P1 תהינו בקול רם, למה לא לוותר על ההספק הזניח והמשקל האדיר שמוסיפה המערכת ההיברידית? למה לא לייצר מכונית טהורה? הלא יחידת ההנעה ההיא מרשימה מאוד גם ללא התוספת ההיברידית. תהינו בקול וחיכינו.

עכשיו מקלארן עונה בדיוק לתהייה הזו. מקלארן סנה עושה בדיוק את זה, טוב בערך, עוד מעט נרחיב.


 

קודם כל צריך לדבר על השם. אנחנו לא מתים על השימוש בשם הזה, אבל אם יש חברה שזכאית לזה – זו מקלארן. שלוש אליפויות עולם יצר השילוב בין שני השמות האלו בשנים שייזכרו לעד כמרתקות ביותר בפורמולה 1.

מקלארן סנה

תחת השם הזה יושב מונוקוק עשוי קרבון שמבוסס על זה של ה-720, אבל מציע קשיחות מוגברת ומשקל נמוך יותר. כמה נמוך? מקלארן סנה שוקלת (רק) 1,198 ק”ג. למעלה מ-200 ק”ג פחות מה-720 לדוגמה. כמה פחות בהשוואה ל-P1? הרבה פחות, 349 ק”ג פחות.

מקלארן סנה

 

מנוע ה-V8 בנפח 4.0 ליטרים מפיק כאן 789 כ”ס ומעביר את כוחו אל הגלגלים האחוריים דרך תיבה כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. לטענת מקלארן זו המכונית הקונבנציונלית (רוצה לומר, לא היברידית) החזקה ביותר שהם ייצרו אי פעם. עם 658 כ”ס לטון זה נראה כמו אוטו חזק אבסולוטית. רק בשביל לשים את המספר הזה בפרופורציה צריך לזכור שה-P1 שמה 583 כ”ס על טון. ידענו שזה מה שהם היו צריכים לעשות מלכתחילה…

מקלארן סנה

כמובן שיש כאן את הדור האחרון של מערכת המתלים המתוחכמת של מקלארן (עם בולמי זעזועים מקושרים ומוטות ייצוב הידראולים) אבל מה שדורש התייחסות מיידית הוא העיצוב. בתמונות הוא נראה לא פחות מנורא בעיננו. אין שום ספק לגבי האפקטיביות האוירודינמית שלו ומקלארן מצהירים שיכולת ההצמדה בסנה היא ‘חסרת תקדים’, אבל אלוהים, התוצאה הסופית ממש מכאיבה בעין.

מקלארן סנה

 

לא הרושם הזה וגם לא העובדה שמקלארן טרם פרסמה נתוני ביצועים רשמיים של המכונית הזו, מונעים מאיתנו לרצות אחת. לא כשמקלארן מבטיחים שהמכונית הזו: ‘נבנתה ככלי מסלול עם רישוי לכביש, שכול כולה מיועדת לייצר ביצועים חסרי פשרות וחיבור שלא ניתן למצוא בין הנהג למכונה’.

מקלארן סנה

 

כשמקלארן מדברים ככה אנחנו מקשיבים וגם, כבר לא יכולים לחכות לתלת מושבית החדשה (BP23) שהם אמורים להציג בקרוב.

מקלארן סנה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד