אחרי שספגה ביקורת על המראה העתידני והלא ברור של דגמי ה-EQ שלה עם הצללית הביצתית, מנסה מרצדס למצוא כיוון עיצובי חדש דווקא תוך הצצה אל העבר. בימים אלו חושפת החברה דגם תצוגה חדש המכונה Vision Iconic הלוקח השראה מדגמים קלאסיים מתקופת תור הזהב של החברה משטוטגארט, ויתכן מאד שהוא מבשר על הכיוון העיצובי החדש אותו תאמץ בעתיד הלא כל כך רחוק.
מרצדס ויז’ן אייקוניק היא מכונית קופה גדולה שהיא יותר מקריצה לעבר המפואר של מרצדס באמצע המאה הקודמת. לדוגמא השבכה הקדמית שאי אפשר לטעות בה היא שחזור של השבכה של דגמי מרצדס משנות ה-50 ותחילת שנות ה-60, דוגמת ה-W105, ה-W128 וה-W111 שתהפוך לימים ל-S קלאס. כמובן שישנה פרשנות מודרנית בלתי נמנעת המשלבת תאורת לד בצלעות המרכיבות את השבכה כשבינהן פזורים מאות פיקסלים רבועים מוארים היוצרים חתימת תאורה מובחנת. מצד שני, יחידות התאורה צנועות יותר ומוסוות בגומחות בין הכנפיים לפגוש עם חתימת תאורה בדוגמת הכוכב המוכר של מרצדס.
יתר קווי הגוף משלבים מכסה מנוע ארוך, שמשה קדמית מקומרת ודלתות התאבדות מזכיר את הלימוזינות ודגמי הקופה הגדולים של מרצדס משנות ה-30 וה-40 (אותן אנחנו מעדיפים פחות לזכור). קו המותניים מאחור והזנב המעוגל לעומת זאת הם הומאז’ ל-300SL העל זמנית. גוף המכונית עצמו מצופה בצבע סולארי ייחודי המשלב תאים פוטו-וולטאים המאפשרים לטענת מרצדס לייצר אנרגיה גם בזמן עמידה, כאשר הודות למשטחי הגוף הגדולים היכולים לצבור אנרגיה יכול הציפוי הייחודי ליצר בתנאים אידאלים לאורך שנה שלמה חשמל שיספיק לנסיעה של 12 אלף ק”מ.
השילוב בין עבר לעתיד ממשיך גם לתא הנוסעים שמעוצב בסגנון אר-דקו מינימליסטי ואזכורי רטרו בולטים כמו גלגל ההגה בעל ארבעת החישוקים הדקיקים או הצמד המושבים המחוברים יחד שהם אזכור לסגנון שהיה מקובל בלימוזינות הקלאסיות. באופן מפתיע, מסכי ענק לא תמצאו כאן. במקום זאת ישנו גליל זכוכית רוחבי משמש למעשה כדשבורד של המכונית ומשולבים בו שעונים אנאלוגיים חשופים למחצה בהשראת שעוני כרונוגרף יוקרתיים, לצד לוח מחוונים בסגנון דומה המשלב בתוכו גם אלמנטים דיגיטליים.
מרצדס ויז’ן איקוניק היא לא רק הזדמנות להפגין יצירתיות עיצובית, אלא כמו בהרבה דגמי קונספט היא גם הזדמנות להצהרת יכולות טכנולוגית במקרה הזה משולבת יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 4 המבוססת על מגוון ראדארים, מצלמות וחיישנים, ובראשן מערך לידאר מתקדם הממוקם בחלקו הקדמי של הגג ונשלף החוצה בזמן נסיעה, כדי לא לפגוע בצללית ובמראה המרהיב של המכונית בזמן החניה. אל אלו מצטרפים היגוי על-חוטי והיגוי אחורי שיאפשרו יכולת תמרון קלילה של המכונית המגודלת. חלק מהטכנולוגיות בקונספט החדש שכן סביר שיגיעו לייצור ייושמו כנראה רק בעשור הבא, אבל ניתן לקוות שהקו העיצובי המעניין הזה ייושם בדגמי מרצדס הרבה יותר מוקדם.