דוקאטי ממשיכה לחשוף בהדרגה את החידושים שלה לשנת 2026 עוד בטרם תערוכת מילאנו. לפני כשבועיים היה זה הפאניגאלה V4 R לפתוח את רצף החשיפות ועתה מגיע תורו של דגם נוסף, הפעם במשפחת המולטיסטראדה הפופולארית. באופן מסורתי דוקאטי מולטיסטראדה הוא אדוונצ’ר ששם דגש על יכולות הכביש, כאשר עבור עכברי השטח דוקאטי מציעה את הדזרט X.
עם זאת יש גם לקוחות מולטיסטראדה שרוצים קצת לגוון גם ברכיבת שבילים ספורטיבית, ובדיוק עבורם מגיע דוקאטי מולטיסטארדה V4 ראלי. גרסת הראלי מתבססת על המולטיסטראדה V4 S, אבל כוללת כמה שדרוגים ועדכונים לטובת הרכיבה מעבר לאספלט.
חיצונית ניתן להבחין בכמה שינויים מהותיים לעומת הדגמים הרגילים במשפחת דוקאטי מולטיסטראדה V4. מיכל הדלק גדול ומאסיבי יותר הודות לעובדה שנפחו צמח מ-22 ל-30 ליטרים, מה שאמור לספק טווח רכיבה גדול בכ-30%. המשקף הקדמי גבוה ב-2 ס”מ ורחב ב-4 ס”מ ויחד עם חפויי צד בעצוב שונה אמור להתקבל מיגון רוח אפקטיבי יותר. החישוקים בגרסת הראלי הם חישוקי שפיצים כאשר זה הקדמי צמח לקוטר 19 אינץ’, כשהם עוטים צמיגי פירלי סקורפיון טרייל, ולקינוח ישנו מיגון גחון מאסיבי מאלומיניום.
המנוע של דוקאטי מולטיסטראדה V4 ראלי נותר ללא שינוי, כשהוא מספק 170 כ”ס ו-12.3 קג”מ. מערכתה מתלים לעומת זאת שודרגה. כמו בדגם ה-S גם כאן ישנם מתלים חצי אקטיביים מתוצרת מרזוקי עם שליטה אלקטרונית על מאפייני הכיול ואפשרות הנמכה אוטומטית של האופנוע, אך מהלך המתלים הוגדל ל-200 מ”מ כדי להתמודד על מהמורות עמוקות יותר בתנאי שטח. מערכת הבלימה שודרגה אף היא עם דיסק אחורי גדול יותר של 280 מ”מ ומערכת ABS מתוצרת בוש וברמבו עם יכולת פעולה משופרת גם תחת הטיה.
עוד שינויים שכלולים בגרסת הראלי הם מצב רכיבה נוסף (חמישה בסך הכל) לכביש רטוב, קוויקשיפטר דו-כיווני כסטנדרט, תוספת של מערכת בקרת ווילי ותוספת של מערכת התרעת התנגשות שמצטרפת למערך מערכות הבטיחות האקטיביות הכולל מערכת התרעה על תנועה בשטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. גרסת הראלי מגיעה גם עם חבילת האדוונצ’ר של המולטיסטראדה הכוללת בין היתר דוד פליטה מתוצרת אקרפוביק, חימום למושב ומגן בוץ קדמי מסיבי פחמן כמובן שכמו ביתר דגמי המולטיסטראדה גם גרסת הראלי תציע שפע של אפשריות אבזור וזיווד מקורי. גרסת הראלי תוצע בשתי צביעות: אדומה-כסופה קלאסית או ירוקה-כוספה בשילוב חישוקים מוזהבים, שילוב שהוא ייחודי לראלי. באירופה ניתן לבצע מוקדמת כבר כעת במחיר של כ-29 אלף יורו, כ-3,500 יורו יותר ממחיר גרסת ה-S, כשהמסירות יחלו בתחילת 2026.