אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
כוכבת התערוכה
ראשי » מגזין » כוכבת התערוכה

כוכבת התערוכה

בשקט בשקט, הרחק מאור הזרקורים הוצגה המכונית שאני ואתה חיכינו לה

אריאל אלסיבוני 03/03/2016

קשה היה לראות אותה. קשה למכונית פשוטה כזו למשוך תשומת לב. כשמכאן זרוקים 1000 כוחות סוס ומשם עוד 2000 מי כבר ייתן את דעתו למכונית קטנה ופשוטה, עם הספק זעום מול כל המפלצות האלו.

המחשבה מאחוריה לא חדשה. הרעיון להשתמש בפלטפורמה קיימת בכדי לייצר משהו שישלהב את דמיונם של אוהבי הרכב נרקח כבר לפני עשורים. השלדה מתבססת על המבנה המוכר של המיני הקטנה והחכמה של החברה עם המנוע וההנעה האחוריים. הבסיס הזה הוארך והורחב מעט, כך שהמימדים של המכונית החדשה מקבילים לקומפקטית ממוצעת. היא נמוכה יותר מכל מכונית אחרת בתערוכה הזו.

שימוש בפלטפורמת הנעה אחורית ומנוע אחורי מוכרת
שימוש בפלטפורמת הנעה אחורית ומנוע אחורי מוכרת

 

על הבסיס הזה עבדה החברה עם ארבעה דגשים: הנהג לפני הכול, מינימום משקל, פשטות מכאנית ומחיר נמוך. האמת היא שאני קורא את ההודעה לעיתונות וכמעט לא מאמין. ארבעת הדברים הללו הם משהו שקהל חובבי הנהיגה מייחל לו כבר שנים רבות ואין.
החברה מספרת שהיא גלתה בתהליך הפיתוח שארבעת הדברים הללו קשורים זה בזה. מחיר נמוך מחייב פשטות מכאנית ומינימום אבזור, ואלו מביאים עימם משקל נמוך. היא קצת ספרטנית במבט ראשון, אבל עוד נגיע לזה.


הנהג לפני הכול ומשקל סופר נמוך, נשמע מוכר
הנהג לפני הכול ומשקל סופר נמוך, מתכון מוכר

 

יחידת ההנעה היא משולש הציל’ המוגדש החדש יחסית של החברה. בגרסה האחרונה שלו (שהוצגה בסופר מיני הזולה שלהם) הוא מכוון ל-142 כ”ס וברמת ההספק הזו הוא מורכב גם כאן. לתיבה (ידנית בלבד) יש חמישה הילוכים, עם יחס העברה סופי מקוצר ועם מהלך קטנטן למוט הנמוך והשמנמן. זה אולי לא נשמע הרבה אבל נתון המשקל הזעום – רק 786 ק”ג – ויחסי העברה הקצרים מביאים את המכונית הזו ל-100 קמ”ש בפחות מ-6 שניות. החברה לא מוסרת מהירות מירבית וטוענת שנוכח העומס בכבישים ואמצעי האכיפה האלקטרונים, מהירות מירבית זה לא מה שעניין אותם בפרויקט הזה. וזה בתערוכה שבה בוגאטי חוגגת 420 קמ”ש באולם ליד.

קטן ומאומן - ליטר אחד, 142 כ"ס
קטן ומאומן – ליטר אחד, 142 כ”ס

 

העיצוב החיצוני מזכיר מכוניות ספורט משנות ה-70, עבודת המתכת לא מתוכחמת מדי והפרטים מעטים, אבל הצללית כולה נמוכה, ארוכה ורחבה. לא משאירה יותר מדי מקום לדמיון – ברור שהמכונית הזו נולדה למטרה אחת.
עוד משהו שברור זה שאין כאן המון דברים שהתרגלנו אליהם. המכונית מגיעה בבסיסה עירומה מדיפון ותאורה בתא המטען הקדמי וגם ללא כיסאות אחוריים או דיפון בסביבתם. תא הנהג מרגיש אנושי יותר, אבל גם בו המינימליזים שולט. לוח השעונים מורכב משעון סל”ד אחד ולוח מידע דיגטלי קטן. אין כאן יותר מדי עם מה לשחק. המזגן מכאני, החלונות ידניים.
מי מעיז לייצר מכונית חדשה כזו? זו השאלה הראשונה שעוברת לי בראש. ואז אני מבין. הם לא רוצים שתשלם על דברים שאתה לא צריך, וככה הם מגיעים למחיר המגוחך אותו הם דורשים עבור המכונה הזו.

הכוכבת
העיצוב מזכיר מכונית ספורט זולה משנות ה-70

 

מינימום משקל, מינימום מחיר. האוטו הזה ריק מאבזור כי החברה בוחרת שלא להכריח אותך להשתמש בדברים שאתה לא רוצה או צריך. לגישתם אם תרצה עוד שעונים על הדשבורד – תוכל להוסיף אותם. אם תרצה חלונות חשמליים – תוכל להתקין אותם. אם חשובה לך מערכת – יש מספיק דרכים להשיג ולתפור אחת לפי רצונותיך.

קאסטומיציה לפי הצרכים שלך בעידן שבו אפשר לקנות הכול לבד. הם עושים את כל זה בשביל לא להעיק על מחיר הקנייה הראשוני ומשקיעים רק במה בחשוב באמת מבחינתם – מעניין אותם איך האוטו הזה נראה, מתנהג וזז.

החברה מתגאה בציון של כוכב בודד במבחני הריסוק. במפרט הטכני בסמוך לסעיף הבטיחות מופיע המשפט הבא (בתרגום חופשי): “התפקיד שלנו הוא לגרום לנהג לחייך – תפקידו של הנהג הוא להישאר בחיים”.

חייבים לאהוב את הגישה הרעננה של החבר’ה האלה.

הדבר היחידי שעניין אותם זה איך האוטו זז
הדבר היחידי שעניין אותם זה איך האוטו זז

 

 

ככל שאני נחשף לרעיון הזה יותר אני מתחיל להבין שהם עושים פה משהו גדול. לדוגמא: אל תשאל אילו תוספות הם מציעים, כי הם לא. הם מוכרים אותה בשתי קונפיגורציות באותו המחיר. האחת מכוונת לכביש, מונמכת וקשיחה יחסית. השניה מכוונת לאלו שאוהבים את הכיף שלהם על שבילי עפר, אותו מראה ספורטיבי, עם קצת יותר מרווח בגחון ומהלך במיתלים.

ועכשיו הגענו לחלק הטוב. בהודעה לעיתנות נמסר שהמחיר באירופה יעמוד על 9,999 יורו. בתרגום לעיברית זה אומר פחות מ-100,000 שקלים אחרי מיסוי. עכשיו צריך למצוא מי יסכים לייבא אותה לארץ.
רגע, קודם כל צריך למצוא מי בכלל ייצר מכונית כזו.

אריאל אלסיבוני ג'נבה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד