אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יחידת ההנעה החדשה של סטלנטיס: תגבור היברידי ותיבה כפולת מצמדים
ראשי » חדשות » יחידת ההנעה החדשה של סטלנטיס: תגבור היברידי ותיבה כפולת מצמדים

יחידת ההנעה החדשה של סטלנטיס: תגבור היברידי ותיבה כפולת מצמדים

פיג'ו מציגה יחידת הנעה חדשה שתשרת בשנים הקרובות את מגוון דגמי קבוצת סטלנטיס. בתפריט: תגבור היברידי למנוע ה-1.2 ליטר המוכר ותיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשה

אופיר דואק 17/02/2023 צלם: יצרן

תעשיית הרכב אמנם דוהרת במעבר להנעה חשמלית, אך מנועי בעירה פנימית יהיו איתנו לכל הפחות עד סוף העשור. זה אומר שיצרניות הרכב צריכות להתאים אותם לתקני זיהום האוור ההולכות והמחמירות והפתרון הזמין ביותר הוא להעניק להם תגבור חשמלי כדי לחסוך עוד כמה גרמים של פליטות מזהמים.

פיג’ו שהיא הבכירה בייחוס מבין של מותגי סטלנטיס נבחרה להציג את יחידת ההנעה החדשה של הקבוצה בעלת תגבור היברידי (Mild Hybrid), אשר תערוך בכורה ראשונה בדגמי 3008 ו-5008 השנה, ובשלב מאוחר יותר תגיע ליתר דגמי הנוסעים של החברה כמו גם לדגמים של מותגים נוספים.

יחידת ההנעה החדשה מבוססת על מנוע ה-1.2 תלת צילינדרי המוכר אשר עבר מקצה שיפורים, ועבר לעבוד מעתה בשיטת מחזור מילר שבה ישנה סגירה מאוחרת של שסתומי הינקה כדי לייעול תהליך הבעירה. אל המנוע המעודכן המספק 136 כ”ס ו-23.5 קג”מ מחוברת תיבת הילוכים חדשה, כפולת מצמדים עם שישה יחסי העברה, המחליפה את התיבה הפלנטארית המוכרת בעלת שמונת ההילוכים של אייסין.
בתוך תיבת ההילוכים מותקן מנוע חשמלי בהספק של 28 כ”ס. המנוע החשמלי מסוגל להעניק תגבור למנוע הבנזין בעת האצה, וגם נועד לפצות על זמן התגובה של מגדש הטורבו בתוספת כוח מיידית.

מנוע 1.2 המוכר עבר לעבוד בשיטת מחזור מילר


 

את המערכת משלימה יחידת מתנע במתח של 48 וולט המחוברת לרצועת האביזרים במנוע ומשמשת לא רק להנעה ודימום בעת עצירה, אלא גם לדומם את מנוע הבנזין לספק כוח למערכות ההיקפיות בזמן עזיבת דוושת התאוצה. המערכת ההיברידית ניזונה מסוללה בקיבולת של קצת פחות מקילוואט המותקנת מתחת למושב הנהג. בפיג’ו מציינים כי יחידתה הנעה מסוגלת לספק גם תנועה חשמלית מלאה לטווח קצר, אך לא נוקבת במספרים מלאים. בכל מקרה לאור אופי המערכת וההספק הנמוך של המנוע החשמלי זה יהיה רק במהירויות נמוכות מאד.

דגמי 3008 ו-5008 יהיו הראשונים לקבל את יחידת ההנעה החדשה

 

בפיג’ו מצהירים כי יחידת ההנעה החדשה מסוגלת להשיג צריכת דלק נמוכה ב-15% לעומת זו הקודמת נטולת התגבור ההבירידי ובעלת התיבה הפלנטארית, וב-3008 יורדת פליטת ה-CO2 ב-20 גרם לק”מ ל-126 גרם לק”מ בסך הכל. התאוצה ל-100 קמ”ש התארכה ב-0.3 שניה ועומדת על 10 שניות עגולות ב-3008, אך עם זאת המהירות המרבית עומדת מעתה על 200 קמ”ש.
יחידת ההנעה החדשה תוצע כאמור בשלב ראשון בדגמי 3008 ו-5008 שיצאו לשוק בקיץ הקרוב. לדברי קבוצת לובינסקי, יבואנית פיג’ו בישראל, נראה אותה בדגמים אלו רק בתחילת שנת 2024.

סטלנטיס פיג'ו תגבור היברידי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד