אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ווי קופי 02 במבחן דרכים – שחור, חזק וקטן
ראשי » מבחני דרכים » ווי קופי 02 במבחן דרכים – שחור, חזק וקטן
ווי קופי 02

ווי קופי 02 במבחן דרכים – שחור, חזק וקטן

קופי 02 הצטרף לאחרונה לאולם התצוגה של ווי כשהוא מנסה לקרוץ לישראלים המכורים לקפה ולקרוסאוברים, אבל עדין לא מוכנים לבצע מעבר מלא לעידן החשמל. האם מדובר בלהיט הבא בשוק רכבי הפלאג-אין?

יובל לוי 23/07/2023 צלם: יובל לוי

את מותג ווי (Wey) מבית גרייט וול הסינית כבר אין צורך להציג בישראל. בסוף שנת 2022 החל המותג את פעילותו בישראל כמותג פרימיום המתמקד ברכבים בעלי הנעה היברידית נטענת (PHEV)’ כאשר הדגם הראשון שלו במקומותינו הוא רכב הפנאי Coffee 01. לפני מספר שבועות  הצטרף אחיו הקטן, שנקרא Coffee 02,  בעל מראה דומה למדי האמור לנגוס בפלח רכבי הפנאי הקומפקטיים היוקרתיים דוגמת וולוו XC40, אאודי Q3 ולקסוס NX.

בהתאם למיתוג ולמיצוב כ “פרימיום”, ווי קופי  02 משווק בישראל בשתי רמות גימור, Premium ו-Luxury, עם רשימת אבזור נדיבה. גרסת ה-Luxury הבכירה כוללת מספר תוספות לא שגרתיות בסגמנט כגון תצוגה עילית על השמשה, מערכת שמע בעלת 12 רמקולים, מערכת חניה אוטונומית, מושב נוסע מתכוונן באופן חשמלי, חימום ואוורור בזוג המושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית ומערכת אקטיבית לסינון רעשים. פריטים שחלקם לא מוצע גם בדגמים גדולים ויקרים בהרבה.

מחירה של גרסת ה-Luxury הבכירה אותה קיבלנו למבחן הדרכים הוא 269,900 שקלים, כאשר אם תסתפקו ברמת גימור Premium המעט צנועה היותר תוכלו לחסוך 30 אלף שקלים. אבל עם כל הכבוד לתמורה למחיר, אי אפשר להסתפק במפרט ובתפריט וצריך לבדוק גם את הארומה של קופי 02.



מסתכלים בקנקן
ווי קופי 02 הגיע אלינו בצבע שחור שמקנה לו מראה יוקרתי הודות לשילוב לא מוגזם של ניקלים בשבכה הקדמית, במסגרות החלונות ובתא המטען. העיצוב דומה למדי לאחיו הגדול קופי 01, עד כדי כך שרוב האנשים יאלצו להתבונן בכיתוב על גבי תא המטען על מנת לדעת באיזה דגם מדובר. אורכו של ה-02 עומד על 467 ס”מ (20 ס”מ פחות מה-01), רוחבו 189 ס”מ (7 ס”מ פחות מה-01), ובסיס הגלגלים שלו 274.5 ס”מ. גובהו של ה-02 עומד על 173 ס”מ (4 ס”מ יותר מה-01), גובה חריג בקטגוריה המאפשר להסתכל מלמעלה על רכבי הפנאי שמסביב כאשר יושבים במושב הנהג. בדומה לאחיו הגדול, גם קופי 02 מעט גדול מאשר מתחריו הישירים. העיצוב הכללי שמרני יחסית ואינו פורץ דרך, אך התוצאה הכללית נעימה לעין.

תא הנוסעים של ווי קופי 02 הוא בעל תפיסה ועיצוב דומים לאלו של האח הגדול עם לא פחות משלושה מסכים: לוח מחוונים, מסך מולטימדיה גדול במרכז ומסך נוסף מתחתיו השולט על בקרת האקלים. במידה וזה לא מספיק, לקופי 02 גם תצוגה עילית של נתונים נבחרים על גבי השמשה הקדמית. שלושת המסכים מספקים מראה מודרני, טכנולוגי ונקי מכפתורים אך באופן אישי היינו מעדיפים כפתורי מצבי נהיגה ועצמת שמע לטובת שימושיות גבוהה יותר. ממשק המולטימדיה אינטואיטיבי, אם כי המערכת אינה כוללת קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

שילוב של שלל סוגי חומרים שאיכותם, הרכבתם וגימורם (פרט לגימור חד בחלקם התחתון של חישורי ההגה) – טובים תורמים לתחושת היוקרה. זוג המושבים הקדמיים נוחים לישיבה, אם כי בלטה בהעדרה אפשרות כיוון לגב התחתון. תנוחת הישיבה נוחה אך נהגים גבוהים עלולים להתמודד עם מרחב מצומצם לברך ימין, שאת חלקו תפסה הקונסולה המרכזית הרחבה, כאשר בין המושבים משענת יד רחבה וקבועה המכסה על תא אחסון גדול.

המושב האחורי מספק מרווח רגליים וראש לא פחות ממצוינים, בין היתר הודות לרצפה השטוחה שתורמת גם למרווח כפות הרגליים של הנוסע השלישי. איכות החומרים הטובה שנתקלנו בה בסביבת הנהג נמצאת גם במושב האחורי. תא המטען בעל דלת נפתחת חשמלית החושפת פתח הטענה רחב אך רצפה גבוה יחסית, כאשר מתחתיה אין גלגל חלופי אלא ערכת ניפוח ותאי אחסון קטנים.


נוהגים
מערכת ההנעה ההיברידית של ווי קופי 02 משלבת מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 201 כ”ס בטווח שבין 6,000 ל-6,300 סל”ד ומומנט של 32.6 קג”מ בטווח שבין 1,500 ל-4,000 סל”ד. בנוסף למנוע הבנזין ישנו גם מנוע חשמלי המפיק 161 כ”ס ו-33 קג”מ. ביחד נתון ההספק המשולב גבוה למדי: 362 כ”ס ו-51 קג”מ העוברים לגלגלים הקדמיים, כאשר מנוע הבנזין מחובר באמצעות תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם תשעה יחסי העברה.

על הכביש המספרים האלו מתורגמים ל-6.6 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש בדרך למהירות מרבית של 230 קמ”ש, מה שאומר בפועל שבמהלך המבחן לא נרשם מחסור בכח בשום תוואי דרך. למעשה, בעת האצה נחושה, קופי 02 מתקשה להוריד את הכח לכביש בהילוכים הנמוכים ובקרת האחיזה מתערבת באגרסיביות כדי לייצר אחיזה.

בנהיגה בעיר התרשמנו מכיול רך התורם לנוחות נסיעה טובה. פעולת תיבת ההילוכים החלקה, הניתנת לשליטה ידנית באמצעות משוטים מאחורי ההגה, תורמת גם היא לנסיעה הנוחה. מחוץ לעיר לעומת זאת בכביש גלי הרכות מורגשת, ובשילוב המשקל העצמי הגבוה העומד על 2.1 טון, יכולת השיכוך והריסון עובדת במקרים מסוימים קצת פחות טוב. לזכותו של ווי קופי 02 רשמנו באותם הכבישים המהירים בידוד רעשים טוב מאד. בכבישים מפותלים האחיזה גבוהה וניתן לשמור על קצב מהיר אך אם דוחקים את קופי 02 לקצה, המשקל העצמי הגבוה יחד עם כיול המתלים הרך המייצרים זוויות גלגול מוחשיות, אינם מעודדים להגביר עוד את הקצב. בלאו הכי זה לא מה שמעניין את הרוכשים הפוטנציאלים. יכולת הבלימה טובה אך דוושת הבלמים נוקשה, מהלכה קצר והיא מצריכה הסתגלות קלה.

סוללת  34 קוט”ש גדולה יחסית אמורה לספק על פי היצרן טווח חשמלי של 124 ק”מ. לפי מבחן שערכנו  ניתן להגיע לכ-100 ק”מ אמיתיים על חשמל בלבד, נתון חריג בהחלט בקטגוריה. צריכת הדלק, כמו בכל רכב היברידי-נטען, קצת פחות מרשימה כאשר הסוללה מתרוקנת ומתייצבת סביב כ-10 ק”מ לליטר.

Coffie 02 14Coffie 02 14Preview
Coffie 02 05Coffie 02 05Preview
Coffie 02 06Coffie 02 06Preview
Coffie 02 07Coffie 02 07Preview
Coffie 02 08Coffie 02 08Preview
Coffie 02 09Coffie 02 09Preview
Coffie 02 10Coffie 02 10Preview
Coffie 02 11Coffie 02 11Preview
Coffie 02 12Coffie 02 12Preview
Coffie 02 13Coffie 02 13Preview
Coffie 02 15Coffie 02 15Preview
Coffie 02 16Coffie 02 16Preview
Coffie 02 17Coffie 02 17Preview
Coffie 02 01Coffie 02 01Preview
Coffie 02 02Coffie 02 02Preview
ווי קופי 02ווי קופי 02Preview
Coffie 02 04Coffie 02 04Preview

מאריך טווח
ווי קופי 02 מציעה חבילה המשלבת תא נוסעים מרווח מאד, איכותי וטכנולוגי, הספק מרשים המתורגם לביצועים נמרצים למדי ונוחות נסיעה טובה כאשר גולת הכותרת היא טווח נסיעה חשמלי מלא הטוב ביותר בקטגוריה של דגמי הפלאג-אין מסוגו. למי שמחפש רכב פנאי היברידי-נטען יוקרתי בגודל קומפקטי, ה-WEY Coffee 02 מציע תמורה טובה למחיר, אלא שהתחרות הגדולה של קופי 02 מגיע דווקא מדגמי הקרוסאובר החשמליים והנחשקים הנמכרים במחיר דומה ובראשם טסלה מודל Y.

ווי קופי 02 – תעודת זהות
מנוע: 1,998 סמ”ק טורבו בנזין, מנוע חשמלי קדמי, הספק משולב: 362 כ”ס, מומנט משולב: 51 קג”מ, תיבת הילוכים: כפולת מצמדים, 9 יחסי העברה, בסיס גלגלים: 274.5 ס”מ, משקל: 2,100 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.6 שניות, מהירות מרבית: 230 קמ”ש, טווח נסיעה חשמלי (יצרן): 124 ק”מ, מחיר (דגם מבחן): 269,900 שקלים

 

WEY WEY קופי 02 ווי מבחן דרכים קופי 02 קרוסאובר היברידי נטען
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד