פרדריק אסבו, אחד הדריפטרים המוכשרים בעולם (ואלוף פורמולה דריפט ב-2015) עומד להתחרות בשנה הקרובה עם מכונית קצת שונה בנוף – טויוטה קורולה.
אסבו, או יותר נכון, אסבו ו-‘פפדקיס רייסינג’, החליטו להפוך את המכונית היעילה והאפורה למכונת דריפטינג מקצועית. לא פשוט כשהקורולה במקור מגיעה עם הנעה קדמית, והספורט הזה דורש בדיוק את ההפך.
אז איך הופכים מכונית משפחתית קומפקטית למכונת עשן מקצועית? מפשיטים אותה לחלוטין ונכנסים לתהליך ארוך של התאמות ובניית חלקים שלמים מאפס.
המכונית הזו לא רק צריכה להעביר את הכוח שלה למקום חדש, אלא גם לעמוד בתקנות של פורמולה דריפט. פפדקיס לא זרים לעבודה הזו או להצלחות בליגה האמורה והם השקיעו זמן רב בתכנון מחדש, ייצור חלקים ייעודיים והפיכת המכונית הזו לראויה לתחרות.
בתא המנוע פפדקיס השתמשו בבלוק המוכר להם של טויוטה, ה-2AR, שמגיע במקור במכוניות נטולות יומרה של הקונצרן. המנוע בנוי לחלוטין מאפס, הנפח של ארבעת הבוכנות עלה ל-2.7 ליטר והוא קיבל מערכת ניהול של AEM (אינפיניטי 8) וגם טורבו בעל נחיר כפול של בורג-וורנר (EFR 9174).
התוצאה היא כ-1000 כ”ס ו-117 קג”מ. כל הכוח הזה (וזה באמת המון כוח) עובר אל הגלגלים האחוריים דרך תיבת ארבעה הילוכים של G-Force.
בתי הגלגלים הצנועים של הקורולה, קיבלו הרחבה משמעותית, בכדי לאכלס את הגלגלים הגדולים יותר. יש כאן כמובן גם בלמים חדשים ורבי יכולת (של אלקון) וקויל-אוברים בהזמנה מיוחדת של RS-R.
גם מבפנים הקורולה הזו לא נראית כמו קורולה כמו שאתה יכול לתאר לעצמך, עם כלוב התהפכות, מושבי מירוץ של טקאטה ומסך תצוגה דיגיטלי (של AEM) היא קצת שונה מזו שיש לשכן שלך.
זהו, ככה בונים מכונית דריפט מקצועית (פלוס חודשים של עבודה) ממכונית משפחתית חסרת יומרות. מעניין לראות מה אסבו יצליח לעשות איתה העונה ואנחנו מבטיחים, שאחרי הקורולה הזו, אנחנו נסתכל בעין אחרת על כל קורולה שעוברת ברחוב.