אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יד ראשונה 0 ק”מ: היחידה האחרונה מגרסת המחווה למקלארן F1 GTR מחפשת בעלים
ראשי » חדשות » יד ראשונה 0 ק”מ: היחידה האחרונה מגרסת המחווה למקלארן F1 GTR מחפשת בעלים
גורדון מארי

יד ראשונה 0 ק”מ: היחידה האחרונה מגרסת המחווה למקלארן F1 GTR מחפשת בעלים

אחרי שהרוכש המקורי התחרט, אחת מתוך חמש היחידות מהרפליקה המודרנית שבנה גורדון מארי כמחווה למקלארן F1 GTR מחפשת רוכש חדש שמוכן לשלם לפחות 20 מיליון דולר

אופיר דואק 11/11/2025 צלם: יצרן

שוק מכוניות העל בסדרות יצור מצומצמות פורח בשנים האחרונות, מה שמאפשר ליצרניות האקזוטיקה וסדנאות נבחרות להציג דגמים חד-פעמיים בעיצוב אישי לטעם הלקוחות ובמחירים דמיוניים. תחשבו על הפרארי SP3 דייטונה שנחתה בארץ לאחרונה, רק עוד יותר אקסקלוסיבית ואפילו הרבה יותר יקרה.

אחת הדוגמאות לתת נישת ה-High End הזו הגיעה בקיץ האחרון מסדנת GMA של גורדון מארי, האיש רב המעללים שזכור בזכות מקלארן F1 שהיא פסגת היצירה שלו. כיו הסדנה של גורדון מארי מייצרת כמה דגמי על אקזוטיים המשלבים הנדסה עילית ומיועדים לחובבי הנהיגה האנינים והעשירים שבנמצא. אלא שכאמור יש לקוחות שרוצים יותר, ואחד מהם פנה לגורדון מארי כדי שיעצב ויבנה עבורו רפליקה מודרנית למקלארן F1 GTR שזכתה בלה-מאן לפני 30 שנה בדיוק.

היצירה המדהימה הנקראת Special One (או בקיצור S1 LM) נחשפה לראשונה לפני מספר חודשים, וכפי שניתן לראות בתמונות אי אפשר לפספס את הדמיון שלה למקלארן F1 הקלאסית עם אותה צללית מעוגלת, ברחי עודף קטנים, כונס האוויר מעל הגג ויחידות התאורה האחוריות השוכנות מאחורי כיסוי מרושת. אפילו החישוקים בעלי צורת הכוכב המחומש נאמנים למקור. כמובן שיש גם פרשנות מודרנית יותר לחזית עם יחידות התאורה הצרות, שלל כונסי אוויר ותוספות אווירודינמיות בולטות.


הלקוח האנונימי הזמין חמש יחידות מה-S1 LM כמספר היחידות שיוצרו מהמקלארן F1 LM, ושילם עליהן סכום לא ידוע אבל גבוה מאד. אלא שמשום מה אותו לקוח חזר בו לאחרונה לרכוש רק ארבע יחידות מתוך החמש שהוזמנו, מה שהותיר יחידה אחת בודדה, עם מספר השלדה 1, שמחפשת בימים אלו בעלים חדש עשיר במיוחד. כמה עשיר? המכונית תוצע למכירה פומבית באירוע מיוחד של RM Sotheby’s ב-21 בנובמבר בלאס וגאס היא מוערכת במחיר 20 מיליון דולר לפני מיסים, ובמידה והרוכש ירצה להביא אותה לארה”ב כיוון שאין לה תקינה הוא יצטרך לרשום אותה תחת ההגדרה של “רכב לתצוגה או הדגמה”. המון כסף עבור מכונית שאי אפשר לנהוג בה בכביש הציבורי. אבל לפחות הוא יזכה להתאמה וכיול אישי של המכונית עם מנהל הפיתוח של MTA שגם זכה 3 פעמים במרוץ האינדי 500. אגב, למרות שכאמור המכונית הוזמנה מראש, הרוכש החדש ירשום אותה על שמו כיד הראשונה.

אם בכל זאת הרוכש המאושר ינהג במכונית הוא יגלה אקזוטיקה עם מכלולים ויכולות שנאמנים למסורת של גורדון מארי. ה-S1 LM מתבססת על הגורדון מארי T50 שהיא פסגת היצירה של GMA עבור לקוחות שפויים, אך עם מכלולים ואפיון עוד יותר קיצוני. מנוע ה-V12 האטמוספרי שפותח בשיתוף קוזוורת’ צמח בנפחו מ-3.9 ל-4.3 ליטר והוא מספק 730 כ”ס (תוספת של 80 כ”ס ביחס למקור) המתקבלים ב-11,500 סל”ד העוברים גלגלים דרך תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה. המינימליזם בשילוב השילוב הנרחב בסיבי פחמן, טיטניום וחומרים קלים מעמיד את משקל המכונית על 986 ק”ג בלבד. נתון שגורם גם למקלארן F1 להרגיש שמנה.

נתוני ביצועים רשמיים אין, אבל S1 LM אמורה להיות מהירה יותר מה-T50, כלומר להאיץ ל-100 קמ”ש בפחות מ-3 שניות ולהגיע למהירות מרבית של למעלה מ-350 קמ”ש. לא זה באמת מה שיגרום למישהו לחתום על העברת זהב של 20 מיליון דולר. אחרי הכל, איך שהמכונית הזו נראית ובנויה והקריצה הנוסטלגית שלה הם הסיפור האמיתי כאן.

GMA GMA S1 LM גורדון מאריי מקלארן F1 GTR נקלארן F1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד