1. 740 כ”ס
ליתר דיוק עוד 40 כ״ס מאותו מנוע V12 אטמוספרי בנפח 6.5 ליטר, שמעלים את ההספק ל-740 כ״ס. התוספת להספק הגיעה בעקבות אגזוז חדש (שגם קל יותר ב-20% מהקודם), וגם בעזרת שינוי למערכת התזמון המשתנה של הסתומים וסעפת היניקה משתנה. בזכותם, אגב, תוכלו להנות מה-V12 כל הדרך עד למנתק ב-8,500 סל״ד. מצד שני המומנט לא השתנה ונשאר על 70.4 קג״מ ב-5,500 סל״ד.

2. 31 מטרים
כן, תיבת ה-ISR החד-מצמדית שהוצגה עם האוונטאדור עוד ב-2011 עדיין איתנו. עם אותם שבעה הילוכים ואותה תחושת תפעול דמוית נהג חדש בכל העברת הילוך. אבל צחוק בצד, למבורגיני טוענים להעברות הילוכים מהירות מאוד – תוך 50 מילישניות. מבחינת שאר מכלולי ההינע היא עדכנה קלות. הצמיגים הוחלפו לדור החדש של פירלי פי-זירו והבלמים הם קארבון (400 מ”מ מלפנים ו-380 מ”מ מאחור) כסטנדרט. לפי למבו השילוב של שני הפריטים הללו עוזר למכונית להגיע מ-100 קמ״ש לעמידה מוחלטת, תוך 31 מטרים בלבד.

3. 130 אחוז
זהו כנראה השינוי הגדול ביותר לעומת האוונטאדור הרגילה, כבר מהתמונות אפשר לראות, למבורגיני אוונטאדור S הרבה יותר אגרסיבית למראה. אז יש עוד פתחים למנוע לשיפור הקירור, הנשימה ותיעול האוויר סביבו ודרכו. יש פגוש קדמי חדש עם פתחים מוגדלים לשיפור קירור הבלמים וספליטר נמוך יותר שמגביר את הצמדת החרטום לכביש ב-130%. מאחור יש דיפיוזר חדש ואגרסיבי יותר וכנף נפתחת עם 3 מצבים – בהתאם למהירות והניהול שבחר הנהג (כביש, ספורט או מסלול) – ביחד הם משפרים את ההצמדה ב-50%.
4. ארבעה גלגלים
מערכת הנעה כפולה כבר הפכה לחלק מה-DNA של המותג, אבל למבורגיני אוונטאדור S היא המכונית הראשונה של למבו עם מערכת היגוי לכל הגלגלים. זה אומר שבמהירויות נמוכות עד בינוניות (למבורגיני לא מפרטים כרגע) הגלגלים האחוריים יפנו לכיוון הפוך מהקדמיים (בכמה מעלות בודדות) ויקנו לה תחושה זריזה יותר. מנגד, במהירויות גבוהות הגלגלים האחוריים יפנו באותו הכיוון כמו הקדמיים (שוב, בכמה מעלות בודדות) ויעזרו לשמור על תחושה יציבה יותר.

5. שלושה מצבים
בלמבורגיני הכול צריך להיות מוגזם ובטח אם זו למבורגיני אוונטאדור S חדשה ועדכנית. זה נכון למראה, לצליל וגם לתא הנוסעים כמובן. אז בשביל לשדרג אותו הוחלף לוח המחוונים לזה שנמצא בגרסת ה-SV, עם תצוגות שמשתנות בהתאם לבורר מצבי הנהיגה: כביש, ספורט ומסלול.
6. 90 אחוז
שלושת מצבי הנהיגה המוכרים מאפשר לנהג לבחור בין כביש (מצב המציע נוחות מקסימלית), ספורט (מצב שנותן דגש לנהיגה ספורטיבית ולהנעה האחורית עם עד 90 אחוז מהמומנט בגלגלים האחוריים) ומסלול עושה בדיוק מה שאתה חושב שהוא עושה (מאפשר ניצול מקסימאלי של היכולות מסביב למסלול מירוצים). מעבר לשלושת מצבי הנהיגה המוזכרים מקבלת ה-S מצב אופציונאלי חדש, מצב “אגו”, המאפשר לנהג להתאים פרמטרים שונים לפי מצב רוחו.
7. 350 קמ”ש
למבורגיני אוונטדור S תעלה ללקוח אירופאי 281,555 יורו. לא מעט כסף מנגד אותו לקוח יוכל להאיץ ל-100 קמ”ש תוך 2.9 שניות, ל-200 קמ”ש תוך 8.8 שניות ול-300 קמ”ש תוך 24.2 שניות. יחד עם 350 קמ”ש מירביים אפשר להגיד שיש לאוונטדור ביצועים נאים למדי.