אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו E25 טורבו – איך נראה העתיד, פעם
ראשי » מגזין » ב.מ.וו E25 טורבו – איך נראה העתיד, פעם
ב.מ.וו E25 טורבו

ב.מ.וו E25 טורבו – איך נראה העתיד, פעם

ב.מ.וו נזכרים במכונית קונספט שלהם משנות ה-70 ונותנים לנו הזדמנות להיזכר איך העתיד היה אמור להיראות

אריאל אלסיבוני 04/03/2017

תמיד משעשע לראות מכוניות עבר שניסו לחזות את העתיד. והמקרה של ב.מ.וו E25 טורבו לא שונה. אבל יאמר לזכותה ואת זה אפשר לראות בבירור, שחלק מהרעיונות העיצוביים שלה זכו להגיע לפס הייצור (גם אם מדובר על ייצור בכמויות מוגבלות למדי) – מה שאי אפשר לייחס לכל מכונית קונספט.

הקונספט שלפניך, נבנה בשנת 1972, בכדי לחגוג את המשחקים האולמיפיים הארורים במינכן (בהם נרצחו אחד-עשר ספורטאים ומאמנים ישראליים על ידי מחבלים). היא התבססה (באופן רופף למדי) על גרסת הטורבו של ה-2002, כשמנוע ארבעת הצילנדרים המוגדש שופר והפיק 276 כ”ס והאיץ את המכונית (הלא קלה לתקופתה – 1,272 ק”ג) הזו ל-100 קמ”ש תוך 6.6 שניות.

 


ב.מ.וו יצרה רק שתי דוגמאות של ה-E25 טורבו בעלת המנוע המרכזי וההנעה האחורית. מוטיבים עיצוביים ממנה זלגו אלה-M1 ואפילו לסדרה שמונה המאוחרת יותר. רעיון החומרים הפלסטיים שב.מ.וו החלו משתעשעים בו ב-E25, הגיע עד ל-Z1 אבל לא הוכיח את עצמו (בלשון המעטה, ה-Z1 היתה כבדה יותר מ-325 מקבילה). עוד אלמנט “עתידני” מרכב התצוגה היא מערכת שמירת מרחק מבוססת רדאר – רעיון שהפירוש המודרני שלו נמצא דןןקא בהרבה רכבים היום.

ב.מ.וו E25 טורבו

 

E25 ב.מ.וו טורבו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד