נוסטלגיה היא כידוע מקדם מכירות מצוין, ויצרניות הרכב יודעות היטב ורוכבות לפרקים על גל הרטרו. זה לא בהכרח מצריך להציג דגמים חדשים בעיצוב השראת דגמי עבר, לפעמים מספיקות רק כמה נגיעות עיצוביות כדי לעורר זיכרון שפותח את הלב ואת הכיס. מהדורת ה-turbo החדשה שחשפה ב.מ.וו לפני מספר ימים על בסיס ה-M2 היא דוגמה טובה לכך.
ההשראה מגיעה מב.מ.וו 2002 tii שהוצגה בתערוכת פרנקפורט 1973 והביאה איתה בשורה בדמות מגדש טורבו במכונית סדרתית, במה שיהפוך אותה לימים לאחת ממבשרות עידן הטורבו המוקדם. תוספת של מגדש טורבו העלתה את הספק מנוע ה-2.0 ליטר של ה-2002 מ-130 כ”ס ל-170 כ”ס סנסציוניים לאותן השנים, לא פחות מזינוק ל-100 קמ”ש בקצת יותר מ-7 שניות. יחד עם שדרוגים מכאניים היקפיים ועדכונים עיצוביים הפכה ה-tii לאייקון סבנטיז לא רק עבור ב.מ.וו וחובבי המותג הבאוורי.
במידה לא מועטה, אפשר לראות ב-M2 המוגדשת הנוכחית כגלגול מודרני של אותה 2002 tii. זה מספיק טוב עבור ב.מ.וו להציג את המהדורה המיוחדת שלפניכם אותה היא מייעדת לשוק האמריקאי בלבד לשנת הדגם 2026.
בהשראת המקור משנות ה-70 זכתה ה-M2 לטיפול קוסמטי הכולל תוספת של פסי M Motorsport בשלושת בצבעים המזוהים עם חטיבת M הנמתחים לאורך מכסה המנוע, הגג ודלת תא המטען, על גבי צבע המרכב הלבן, שללא התוספות הקוסמטיות של המהדורה המיוחדת לא ממש מחמיא לטעמנו ל-M2. אל אלו מתווספים צביעה שחורה מנכסה המנוע, גג עצמו עשוי סיבי פחמן בגימור חשוף. וספויילר אחורי מסיבי פחמן המחקה במידת מה את מראה הספוילר האחורי של אותה 2002 קלאסית.
האזכורים הנוסטלגיים ממשיכים לתגי וכיתובי turbo בפונט המקורי על מכסה המנוע, דלת תא המטען ובספי הדלתות. תא הנוסעים זכה למספר נגיעות משלו עם גימורי פנים מסיבי פחמן בשילוב שלושת הפסים של M ולוחי סיבי פחמן עם הכיתוב turbo ליד קונסולת ידית ההילוכים. ואם כבר הזכרנו אותה, אז כל היחידות במהדורה המיוחדת הזו של ב.מ.וו M2 יגיעו עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, וזה כבר משמח. מעבר לכך לא בוצעו שינויים מכאניים כלשהם.
מחירה של המהדורה המיוחדת של ב.מ.וו M2 עומד בארה”ב על 83 אלף דולר. עבור מי שלא מסתפק בייחודית של המהדורה הזו, מציעה ב.מ.וו רשימה של עוד 3 תוספות מעניינות ויקרות: חישוקים מוזהבים בתוספת של 6,300 דולר, מושבי בקאט עם מסגרת מסיבי פחמן בתוספת של 4,500 דולר ואת חבילת ה-M Driver’s Package המבטלת בין היתר את הגבלה האלקטרונית למהירות המרבית שתעלה 2,500 דולרים נוספים. אם כבר, אז כבר.