אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אסטון-מרטין רד-בול 001: להציב את הרף מחדש
ראשי » חדשות » אסטון-מרטין רד-בול 001: להציב את הרף מחדש

אסטון-מרטין רד-בול 001: להציב את הרף מחדש

אסטון-מרטין וקבוצת הפורמולה 1 של רד-בול, משתפים פעולה במטרה להציב מחדש את הרף לכל מכוניות-העל

אריאל אלסיבוני 07/07/2016

לפני שניים וחצי עשורים הוצגה מכונית שטרפה את כל הקלפים. מול מכוניות-העל של העידן ההוא ניצבה פתאום מכונית חדשה וחדשנית, שגרמה לכל מכוניות-העל להיראות מיושנות ברגע.

אסטון מרטין חברו לרד בול במטרה לשחזר את הרגע הזה. איך הם הולכים לעשות את זה? הנה מעט הפרטים הידועים.

am rb 001

 


1. אדריאן ניואי
מי שחתום על תכנון ה-001 הזו הוא אדריאן ניואי, מי שלא מכיר בטח יישמח לדעת שמכוניות שתכנן הבחור הזה ניצחו יותר מ-80 מירוצי פורמולה אחת ובדרך זכו ב-10 אליפויות עולם (הוא עשה זאת עבור שלוש קבוצות שונות). זה הופך אותו למתכנן המכוניות המצליח ביותר בפורמולה אחת מאז ומעולם. הוא איש של אווירודינמיקה והתמחה באווירונאוטיקה בלימודים שלו. בהצגת הפרויקט המשותף אמר: “שמתי לעצמי שתי מטרות בחיים, לתכנן מכוניות מירוץ ולתכנן מכונית-על. הראשונה השתלטה על הקריירה שלי וכעת אני מאוד שמח שכל הקישקושים שציירתי על דפי מחברת מגיעים עכשיו למימוש”.

מתכנן מהפכה. אדריאן ניואי.
מתכנן מהפכה. אדריאן ניואי.

 

2. אווירודינמיקה
ניואי הוא איש של רוח, זאת אומרת הוא לא עושה רוח, הוא מבין אותה. את עיקר החדשנות שומרת ה-001 בריצפתה שאמורה לייצר הצמדה שעולה על כל מה שאנחנו מכירים היום. עדות לתיכנון החכם של הרצפה אפשר לראות במיעוט האביזריים באווירודינמיים בחלקו העליון של הגוף. אין כאן כנפיים מתוכחמות או כנפונים שנפתחים ונסגרים כמקובל במכוניות העל של היום. כמעט ללא אווירודינמיקה אקטיבית – גם הכנף האחורית הדלה נעה בס”מ ספורים בלבד.

את הגוף עיצבו אסטון, כל מה שלמטה שייך לרד-בול וניואי.
את הגוף עיצבו אסטון, כל מה שלמטה שייך לרד-בול וניואי.

 

3. הספק מול משקל
אסטון וניואי טוענים שה-001 תייצר ביצועים טובים מאלו של מכוניות הפורמולה 1 של ימינו (!) – הצהרה שהיא לא פחות ממהפכנית. זה אומר שמכוניות -על המוכרות, כל מכוניות-העל המוכרות, יהיו איטיות משמעותית מהמכונית הזו מסביב לכל מסלול נתון. אין יותר מדי נתונים לגבי הרכב הזה עדיין, אבל אסטון מבטיחים שיהיה לה V12 אטמוספרי שיפיק כ-1000 כ”ס מצד אחד ומשקל שלא עולה על 1000 ק”ג מצד שני. כן, זה יוצא כוח סוס אחד לכל קילוגרם.

רק קרבון. אין פיסת מתכת אחת במכונית הזו.
רק קרבון. אין פיסת מתכת אחת במכונית הזו.

 

4. אין רברס
בכדי לחסוך במשקל בתיבת ההילוכים לא יהיה הילוך אחורי. המכונית תתגלגל לאחור בעזרת מנוע חשמלי שאולי גם יתגבר את הנסיעה לפנים. למרות הפרט האמור, אסטון מתכננים שזו תהיה מכונית שמסוגלת לספוג שימוש יום-יומי. למרות תנוחת הנהיגה, שתדמה תנוחת נהיגה של מכונית פורמולה 1 (הנהג כמעט שכוב כרגליו נמצאות מלפנים וגבוהות יחסית למכונית רגילה), אסטון מציינים שיהיה מספיק מרווח לשני נוסעים גדולים. פרט חשוב, היות וניואי ידוע כמי שמעדיף זרימת אוויר אופטימלית סביב גוף המכונית לעיתים על חשבון המרווח בקוקפיט.

שסועה, חתוכה, חדשנית.
שסועה, חתוכה, חדשנית.

 

5. הרבה כסף והרבה כבר מחכים
האסטון הזו עומדת לעלות בין שניים לשלושה מיליון פאונד וזה לא מפריע ל-375 איש כבר להתדפק על דלתות החברה ולבקש לפתוח הזמנה. אסטון מקווים להתחיל ייצור תוך שנתיים, ועומדים לייצר 99 אקזמפלרים של ה-001 ועוד 24 גרסאות מירוץ קיצוניות. כן, יותר קיצוניות.

אנשים עומדים בתור...
אנשים עומדים בתור…

6. גורדון והמקלארן
בפעם האחרונה שמהנדס מוערך מעולם הפורמולה 1 תכנן מכונית על, קבלנו את המקלארן F1. זו המכונית אליה התייחסתי בתחילת הכתבה הזו. יש הרבה קווי דימיון בין הסיפור של גורדון מאריי והמקלארן לבין זה של ניואי והאסטון. גם מאריי היה מוקסם מאווירודינמיקה – הוא אחראי על מכונית המאוור של ברבהם והוא מאלו שהיו עמוק בעניינים בתקופת “האפקט הקרקעי”. הרבה לא יודעים זאת אבל באחורי רצפתה של ה-F1 היו שני מאווררים קטנים שתפקידם היה לינוק את האוויר ולייצר הצמדה משופרת, דוגמא קטנה לעיסוק האובססיבי באוויר. חולי אוויר ורוח או לא – עושה רושם שניואי וה-001 יעבירו על עולם מכוניות-העל טלטלה רבתי – בדיוק כמו שעשו מאריי והמקלארן F1.

gmf1
המהפכן המקורי. גורדון מאריי.

אסטון מרטין
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד