אודי ופורשה הציגו לפני שבוע, כמעט סימולטנית, את שתי הספורט-קופה שלהן ושלחו אותנו ישר לטבלאות הנתונים. ההשוואה הזו נשמעת לנו הזויה קצת, אבל בבסיסה עומד הייעוד של שתי המכוניות הללו ומחירן.
במשך כל השנים הקאימן היתה יקרה מאחותה הבוקסטר. הדור האחרון, 718, שינה את זה. כעת הקאימן זולה יותר מהבוקסטר ומחירה הפך אותה לפורשה הנגישה ביותר מזה זמן רב. גרסת הבסיס שלה מתומחרת ב-442,000 שקלים. נשמע לך הרבה? אודי TT-S נמכרת כאן עבור 490,000 שקלים. פתאום הפורשה לא נשמעת יקרה כל-כך לא?
ואם כבר נגענו באודי, ואנחנו שולחים אותה להתחרות מול יצרן העילית משטוטגארט, צריך להציב כאן את ה-TT הבכירה ביותר – גרסת ה-RS שהוצגה כאמור גם היא בשבוע שעבר, והיא זו שגרמה לנו להרהר בשאלה המעניינת: האם יש זכות קיום לאודי במחיר של פורשה?
לא כוחות?
נקודת החוזק העיקרית של האודי בהשוואה הזו היא המנוע. מנוע חמשת הצילנדרים הנפלא של החברה ירגיש וישמע מדהים כמו שהוא נשמע ומרגיש בכל מקום אליו הוא מגיע. בגרסת ה-RS הוא מפיק 400 כ”ס, מספיק בשביל לקחת את ה-TT (עם תיבת DSG עם 7 מהירויות) ל-100 קמ”ש ב-3.7 שניות. לקאימן S, ואנחנו מגייסים את הגרסה הבכירה של הקאימן לקרב הזה, יש מנוע בוקסר עם ארבעה צילנדרים ומגדש טורבו. יש כאלו שיבכו את לכתם של ששת הצילנדרים האטמוספרים (ואנחנו בדיוק אלו…), אבל אנחנו מתנחמים בנתונים – 350 כוחות סוס שיחד עם תיבת ה-PDK מביאים את ה-S למאה תוך 4.0 שניות. אפשר לדבר עכשיו על המשקל ועל היכולת ההנדסית של פורשה – למרות שה-718 חלשה באופן ברור ההבדל בביצועים מינורי.
לא באותה ליגה?
כנראה שלא, כי אחת מהן נראית כמו גרסה משופרת מאוד למכונית נפוצה יחסית והשניה נראית כמו מכונית ספורט טהורה. לפורשה יש יתרון גדול מבחינת הטהרנים – שלדה של החברה הכי מהוללת בעסק, מנוע מרכזי והנעה אחורית. לאודי יש את אותו סידור שאנחנו מכירים ממכוניות המנוע הרוחבי של הקונצרן – הנעה כפולה מבוססת האלדקס, לא תמיד החבילה הכי מתגמלת את הנהג הספורטיבי.
אם יש מקום בו נראה כאילו יש תיקו מוחלט הוא תא הנוסעים – אנחנו באמת לא מצליחים להחליט איפה היינו רוצים יותר לשבת. ב-TT יש את אותה אווירת היי-טק סופר מוקפדת שאודי הפכה כבר מזמן לאחד מערכי הליבה שלה. הפורשה מציגה שוב משהו טבעי יותר, טהור יותר.
אין שום קשר?
אנחנו לא מאמינים שאנחנו כותבים את זה אבל יש קשר ועוד איך. שתי מכוניות ספורט-קופה גרמניות, עם יכולות דומות ומחיר דומה. רגע, מחיר דומה? כן. בחו”ל מפרידים 100 אירו בין שתי המכוניות הללו. בארץ המצב שונה. יבואן פורשה הודיעה על תחילת שיווק של ה-718 קאימן במחיר תחרותי למדי, גרסת ה-S עולה כאן 575,000 שקלים עם תיבת ה-PDK (תיבת ה-PDK מעלה את המחיר ב-26,000 שקלים). מחיר רישמי לאודי TT-RS עדיין אין, אבל עושה רושם שהיא תהיה יקרה משמעותית. גרסת ה-S של ה-TT נמכרת כאן במחיר של 490,000 שקלים כאמור ואם ניקח כקנה מידה את ההפרשים בין גרסאות ה-S ל-RS בדגמים אחרים של אודי, אפשר לצפות שאודי TT-RS תמכר כאן בכ-610,000 שקלים. לא מעט כסף באופן אבסולוטי ויקרה באופן ברור מהפורשה.
אז יש כאן כר מעניין להשוואה, אבל כרגיל במקרים האלו ההעדפה האישית היא זו שתכריע. מי משני המותגים הללו מדבר אליך? האם אתה אדם של הנעה כפולה או אחורית. לנו ברור לחלוטין את מי מהשתיים נעדיף ונוותר בשמחה גם על התיבה האוטומטית – ספר לנו, מה היית אתה לוקח?
אני הייתי לוקח את ה TT-RS מפני שלדעתי האודי יותר אגרסיבית ורעה וגם יותר חזקה ומהירה