אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אחרי 90 שנה: אאודי מחזירה לחיים מכונית ספורט טורינג עם מנוע V16
ראשי » חדשות » אחרי 90 שנה: אאודי מחזירה לחיים מכונית ספורט טורינג עם מנוע V16
אוטו יוניון טייפ 52

אחרי 90 שנה: אאודי מחזירה לחיים מכונית ספורט טורינג עם מנוע V16

אאודי חוזרת למקורות ולימי חיצי הכסף של אוטו יוניון משנות ה-30, כשהיא מעלה באוב אב טיפוס נשכח עם מנוע V16 מרכזי שלא יוצר מעולם, נבנה מחדש ומפגין את שריריו בפסטיבל גודווד

אופיר דואק 14/07/2024 צלם: יצרן

שנות ה-30 היו תור הזהב בהתפתחות המוטורית, כאשר מרוצי מכוניות שימשו הזדמנות להביא לידי ביטוי לא רק שאפתנות טכנולוגית אלא גם שאפתניות לאומניות. תעשיית הרכב הגרמנית באותן שנים היא הביטוי המובהק לכך, עם הניסיונות פורצי הדרך מרוצי הפורמולה 1 של מרצדס ואוטו יוניון. חיצי הכסף הרועמים של אותן שנים נחשבים עד היום לפלא מכאני בו ניתן לחזות גם כיום בעיקר האירועים קלאסיים כמו פסטיבל המהירות של גודווד.

לקראת פסטיבל גודווד השנה החילטו באאודי, שכידוע היא גלגול של אותה אוטו יוניון, לחפור בארכיוני החברה ולהוציא משם יצירה חד-פעמית המכונה Type 52 שערכה בה תצוגת בכורה 90 שנה אחרי שנהגתה על שולחן השרטוטים. וכשאנחנו אומרים “בכורה” מדובר בבכורה אמיתית, שכן אוטו יוניוו טייפ 52 היא אבטיפוס ראשוני של פרויקט שנגנז, שלבי הפיתוח שלו לא הושלמו וכמובן שלא הגיע לייצור סדרתי כלשהו.

אוטו יוניון טייפ 52 נולדה בסוף שנת 1933 כפרויקט ליצירת מכונית ספורט טורינג חוקית לכביש הציבורי על בסיס מכוניות הגרנד פרי של החברה, שנועדה להתחרות במרוצים כמו מיליה מיליה. שם הקוד לפרויקט, ממנו הייתה אמורה להיוולד גם גרסת כביש שתימכר ללקוחות אמידים במיוחד, היה שנלספורטוואגן כשהמשימה הוטלה על משרד התכנון של פרדיננד פורשה שביצע את סקיצות העיצוב הראשוניות. התכנון היה לבנות את המכונית על שלדת סולם של דגם הגרנד פרי עם מנוע V16 בעל מגדש על המותקן במרכז המכונית, כאשר הנהג יושב במרכז ומכל צד שלו ישנו מושב נוסף – בדיוק כמו הסידור במקלארן F1 שהופיעה 60 שנים מאוחר יותר. מכונית העל של שנות ה-30 אם תרצו.

Imagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionImagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionPreview
Imagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionImagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionPreview
Imagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionImagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionPreview
Imagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionImagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionPreview
Imagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionImagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionPreview
Auto Union Typ 52Auto Union Typ 52Preview
Audi Tradition at the Goodwood Festival of Speed 2024Audi Tradition at the Goodwood Festival of Speed 2024Preview
Audi Tradition at the Goodwood Festival of Speed 2024Audi Tradition at the Goodwood Festival of Speed 2024Preview
Auto Union Typ 52Auto Union Typ 52Preview
Auto Union Typ 52Auto Union Typ 52Preview
אוטו יוניון טייפ 52אוטו יוניון טייפ 52Preview

מנהלי הפרוייקט החליטו לבנות אב טיפוס אחד על בסיס העיצוב המקורי של פורשה, אך מהר מאד זנחו באוטו יוניון את הרעיון, הטייפ 52 הפכה לקוריוז היסטורי ומעולם לא הבשילה לאב-טיפוס נוסע. לפני מספר שנים החליטו באאודי להחזיר אותה לחיים על בסיס השרטוטים והתוכניות המקוריות שנמצאו בארכיונים. לטובת המשימה רתמו באאודי את סדנת Crosthwaite & Gardner המתמחה בשחזור מכוניות קלאסיות וגם שיחזרה עבור אאודי את דגמי חיצי הכסף שבאוסף החברה.


התוצאה הסופית נאמנה למקור עם מספר שיפורים טכניים מתבקשים ושומרת על המראה האווירודינמי המתקדם לתקופתו, עם חיפוי מלא לגלגלים האחוריים, קשת גג היוצרת חלק אחורי דמוי טיפה וזנב מוארך. למכונית אמנם יש 4 דלתות הנפתחות נגד כיוון הנסיעה, אך אלו האחוריות נועדו עבור גישה למקום בו שוכן הגלגל החלופי וציוד הכרחי נוסף לתחרויות טורינג ארוכות טווח כמו מיכל דלק נוסף. במקור תוכנן לעשות שימוש במנוע ה-V16 השוכן מאחורי תא הנוסעים שהיה אמור לספק לאחר התאמות לדלק רגיל 200 כ”ס ב-3,650 סל”ד, שיניעו מרכב השוקל 1,300 ק”ג ויאפשרו להגיע למהירות מרבית של 200 קמ”ש יוצאי דופן לתקופתה של הטייפ 52.

בגלגולה הנוכחי של אוטו יוניון טייפ 52 הוגדל הנפח ל-6,005 סמ”ק, הזהה לנפח מנוע ה-V16 של אוטו יוניון טייפ C שכיכבה במרוצי הגרנד פרי של התקופה, והותאם בחזרה לשימוש בדלק מרוצים המורכב מ-50% מתנול ו-10% טולואן. התוצאה היא הספק שקפץ ל-520 כ”ס ב-4,500 סל”ד ומועבר לגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה שנלקחה ממכונית הגרנד פרי של אוטו יוניון. כדי לגרום ליצירה הזו לנוע בצורה בטוחה, נאלצו המשחזרים לבצע כמה התאמות הנדסיות כמו הארכת בסיס הגלגלים והחלפת תצורת המתלים מקפיצי עלה רוחביים למוטות פיתול בשילוב בולמי זעזועים הידראולים.

התוצאה הסופית הפגינה את ביצועיה כאמור בפסטיבל גוודווד שנערך בסוף השבוע לצידה של האיטרון GT RS המחודשת שמחווירה לצידה ולא בטוח שמישהו ירצה לשחזר אותה בעוד 90 שנה כמו את הטייפ 52 המדהימה הזו.

אאודי אוטו יוניון טייפ 52 פסטיבל גודווד
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד