קצת יותר משנתיים מאז הוצג הדור הנוכחי של A4, מוצגת בפרנקפורט לראשונה אודי RS4 אוואנט החדשה. אודי משיקה באופן מסורתי את הגרסה החמה ל-A4 תחילה במרכב הסטיישן (‘אוואנט’ בלשון אודי) במעין מחווה לאודי RS2 האייקונית, וכך עשתה גם הפעם.

לצערנו הגרמנים לא הפתיעו – כמו במקרה של RS5 החדשה, במקום מנוע ה-V8 האטמוספרי תאב הסל”ד של הדגם הקודם, בחזית נמצא מנוע V6 קטן יותר (2.9 ל’) כפול מגדשים. ההספק זהה (450 כ”ס) אך נתון המומנט וזמינותו על משמעותית עם 61.1 קג”מ בטווח שבין 1,900 ל-5,000 סל”ד (43.8 קג”מ ב-4,000-6,000 סל”ד בעבר). אלה נתונים נאים ביותר, אך יש לזכור שהם מציבים אותה במרכז הקטגוריה.

הכוח עובר, כמובן, אל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה. העסק הזה זז מהר מאוד עם 4.1 שניות בתאוצה ל-100 קמ”ש ו-250 קמ”ש מרביים (280 קמ”ש ללא הגבלת מהירות), בין היתר תודות למשקל נמוך יותר בכ-80 ק”ג (1,790 ק”ג בסך הכל).
באודי לא מפרטים יותר מדי אבל מבטיחים שלדה שעברה כיול מחדש, מתלים מותאמים (ה-RS4 נמוכה מ-A4 עם מתלי ‘ספורט’ ב-7 מ”מ), מערך בולמים אקטיבי, בלמים קרמיים שיגיעו כסטנדרט, חישוקי 19 אינץ’ (20 אינץ’ כאופציה) ועוד.

אודי RS4 החדשה צפויה להגיע אלינו ברבעון השני של שנת 2018.
אודי R8 שמדברת לעניין
במקביל להודעה על RS4, אודי הכריזה על מהדורה מוגבלת של אודי R8 בעלת הנעה אחורית. ה-R8 הנעה אחורית תוצע בגרסת הקופה או הספיידר, ובשני המקרים מבוססת על גרסת הכניסה ולא על הפלוס המחודדת.

זה אומר שבמרכז תמצאו V10 אטמוספרי בנפח 5.2 ל’ המפיק 540 כ”ס ו-55 קג”מ (6,500 סל”ד) כאשר הכוח, כמובן, עובר רק אל הגלגלים האחוריים. כנראה שבגלל זה, ולמרות הפחתת משקל מסוימת (50 ק”ג בקופה, 40 ק”ג בספיידר), היא מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.7 שניות בקופה או 3.8 שניות בספיידר – 0.2 שניות לאט יותר מגרסת ההנעה הכפולה.
אבל אנחנו יודעים שלא הכל זה מספרים, ובאודי מספרים שהמכונית כוילה אחרת כדי להתאים לסידור ההנעה החדשה ולאפשר החלקות כוח ארוכות ונשלטות. ה-R8 הנעה אחורית (R8 V10 RWS בשמה המלא) תיוצר ב-999 יחידות, וכרגע לא בטוח אם תגיע ארצה. מהיבואנית נמסר שהנושא נמצא בבדיקה.