בשנים האחרונות נדמה שיצרניות מכוניות העל לכו קצת רחוק מידי במרוץ הטכנולוגי. הניסיון להציג אלטרנטיבה להספקים המטורפים של מכוניות העל החשמליות נענה ביחידות הנעה היברידיות מתוחכמות וכבדות, המגובות בתיבות הילוכים ועזרים אווירודינמיים מעולם הפורמולה 1 והחלל. לצד זאת נראה שמתגבש לו זרם של יצרני בוטיק למכוניות על שרוצים לחזור למקורות. גורדון מארי עשה זאת כבר עם ה-T50 וכך גם ברטונה המתחדשת עם מכונית העל שלהם וכעת מצטרפת לרשימה מכונית על נוספת בשם Nilu27.
מדובר במכונית שהיא פרי תכנונו ועיצובו של סאשה סליפנאוב, מעצב רכב שעבד עבור בוגאטי וקוניגסג והחליט לממש את חלומו לייצר מכונית על משלו. סליפאנוב שואף לייצר מכונית על חזקה ומהירה, אבל גם לא מתחכמת יותר מידי שיש בה רק את מה שצריך. זה אומר שלדת צינורת מאלומיניום, מרכב קליל מסיבי פחמן, מנוע V12 אטמוספרי ותיבת הילוכים ידנית. ליצריה שלו קוראים Nilu27 והיא אמורה לערוך בכורה בשבוע הרכב של מונטריי שיפתח בסוף השבוע.
את המנוע של Nilu27 תכננה חברה הנדסית מניו זילנד והוא בעל זווית של 80 מעלות בין שני צלעות הצילינדרים ונפח של 6.5 ליטרים, כאשר ההספק המרבי המוצהר הוא 1,070 כ”ס במתקבלים ב-11,000 סל”ד והבטחה למנתק הצתה הממוקם גבוה עוד יותר. נתון המומנט עומד על 87.7 קג”מ המתקבלים ב-7,000 סל”ד, וכאמור אין שם מנוע חשמלי או מגדש טורבו שיעזרו לזמינות הכוח בנסיעה מנהלתית. המנוע מותקן כמובן במרכז, כאשר סעפות הפליטה המתפתלות ממנו בחלקו העליון חשופות לעיני כל ומשמשות כפריט עיצובי המסתיים בשלושה פתחי פליטה הבולטים ממרכז זנב המכונית, וכפי שתשמעו בסרטון יש לדבר הזה סאונד נפלא.
ל-Nilu27 תיבת הילוכים ידנית בעלת 7 יחסי העברה, עם ידית ייחודית הנעה בתוך מסילה, כאשר השילוב להילוך אחורי דורש הרמת ניצרה. בכלל תא הנוסעים משלב מינימליזם עם אלמנטים מעולם התעופה כמו אלומיניום מכורסם וסיבי פחמן חשופים מכל עבר, מתגים הממוקמים בתקרת המכונית ושעונים אנלוגיים קלאסיים שנראים פשוט נפלא. ולא, לא תמצאו כאן מסכים מלבד זה המשולב במראה האחורית שהוא המסך החיוני היחיד עבור מכונית שכזו.
המפרט הטכני נאמן לרמת הביצועים הגבוהה שהמכונית אמורה לספק, עם מהירות מרבית מוצהרת ומוגבלת ל-400 קמ”ש יומרניים. יש כאן מתלים מתכווננים עם עצמות עצה מאלומיניום מכורסם ובולמים במבנה אופקי עם מוטות דחיף כמו במכוניות פורמולה 1, בלמים קרבון-קרמיים שכמו מערכת הבלימה כולה מגיעה מחברת ברמבו. יחד עם חישוקי אלומיניום מחושלים בקוטר 20 אינץ’ מלפנים ו-21 אינץ’ מאחור עומד המשקל העצמי המוצהר על 1,200 ק”ג – ככה זה שלא צריך לסחוב על הגב סוללות מיותרות.
כרגע נילו מתכננת לבנות 15 יחידות בלבד ממהדרות ההשקה של המכונית שמיועדת לשימוש על המסלול, אליהן אמורות להצטרף 54 יחידות נוספות שיותאמו כדי שיוכלו לנוע על הכביש הציבורי. המחיר מיועד למכונית לא פורסם אבל גם לא רלוונטי, כי זה באמת לא מה שמדאיג את הקהל שמגיע לשבוע הרכב במונטריי.